1. Daugiau taupykite.

Jei yra toks Naujųjų metų pažadas, kuris tolimoje perspektyvoje padės labiausiai, tai būtų pasižadėjimas daugiau taupyti, rašo svetainė goodhousekeeping.com. Prieš grįždamos į darbus, apskaičiuokite biudžetą, kuris jums yra reikalingiausias, ir susidarykite planą, kaip jo laikysitės. Tokios programėlės kaip „Mint“ ir „You Need a Budget“ (YNAB) padės tai padaryti kiek įmanoma lengviau ir neskausmingiau.

2. Kiekvieną savaitę pasigaminkite po naują patiekalą.

Naujais metais kiekvienas trokšta maitintis sveikiau. Tačiau jūs taip pat turėtumėte valgyti ne tik sveikesnį, bet ir įvairesnį maistą. Juk pagaliau įvairovė yra tikrasis gyvenimo prieskonis. Šiais metais pabandykite bent kartą per savaitę vakarienei pasirinkti nesudėtingą patiekalą, kurio dar nesate gaminusi.

3. Reguliariai valgykite daržoves.

Nesvarbu, ar trokštate sulieknėti, ar tiesiog sveikiau gyventi, daržovės turi tapti jūsų bičiulėmis, sako gydytojas Mehmetas Ozas. Jo laidos dalyvė Tiffany, atsikračiusi 14 kg, pasakojo: „Į keptuvę sumetu svogūnus, paprikas, grybus, kukurūzus – viską, ką randu šaldytuve, ir tuomet šį troškinį užpilu ant jaunų gražgarsčių ir špinatų pagrindo“. Skamba skaniai.

4. Skaitykite daugiau knygų.

Sausis yra puikus metas atsiversti naują knygą. Jei nežinote, ką išsirinkti, peržiūrėkite internete skelbiamus geriausių knygų sąrašus, recenzijas ir rekomendacijas. Laikytis šio Naujųjų metų pažado taip pat gali padėti tokios svetainės kaip „Goodreads“, kur susikūrus savo profilį, galima skaityti knygų apžvalgas ir sekti savo perskaitytas knygas.

5. Raskite naują hobį.

Dar vienas nuobodus sekmadienis? Šiandien turi būti ta diena, kai išbandysite Etiopijos virtuvę, nueisite į baleto mokyklą ar užsirašysite į tapybos pamoką – kas tik jums arčiau širdies. Vienas tyrimas, 25 metus stebėjęs 7500 žmonių, parodė, kad tie asmenys, kurie skundėsi nuoboduliu, dvigubai dažniau mirdavo nuo širdies ligų.

6. Prisijunkite prie bendraminčių klubo.

Rasti naują pomėgį yra viena, bet prisijungusios prie bendraminčių klubo, šiame procese sutiksite daug naujų žmonių. Tokios svetainės kaip „Meetup“ padeda rasti grupes žmonių, kuriuos vienija panašūs interesai. Vėliau taip pat galėsite organizuoti nuotolinius susitikimus su naujais draugais.

7. Būkite meniška.

Jei norite prasiblaškyti, praturtinkite savo gyvenimą kultūra: apsilankykite muziejuje, teatro spektaklyje ar koncerte. Naujas tyrimas parodė, kad tie žmonės, kurie reguliariai lankosi kultūros renginiuose, rečiau serga depresija.

8. Įsigykite augalų.

Foto: Shutterstock

Kurį nors savaitgalį po vėlyvų pusryčių užsukite į sodo centrą ir išsirinkite kelis kambarinius augalus. Tyrimai rodo, kad namuose augantys augalai mažina stresą. Dar viena studija nustatė, kad aktyvi augalų priežiūra nuramina autonominę nervų sistemą ir sumažina kraujospūdį. Šalia augalų dirbantys žmonės taip pat nurodo geriau sutelkiantys dėmesį, patiriantys daugiau pasitenkinimo ir jaučiantys, kad kvėpuoja švaresniu oru.

9. Planuokite atostogas.

... kai bus saugu tai daryti. Moterims, kurios atostogauja bent du kartus per metus, rizika susirgti širdies ligomis yra mažesnė, negu toms, kurios atostogauja kur kas rečiau. Psichologai taip pat yra pastebėję, kad vien tik mintys apie būsimą kelionę gerokai sustiprina laimės pojūtį.

10. Užsiimkite savanoriška veikla.

Tyrimai rodo, kad reguliari savanoriška pagalba mažina stresą ir kraujo spaudimą. Taigi nedelskite ir pasiūlykite savo pagalbą jums priimtinoje srityje. Stenkitės, kad šis įsipareigojimas būtų ilgalaikis.

11. Raskite namuose vietos šeimos istorijai.

Foto: Shutterstock

Laimingose ir seniai gyvuojančiose kultūrose žmonės dažnai saugo jų šeimos praeitį menančius daiktus, teigia knygos „The Blue Zones of Happiness“ autorius Danas Buettneris. „Jie atmena ir gerbia savo šaknis, - sako jis. – Mes matome, kad laimingai gyvenančiose kultūrose visame pasaulyje gyventojai jaučiasi esą tęstinumo dalis“. Taigi pasikabinkite namuose savo senelių vestuvinę nuotrauką ar pasidėkite ant lentynos jums reikšmingą relikviją.

12. Susidarykite namų valymo planą ir jo laikykitės.

Užtikrinti namų švarą be generalinio tvarkymosi atrodo sunki užduotis. Kad būtų greičiau, gali būti, jog kai kurias sunkiau pasiekiamas vietas paliekate neišvalytas. Tačiau gali būti ir taip, jog kitas vietas valote per daug. Štai Carolyn Forte, „Good Housekeeping“ instituto Namų prietaisų ir valymo produktų laboratorijos direktorė, sukūrė darbų sąrašą, kuris užtikrina, kad namų ruoša nevirstų varginančiu viso savaitgalio darbu.

13. Kai kuriuos darbus deleguokite kitiems.

Viena didelė studija nustatė, kad tie žmonės, kurie negailėjo pinigų laiką taupančioms paslaugoms, pavyzdžiui, pasisamdė žmogų, kad jis išvalytų garažą, buvo labiau patenkinti gyvenimu ir jautė daugiau laimės negu tie, kurie pinigus leisdavo materialinėms gėrybėms. Jeigu neturite daug pinigų, pasisiūlykite atlikti nemėgstamiausią draugės darbą ir paprašykite, kad ji tą patį padarytų ir jums.

14. Laipiokite laiptais.

Savo namuose ar darbovietėje pasistenkite bent 10 minučių palaipioti laiptais. Žurnale „Physiology & Behavior“ pasirodęs tyrimas nustatė, kad 10 minučių laiptais palaipiojusios moterys ne tik sudegindavo kalorijų, bet ir įgaudavo daugiau energijos negu tos, kurios išgerdavo puodelį kavos ar kitą gėrimą su panašiu kofeino kiekiu.

15. Sportuodamos klausykitės audio knygų.

Tos moterys, kurios sportuodamos klausėsi audio knygų, sportuodavo 51 proc. dažniau negu tos, kurios to nedarydavo, parodė tyrimas, pasirodęs žurnale „Management Science“. Prakaituokite, klausydamos įtempto trilerio, ir laikas ant bėgimo takelio pralėks tiesiog nepastebimai.

16. Daugiau vaikščiokite.

Vaikščiojimas
Foto: Shutterstock

Net jei nepavyksta laikytis naujojo sporto plano, privalote bent jau vaikščioti. JAV Sveikatos ir paslaugų žmogui departamentas tvirtina, kad suaugę žmonės kiekvieną dieną turėtų kiek įmanoma daugiau judėti, ir bent kažkoks fizinis aktyvumas (kad ir paprasčiausias vaikščiojimas) yra geriau negu nieko.

17. Kiekvieną savaitę dezinfekuokite savo telefoną.

Savo telefonus tikriname milijoną kartų per dieną, ir jei saviškį nešatės į tualetą, nesate tokia vienintelė. Tačiau tai reiškia, kad ant jūsų telefono paviršiaus knibžda iki 10 kartų daugiau bakterijų negu ant tualeto sėdynės, sako mikrobiologas ir Arizonos universiteto profesorius Charlesas Gerba. Telefonus geriausia dezinfekuoti specialiomis antibakterinėmis servetėlėmis, kurios neturi sudėtyje baliklių ir yra saugios išmaniesiems prietaisams.

18. Mažiau laiko leiskite išmaniuosiuose telefonuose.

Telefonas
Foto: Shutterstock

Per vieną GH apklausą 83 proc. žmonių prisipažino prarandantys laiko pojūtį ir negalintys pasakyti, kiek laiko jie praleidžia savo išmaniuosiuose telefonuose. Sulindus į telefoną, lieka mažiau laiko produktyvesniems užsiėmimams, pavyzdžiui, pasivaikščiojimui su šunimi ar kavai su draugėmis. Kad geriau kontroliuotumėte savo laiką, atsisiųskite naujausias programėles, kurios padeda sekti telefone praleistas valandas.

19. Eikite laiku miegoti – kartu su savo partneriu.

Gerai išsimiegojus sustiprėja noras mylėtis. Viena studija, pasirodžiusi žurnale „Journal of Sexual Medicine“, nustatė, kad tos moterys, kurios geriau miegojo, kitą dieną jautė stipresnį seksualinį geismą ir lengviau susijaudindavo. Kiekviena papildoma miego valanda tikimybę mylėtis sustiprindavo 14 proc. Taigi atsisakykite vėlyvų vakaro naršymų internete ir griūkite miegoti.

20. Sutvarkykite sujauktas zonas (pavyzdžiui, prieškambarį).

Shutterstock
Foto: Shutterstock

Netvarkingą, sujauktą zoną prie durų paverskite ramybės ir džiaugsmo erdve, pataria interjero dizaino firmos „Unpatterned“ įkūrėja Carly Moeller. Kad ši vieta būtų tvarkinga, naudokite paprastas daiktų laikymo sistemas (krepšį laiškams, batų suoliuką, kabliukus ir pan.). Paveikslą ar gėles iš svetainės perkelkite į prieškambarį arba nepagailėkite pinigų dailiam veidrodžiui ar spalvingam kilimėliui. „Galite elgtis šiek tiek šelmiškai, nes tai maža erdvė“, - sakė ji.