Tinklalapis cosmopolitan.com pateikia 10 produktų, kuriuos turėtų įtraukti moterys, besirūpinančios savo sveikatai. O ypač – sveika krūtine.

1. Česnakai

Ši maža daržovė yra kupina vitamino C ir antioksidantų, kurie puikiai skatina sveiką krūties audinį. Sutrinkite šviežius česnakus ir pagardinkite savo patiekalus.

2. Lęšiai

Foto: Shutterstock

Valgant daug skaidulų turinčius maisto produktus, gali sumažėti krūties vėžio rizika. Vienas tyrimas parodė, kad kasdien suvartojant bent po 10 gramų skaidulų, krūties vėžio rizika sumažėja penkiais procentais. Be to, maistinės skaidulos padeda palaikyti sveiką mikrobiotą.

3. Žalioji arbata

Žaliojoje arbatoje yra katechinų, kurie yra natūralūs antioksidantai, bet reikia turėti omeny, kad žalia arbata gali skirtingai paveikti, todėl jos padauginti irgi nereikėtų.

4. Riebi žuvis

Kai kurie tyrimai parodė, kad riebios žuvys dėl didelio seleno ir omega-3 kiekio iš tikrųjų gali sumažinti krūties vėžio riziką.

5. Mėlynės ir gervuogės

Mėlynės ar šilauogės?
Foto: DELFI

Nors visose uogose yra flavonoidų, vitamino C ir mangano, mėlynės ir gervuogės gali sumažinti krūties vėžio riziką dėl gausaus fitocheminių medžiagų, tokių kaip cianidinas, kaempferolis ir resveratrolis.

6. Jogurtas

Raugintuose maisto produktuose, pavyzdžiui, jogurte, yra probiotikų, kurie palaiko sveiką žarnyną ir imuninę sistemą. Tai padeda mums atsikratyti toksinų. Dažnai krūties vėžiu sergantys žmonės taip pat serga storosios žarnos vėžiu, o tą dažnai lemia valgymo įpročiai.

7. Miežiai ir avižos

Nors norint padaryti tvirtas išvadas reikia daugiau duomenų, žinoma, kad grūdai yra netirpių skaidulų šaltiniai ir juose gausu bioaktyvių junginių, tokių kaip fenolio rūgštys ir antocianinai. Abu jie yra naudingi krūtų sveikatai.

8. Svogūnai

Naujausi tyrimai parodė, kad tam tikros svogūno savybės – vitaminas C, flavonoliai ir daugybė kitų antioksidantų – gali padėti sumažinti krūties vėžio riziką.

9. Riešutai

Riešutai
Foto: Shutterstock

Įvairūs riešutai turi labai daug privalumų, pavyzdžiui, graikiniai riešutai, Brazilijos riešutai ir žemės riešutai turi fitosterolių. Fitosteroliai jungiasi prie estrogenų receptorių, o estrogenai skatina kai kuriuos krūties navikus, todėl valgant maistą, kuriame gausu fitosterolių, galima reguliuoti estrogeno kiekį.

10. Citrusiniai vaisiai

Apelsinai, greipfrutai, citrinos ir žaliosios citrinos suteikia vitamino C ir folatų, kad sustiprintų imuninę sistemą ir sumažintų uždegimą.