Šventės be galo smagus metas, bet dažnai pošventinį laikotarpį pasitinkame apsunkę ir pavargę. Ką daryti, kad kuo greičiau sugrįžtumėte į gerą savijautą ir sveiką gyvenimo ritmą?

Pats metas bent jau kelias dienas pailsėti nuo maisto pertekliaus ir leisti organizmui išsivalyti bei perdirbti visus suvartotus „delikatesus“

Visų pirma – nedarykite organizmui šoko drastiškais sprendimais, grikių, kefyro ar dar kokiomis dietomis. Lengvą detoksikacijos programą galite atlikti į savo mitybą įvedę šias paprastas mano taisykles.

Ingridos Martinkėnaitės tinklaraščio nuotr.
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Pirma taisyklė

Vanduo, vanduo ir dar kartą vanduo! 2–3 litrai vandens per parą! Vandens naudos turbūt nereikia aprašinėti. Tik pažymėsiu, kad vanduo padės greičiau išsilaisvinti nuo toksinų ir atstatyti druskų bei skysčių pusiausvyrą jūsų organizme. P.s. į šį kiekį neįskaičiuotos kavos bei arbatos. Tad teks sekti save ir visuomet šalia turėti butelį su vandeniu.

Antra taisyklė

Kavą keičiame žalia arbata! Sakysite, kas gali būti geriau už rytus su karštu kavos puodeliu? Žalia arbata ne tik suteiks energijos, bet bus ženkliai naudingesnė jūsų organizmui. Ji detoksikuoja ir tonizuoja, veikia kaip antioksidantas, kuris palengvina organizmo valymą.

Trečia taisyklė

Pusryčiai – košė! Jokiu būdu nepraleidžiame pusryčių, renkame sveikiausius bei skaniausius košių variantus. Laikinai stumkite į šalį omletus bei sumuštinius. Nuo šiandien pusryčiams renkamės grūdus! Maža užuomina – grikiai puikus pasirinkimas. Juose gausu taip mums reikalingų baltymų (juos geriau įsisavinsite jeigu derinsite su kefyru arba džiovintais vaisiais) pat vertingų vitaminų B1, B2 ir mineralų – kalcio, fosforo, vario, cinko, bromo. Na ir visiems žinoma, kad grikiai puikus geležies šaltinis!

Ingridos Martinkėnaitės tinklaraščio nuotr.
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Ketvirta taisyklė

Vienas iš dienos valgių turi būti – žalio, neapdirbto, šviežio maisto patiekalas – puikiai tiks salotų lėkštė! Sotesnis variantas „bowl“ kurį galima praturtinti lengvai sūdyta lašiša ir laukiniais ryžiais. Salotose negailėkite įvairių sėklų, džiovintų uogų. Užpilas turi būti lengvas, jokiu būdu ne majonezas! Puikiai tiks aliejaus, citrinos sulčių ir garstyčių mišinys, gardinkite česnaku bei žolelėmis.

Ingridos Martinkėnaitės tinklaraščio nuotr.
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Penkta taisyklė

Judėjimas! Keliame savo gražiąsias nuo sofų ir lekiame į lauką. Kasdien privalome nueiti bent 10 tūkst. žingsnių. Idealiu atveju net ir daugiau. Sakote neįmanoma? O aš sakau, kad tereikia protingai susiplanuoti savo dieną ir šiek tiek dažniau palikti mašiną stovėti garaže. Pats lengviausias būdas išlikti aktyviu – visur keliauti pėsčiomis.

Nelaukite tinkamo laiko. Pradėkite jau šiandien ir rezultatais džiaugsitės jau labai greitai. Sveiko ir lengvo jums pošventinio laikotarpio!

Daugiau Ingridos tekstų skaitykite www.suingrida.lt