Veiklios moters simbolis

Legendinės lėlės įvaizdis ilgus dešimtmečius buvo neatsiejamas nuo jos misijos – simbolizuoti moters galimybę rinktis ir būti lygiaverte. „Mano lėlės Barbės vizija – suteikti mažai mergaitei galimybę įsikūnyti į tai, apie ką tik ji svajotų“, – teigė Barbės kūrėja Ruth Handler. Jos lėlei š. m. kovo 9 d. sukaks jau 60 metų.

Nuo 1959-ųjų metų iki šių dienų legendinė lėlė Barbė įkvepia mergaites realizuoti savo svajones ir tapti tuo, kuo tik jos trokšta, nesvarbu, koks jų amžius, kūno sudėjimas, socialinis statusas ar kilmė.

Šiai dienai kompanija yra sukūrusi daugiau nei 200 lėlių, atliepiančių skirtingas profesines kryptis. Kuriant sektinų moterų herojų atvaizdus daug dėmesio skiriama toms karjeros sritims, kurios įprastai nėra siejamos su moteriškumu.

Olimpinė boksininkė Nicola Adams, fektuotoja Ibtihai Muhammas, aktyvistė ir modelis Ashley Graham, pirmoji afroamerikietė primabalerina Misty Copeland ir režisierė Ava Du Vernay – tai tik keletas „Shero“ kompanijos metu lėlėmis virtusių garsių moterų vardų.

Daugiau jokių šablonų

Jau keletą dešimtmečių Barbė skatina ne tik laužyti socialinius stereotipus, bet ir prabrėžti kultūrinę įvairovę, skatinti tarptautinį dialogą.

Devintajame dešimtmetyje pasauliui buvo pristatyta pirmoji juodaodė lėlė. Vėliau buvo sukurta daugiau nei 45-ios „Pasaulio lėlės“, atstovaujančios skirtingas tapatybes, turinčios savitus odos atspalvius, veido bruožus, plaukų spalvą ir vilkinčios tautinius drabužius.

Siekdama, kad Barbės skleidžiamos idėjos ne tik atitiktų laikotarpį, bet ir pirminę R. Handlers lėlės viziją, 2015 metais „Barbie“ kompanija pristatė šio šimtmečio kartos lėlę be aukštakulnių.

2016-ųjų sausį pasirodė ir įvairaus kūno sudėjimo – apkūni, aukšta ir smulki – lėlės. „Barbie“ tai buvo kertinio lūžio momentas, o daugiau nei 4 milijardus žmonių pasiekusi laikraščio „Times“ antraštė skelbė – „Gal dabar jau galėtume nustoti kalbėję apie mano kūną?“

Moko ir tėčius

2018-ųjų metų rudenį „Barbie“ nusprendė atkreipti dėmesį į vis dar egzistuojantį svajonių atotrūkį tarp mergaičių ir berniukų, angliškai vadinamą „Dream Gap“.

Kompanijos inicijuotų tyrimų duomenimis, mergaitės jau nuo penkerių metų išgyvena itin jautrų asmenybės virsmo laikotarpį. Deja, dauguma iš jų šiame svarbiame vaikystės etape nėra tinkamai motyvuojamos svajoti ir siekti, dažnai jaučiasi mažiau talentingos ir gabios už priešingą lytį.

Siekdama būti pokyčių lydere, „Barbie“ pristatė tęstinį edukacinį projektą tėvams, kurio tikslas – padėti įveikti socialinę prarają tarp mergaičių ir berniukų globaliu mastu.

Dar vienas kompanijos inicijuotas projektas – „Tėčiai, kurie žaidžia su Barbe“. Juo norima paskatinti tėčius geriau įsijausti į dukrų pasaulį bei vaizduotę, o kartu ir kūrybiškai įsitraukti į žaidimus, turinčius poveikį intelektualinei ir emocinei vaiko raidai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją