Vyrauja stereotipas, jog celiulitas kamuoja išskirtinai tik mėgstančias skaniai ir gausiai pavalgyti bei tinginčias pasportuoti. Anot L. Valatkevičienės, šiame pasakyme yra šiek tiek tiesos – prasti mitybos įpročiai, sėslus gyvenimo būdas, sėdėjimas darbe ir ribotas fizinis aktyvumas išties daro įtaką celiulito atsiradimui

Vis dėlto, celiulitas pasireiškia 80-90 proc. moterų, net ir lieknų: „Jo atsiradimui turi įtakos aplinkos, genetiniai ir hormoniniai veiksniai – dėl didelio estrogenų kiekio gali pablogėti celiulito būklė (nėštumo metu ar naudojant kontraceptines priemones). Dieta, mankšta ir gyvenimo būdas taip pat turi nemažą įtaką celiulitui atsirasti, mat svorio padidėjimas dažniausiai paskatina celiulito atsiradimą. Valgant riebų, gausų angliavandenių maistą, suaktyvėja lipogenezės procesas ir padidėja riebalinis audinys.“

Pasak kosmetologės, celiulitas gali paveikti bet kurią kūno vietą, kurioje yra poodinis riebalinis audinys. Celiulitas dažniausiai pastebimas šlaunų, sėdmenų, pilvo srityse, rečiau – išorinėje rankų ir kaklo dalyje bei krūtinėje. „Taigi, celiulitas yra tiesiogiai susijęs su poodinio riebalinio audinio pakitimais. Šiandien galima rasti skirtingų nuomonių, kas gi lemia celiulito atsiradimą, tačiau aišku viena – tai procesas, kurį lemia daugelis veiksnių.

Celiulitas
Foto: Shutterstock

Viena iš priežasčių – sutrikusi kraujotaka bei limfotaka ir dėl to padidėję poodiniai audiniai. Odos audiniuose pradeda kauptis lipidai ir skysčiai, gaminasi uždegimą sukeliančios medžiagos. Riebalų kiekis įvairiose kūno vietose būna skirtingo storio, šis sluoksnis priklauso nuo amžiaus, mitybos bei lyties. Po oda yra daugiausiai riebalinio audinio, nes jis atlieka ne tik riebalų kaupimo funkciją, tačiau kartu su vandens sankaupomis šis audinys sudaro elastingą purų sluoksnį, kuris apsaugo po juo esančius organus nuo išorinių smūgių, spaudimo. Riebalinis audinys saugo žmogaus kūną nuo šilumos netekimo. Pats audinys yra sudarytas iš tinklinių skaidulų ir riebalinių ląstelių, kurios yra vadinamos lipocitais arba adipocitais“, – sako L. Valatkevičienė.

Anot specialistės, kita priežastis, dėl kurios gali atsirasti celiulitas – adipocitų hipertrofija. „Kaupdamiesi į mazgus šie sukelia jungiamojo audinio fibrozę. Didėjant ir tankėjant fibroziniams mazgams šie sukuria nelygaus reljefo estetinį vaizdą vadinamą „apelsino žievele“ arba celiulitu. Jo paveiktose vietose oda yra suglebusi, korėta, atsiranda ir struktūrinių dermos bei mikrocirkuliacijos pakitimų, kurie sąlygoja ir toksinų kaupimąsi, šie silpnina jungiamąjį audinį, sulaiko skystį tarp ląstelių ir mažina limfinės sistemos veiklos aktyvumą, toksinai kaupiasi ląstelių membranoje, o ši tampa kieta ir nepralaidi. Tai reiškia, kad riebalus pašalinti tampa dar sunkiau. Žodžiu, užburtas ratas“, – sako ji.

Celiulitas
Foto: Shutterstock

Neįmanoma įvardyti vienos konkrečios priežasties, kuri lemtų celiulito atsiradimą, tačiau L. Valatkevičienė pažymi, jog celiulito atsiradimui įtakos turi genetika ir su ja susijęs paveldimumas, hormonų disbalansas, medikamentų, sukeliančių vandens susilaikymą organizme vartojimas, mitybos įpročiai, mažas fizinis aktyvumas ir – šių dienų rykštė – stresas. Prisidėti gali venų nepakankamumas, inkstų veiklos, medžiagų apykaitos ir virškinimo sutrikimai, taip pat rūkymas, nes jis sąlygoja laisvųjų radikalų atsiradimą, kurie blogina audinių aprūpinimą krauju bei deguonimi, prastėja mikrocirkuliacija.

Nevertėtų ir nuolat dėvėti itin aptemptų drabužių, jie taip pat didina riziką atsirasti celiulitui, nes sutrinka kraujotaka, atsiranda stazės.

„Sakyčiau, celiulitas, nors ir labai gąsdina moteris, yra puikus įspėjimo ženklas, kad gyvenimo būdas yra netinkamas ir turime jį keisti“, – sako L. Valatkevičienė.

Celiulito prevencija


„Vienoms moterims celiulitas gali būti išreikštas visa gyvenimą, kitoms – atsirasti po 20-ies metų, trečioms – gali išryškėti tik po 40-ies. o ketvirtoms celiulitas ryškiausiai pasimato tik po gimdymo. Prevencijai tinka visos priemonės, kurios mažina celiulito atsiradimo priežastis ir jį patį. Be abejo, jei celiulitas nulemtas genetinių priežasčių, jokia prevencija nepadės, liks tik visais įmanomais būdais jį mažinti“, – sako kosmetologė.

L. Valatkevičienė pataria moterims savo dukras nuo pat mažens mokyti sveikai ir aktyviai gyventi, subalansuojant darbo ir poilsio režimą, valgyti sveiką, subalansuotą maistą, būti fiziškai aktyvioms, vengti žalingų įpročių, rūpintis savo psichine sveikata, limfotakos ir kraujotakos būkle.

Nors įprasta manyti, kad jaunos merginos celiulito negali turėti ir prevencija užsiimti reikėtų kiek vėliau, vis dėlto, celiulito atsiradimą lemia gyvenimo būdas ir organizmo būklė. Specialistė atkreipia dėmesį, jog jaunos merginos, besirūpindamos savo išvaizda imasi drastiškų priemonių metant svorį, tuo tarpu staigus svorio kritimas skatina toksinų kaupimąsi puriajame riebaliniame audinyje, toksinai silpnina jungiamąjį audinį, sulaiko skystį tarp ląstelių ir mažina limfinės sistemos veiklos aktyvumą, ir tai turi įtakos celiulito atsiradimui.

„Be abejo, reikia imtis priemonių kuo anksčiau, dar nepasirodžius pirmiesiems celiulito ženklams, tuomet kova bus veiksmingesnė, o pirminiai požymiai dažniausiai atsiranda paauglystėje, padidėjus hormonų lygiui“, – sako kosmetologė.

Masažas
Foto: Shutterstock

Celiulito šalinimo mitai


Klystate, jei manote, kad celiulitą pašalins vienas būdas: „Mitas, kad šią problemą išspręsime vienu kažkuriuo būdu, nesvarbu, ar tai būtų kosmetinės priemonės – kremai, tepalai, įvyniojimai, ar masažai, ar mityba. Visada reikia imtis kompleksinių priemonių.

Dar vienas mitas, jog atlikus riebalų nusiurbimo procedūrą, atsikratysite celiulito. Ši procedūra tik sumažins apimtis, tačiau odos struktūra nepakis.

Stebuklus žadančios dietos – dar vienas mitas, jog per savaitę ar dvi pakeitus mitybos įpročius tam laikui, sulauksite rezultato, per tiek laiko galite tik įgyti celiulitą, tačiau kovai su juo prireikia tikrai ilgesnio laiko tarpo.

Siūlomi „ypatingi“ pratimai šlaunims – jie taip pat nepašalins celiulito, tik sustiprins raumenis, reikėtų rinktis fizinę veiklą, kuri mechaniškai stimuliuos audinius, pvz bėgimą, vandensvydį, aerobiką, dviratį.“

Įvyniojimas
Foto: Shutterstock


Kremai ir įvyniojimai – padės ar ne?


„Visos kosmetinės priemonės – kremai, šildantys tepalai, įvyniojimai (kaukės) – yra veiksmingos, tačiau tuo atveju, jei jos naudojamos kompleksiškai. Vien įvairūs šildantys kremai ar kitos priemonės nepadės, pati esmė yra atliekamuose masažo judesiuose. Tačiau, žinoma, kad vien tik masažas – taip pat niekada nepadės pilnai pašalinti celiulito.

Aktyviai sportuojant – taip pat veiksminga naudoti kosmetines priemones. Taigi, kaip jau supratote – tai tik pagalbinė priemonė, kovojant su celiulitu, nes naivu tikėtis, jog kasdien maitinantis riebiai, saldžiai, gulint per dienas ant sofos užteks pasitepti šildančiu kremu ir celiulitas išnyks, kūno linijos bus grakščios ir dailios.

Kalbant apie kūno įvyniojimus, sakyčiau, žinoma, naudokite juos, jie sustiprins kitus celiulito mažinimo būdus. Tačiau norėčiau pasakyti, kad prieš tai reikėtų atlikti kūno švetimą, nes jie turi didelį poveikį mažinant celiulitą, kadangi jie aktyvina kraujotaką ir limfotaką, valo ne tik odos paviršių, bet ir odos poras, skatina odos regeneraciją, ženkliai pagerina odos laidumą, padidindami biologiškai aktyvių ingredientų skvarbumą“, – sako specialistė.

Anot L. Valatkevičienės, kūno įvyniojimų yra įvairių, tad ir rinktis reikėtų pagal tai, kokio siekiate tikslo.

„Siekant aktyvinti medžiagų apykaitą, išvalyti ir tonizuoti odą, taip pat padidinti jos elastingumą, gerinti odos jungiamąjį audinį ir pašalinti nereikalingas medžiagas bei toksinus, reikėtų rinktis purvo kaukes.

Dažnai anticeliulitiniuose įvyniojimuose galima rasti kavos – šis įvyniojimas gerina metabolinius procesus organizme ir neleidžia susilaikyti vandeniui bei turi šlapimą skatinantį poveikį, gerina odos elastingumą ir didina stangrumą. Kavos pupelės taip pat turi antioksidantinių savybių. Būtent kavos įvyniojimai skatina ląstelių biocheminius procesus ir aktyvina lipolizę (lipolizės procesas reguliuoja riebalų skilimą ir šalinimą).

Siekiant stimuliuojančio, tonizuojančio ir uždegimą slopinamą efekto, patarčiau naudoti dumblių įvyniojimą – turi valomąjį, lipolitinį poveikį, kuris tonizuoja odą bei turi drenuojamąjį poveikį. Dumblių kaukės sudėtyje gausu mineralų, mikroelementų, vitaminų ir aminorūgščių.
Įvyniojimus reikėtų atlikti reguliariai, du tris kartus į savaitę apie porą mėnesių, nes tik kartas nuo karto jais pasilepinus, rezultato nesulauksite.“

Vakuuminė taurelė
Foto: Shutterstock

Masažinės taurelės: naudoti ar atsisakyti?


„Vakuuminių taurelių naudojimas yra saugus, jei tinkamai parenkamas vakuumo intensyvumas, ypač, jei kapiliarai arti odos, jei jie linkę trūkinėti. Esant venų varikozei, kitoms ligoms, tokių priemonių naudoti negalima. Naudojant vakuumines taureles pastebimas kraujosruvų susidarymas tose vietose, kur dedamos taurelės. Kraujosruva susidaro plyšus kapiliarų sienelėms. Jei tai pavieniai atvejai – didesnių pasekmių neturėtų būti, tačiau naudojant dažnai, o ypatingai tose pačiose vietose, – poveikis bus žalingas“, – sako kosmetologė.

L. Valatkevičienė pabrėžia, jog vakuuminių taurelių naudojimo veiksmingumas nėra įrodytas mokslo šaltiniais, vis dar trūksta mokslinių tyrimų, pagrindžiančių vakuuminių taurelių naudojimą ir, svarbiausia, naudojimo dažnį bei trukmę, tačiau nėra ir tyrimų išvadų, kur būtų pasisakoma prieš šio metodo taikymą.

„Sporto medicinoje naudojant taureles matoma pagerėjusi raumenų atsigavimo funkcija, geresnis raumenų valdymo ir judesių atlikimo efektas, taurelės kaip ir vakuumo terapija gerina periferinę kraujotaką, pagerina odos, raumenų mitybą, šalina stazinius reiškinius audiniuose, skatina toksinių ir medžiagų apykaitos produktų pasišalinimą per odą, kas yra labai svarbu sprendžiant celiulito problemas.

Esu girdėjusi, jog taikant tokią terapiją mažėja sistolinis kraujospūdis, suretėja pulsas, tad pasiryžusioms naudoti namuose taureles, reikėtų tai turėti galvoje. Matyt, negalėtume atmesti ir placebo efekto, kol nėra atliktų tyrimų. Bet didesnio šalutinio poveikio dėl šio metodo taikymo nepastebėta, o tai jau nemaža priežastis jį taikyti“, – sako ji.

Eteriniai aliejai ir šepetys
Foto: Shutterstock

Celiulito atsikratymas namų sąlygomis


„Esu tikra, jog kuo anksčiau pradėsite rūpintis savimi, t.y. laikysitės sveiko gyvenimo principų – sveikai maitinsitės, gyvensite fiziškai aktyvų gyvenimą, vengsite ilgalaikio streso, tuo sveikesnės būsite ir dailesnes kūno formas turėsite.

Na, o jau atsiradus celiulitui, namų sąlygomis be išvardintų dalykų, turėtumėte masažuoti problemines kūno vietas (galite tiek rankomis, tiek tam skirtais aparatais, šie gerina kraujo apytaką, tonizuoja bei stimuliuoja tam tikrus biologinius taškus kūno paviršiuje).

Naudojant šildančius tepalus, kremus, padedančius mažinti celiulitą, eterinius aliejus (kadagių, greipfrutų, rozmarinų, šlamučių ir kt.). Masažas suaktyvins kraujotaką bei limfotaką, pašalins toksinus.

Remiantis tyrimais, buvo įrodyta, kad masažas turi teigiamą poveikį limfos tekėjimui, kurios greitis padidėja apie 8 kartus. Galite namuose atlikti masažą su medumi, kurio metu įmasažuojamas šiltas medus veikia kaip kūno odos šveitiklis. Medus išskiria biologiškai aktyvias medžiagas, padeda adsorbuoti toksinus ir pašalina juos iš organizmo. Pagerėja kraujotaka giluminiuose odos ir raumenų sluoksniuose bei suaktyvina organų ir audinių maitinimą medžiagomis.

Masažui patarčiau naudoti tam tikrą šepetį. Kūno šepetys gali būti įvairios formos ar dydžio, šereliai gali būti natūralus arba sintetiniai. Savimasažas su kūno odos šepečiu padidins medžiagų apykaitos cirkuliaciją, tikslinga atlikti tose vietose, kur yra matomi celiulito požymiai. Rekomenduoju atlikti savimasažą bent porą kartų dienoje.

Taip pat kartu galite naudoti įvyniojimus, praustis kontrastiniu dušu, tai gerina kraujotaką, slopina uždegimą, pašalina toksinus bei stangrina odą, pagreitina medžiagų apykaitą. Svarbiausia, jog kūno priežiūra būtų sisteminga ir tarpusavyje suderinta, nesitikint, jog vienas kuris būdas ar viena priemonė padarys stebuklus, tuo labiau, jog atsiradimo priežastys skirtingos, kiekvieno žmogaus organizmas taip pat individualus – genetiniai veiksniai, medžiagų apykaitos greitumas Įgyti celiulitą galima labai greitai, tačiau tam, kad jį sumažinti prireiks daug laiko.

Reikia gerti pakankamai vandens – tai padeda išlaikyti jungiamuosius audinius stiprius ir elastingus. Tiesa, reikėtų rinktis šiltą vandenį, kadangi labai šalti skysčiai sutrikdo kraujotaką ir apsunkina audinių aprūpinimą maisto medžiagomis bei deguonimi“, – sako L. Valatkevičienė.

Anot kosmetologės, visiškai atsikratyti celiulito įmanoma, jei jo atsiradimo nesąlygoja vartojami vaistai ar kiti veiksniai, kurių neįmanoma išvengti ar pašalinti.

„Tai nuolatinė kova, nes grįžus prie senų blogų gyvenimo įpročių, sugrįš ir celiulitas, o vien kosmetinių priemonių, įvyniojimų nauda – trumpalaikė. Viskas, ko labiausiai norėčiau palinkėti aš – būti ne tik dailiomis, bet ir sveikomis bei laimingomis.“