Visceraliniai riebalai, esantys pilve, priešingai nei po oda esantis riebalų sluoksnis, supa vidaus organus, yra aktyvūs, t. y. išskiria į organizmą chemikalus, kurie gali sukelti oksidacinę žalą, aiškina kardiologė, JAV Moterų širdies sąjungos patarėja medicinos klausimais Holly S. Andersen.

Kitaip tariant, per didelis pilvo riebalų sluoksnis kenkia vidaus organams, kraujagyslėms, didina aukšto kraujospūdžio, didelio cholesterolio lygio, insulto, širdies ligų, diabeto, kažikurių vėžio rūšių ir netgi demencijos riziką.

Ką daryti? H. S. Andersen pataria vengti pridėtinio cukraus, rafinuotų angliavandenių. Pasak jos, visiems būtų į naudą Viduržemio jūros dieta, kurios pagrindą sudaro švieži produktai, viso grūdo miltų gaminiai, sveiki riebalai ir ribotas raudonos mėsos kiekis. Žinoma, visada į naudą pasimankštinti. Kardiologė pabrėžia – net truputį sumažinus liemens apimtį, bus nauda sveikatai.

Vieniems žmonėms lengviau sumažinti riebalų sluoksnį ant pilvo, kitiems sunkiau. Yra kelios moksliškai pagrįstos priežastys, kodėl kai kam ypač sunku sulieknėti per juosmenį:

1. Jūsų mama yra obuolio tipo figūros.

Figūros tipas, vietos, kuriose kaupiasi riebalai, priklauso ir nuo genetikos. Pasidomėjus savo giminės medžiu bus aišku, ar jūsų klane daugiau obuolio, ar kriaušės tipo figūros moterų. Tos, kurios genetiškai linkusios į obuolio tipo figūrą, turėtų daug sportuoti ir skaičiuoti kalorijas, kad pilvas neišvešėtų.

2. Keičiasi hormonai.

Artėjant menopauzei, net buvusios kriaušės tipo figūros moterys, kurioms riebalai kaupiasi ant sėdmenų ir ant šlaunų, dažnai pastebi, kad padidėjo pilvas. Taip yra, nes mažėja estrogeno, o su metais lėtėja medžiagų apykaita. Šiuo atveju bus naudingos jėgos treniruotės, raumenų stiprinimas.

3. Jums policistinis kiaušidžių sindromas.

Policistinis kiaušidžių sindromas būdingas 10–20 proc. vaisingo amžiaus moterų. Šių moterų organizme – aukštas testosterono lygis, jos dažnai pastorėja, ypač per pilvą. Kadangi vyrai dažniau būna obuolio tipo figūros, manoma, kad vadinamasis vyriškas storėjimo būdas susijęs su dideliu testosterono kiekiu.

Kiti minėto sindromo simptomai – nereguliarios mėnesinės, ypač didelis kūno plaukuotumas, aknė. Jei įtariate sau šį sindromą, kreipkitės į gydytojus.

4. Per trumpai arba per ilgai miegate.

Jei naktį miegama tik penkias valandas ar dar mažiau, ant pilvo gali pradėti kauptis riebalai. Tas pats nutinka, jei miegate ilgiau nei aštuonias valandas. „Mes tebeturime urvinio žmogaus psichologiją, – aiškina kardiologė. – Jei mūsų miegas sutrikdomas, sulėtės medžiagų apykaita, kad organizmas išsaugotų energiją, taip pat valgysime maisto, kurio nereikėtų valgyti.“

Noras greitai gauti energijos iš kepinių arba saldumynų – pirmykščių laikų reliktas, juk mūsų protėviai nežinojo, kada vėl gaus valgyti. Todėl jų organizmai vertė greitas kalorijas riebalais, ypač pilvo srityje, aiškina H. S. Andersen.

Tyrėjams nėra aišku, kodėl ilgai miegantiems kaupiasi riebalai pilvo srityje. Galbūt ilgai miegantys mažai juda. Iš esmės suaugęs žmogus turėtų miegoti po 7–9 valandas.

5. Patiriate stiprų stresą

Daugelis tyrimų rodo, kad stresą patiriantiems žmonės riebalai kaupiasi pilvo srityje. Dabar išsiaiškinta, kodėl taip yra. Jaučiant įtampą, organizme gaminasi streso hormonas kortizolis, kuris: pirma, skatina norėti riebių, saldžių produktų, kurie greitai suteikia paguodos pojūtį, antra, jis veikia organizmo cheminę sudėtį, todėl organizmas sudegina mažiau kalorijų.

Padidėjusi kortizolio gamyba patiriant stresą – dar viena senovės liekana, kai panika signalizuodavo – tai gyvybės ar mirties klausimas. Kartais visi patiria stresą, bet jai atrodo, kad gyvenate nuolat apimti streso, pradėkite lankyti psichoterapiją ar bent jogą.