Kolegas sveikinti ir drauge švęsti jubiliejus, gimtadienius, kitas svarbias sukaktis yra smagu ir sveika, tačiau nebūtina švenčių paversti tuščiu kalorijų, riebalų, cukraus ir rafinuotų angliavandenių vartojimu.

Ar pastebėjote, per tokias šventines pertraukėles smegenys, pagautos bandos jausmo, tarsi išsijungia, kai kolegos puola prie vaišių stalo. Tiesą sakant, retai tos vaišės būna tikrai ypatingos, kokių dar nesate ragavę ir niekada gyvenime nepabandysite.

Dažniausiai tai būna įprasti saldainiai, riebus tortas, sausainiai ir panašiai. Nieko stebuklingo ir gurmaniško, tačiau aplinkinių apetitas užkrečia kaip bloga bacila ir ranka nevalingai ima tiestis prie saldumynų, į kuriuos parduotuvių lentynose net nepažvelgtumėte.

Tipinis kontoros virtuvėlės „medžioklės“ vaizdelis – kažkas kažką pavaišino ir visas kolektyvas puola prie tų vaišių. Neretai dar būna vidiniu biuro darbuotojų bendruoju paštu išsiunčiamas laiškas su svarbia informacija, kad virtuvėje atsirado kažko valgomo! Ir visi meta darbus, puldami prie stalo, net nebūtinai iš didelio noro, veikiau iš keisto gobšumo, kad jei ne aš, tai kitas daugiau suvalgys, reikia spėti ir man.

Išlikite ori, nepulkite prie elementaraus biskvitinio torto su riebiu grietinėlės sluoksniu, kimšte prikimšto įvairių konservantų, dažiklių, emulsiklių, augalinių riebalų, cukraus, miltų… Nepasiduokite tai nereikalingai kovai dėl saldesnio kąsnio, kad kažkas kitas spės paragauti visko daugiau už jus ir taps laimėtoju. Deja, viskas yra kardinaliai priešingai – laimėtojas tas, kuris neprisikemša beverčių kalorijų, išeikvodamas visos dienos, o gal ir kelių parų normą.

Už gardumynus nieko nemokėjote, o štai norėdamos atsikratyti nereikalingų kilogramų, suplosite nemenką kainą: jėgų, nervų, kantrybės.

Apsispręskite, ką iš tiesų laikote ypatinga proga ir būkite išranki. Puiku pasimėgauti saldžiomis vaišėmis, bet palaukite savo arba jums labai svarbių, artimų žmonių gimtadienių ir tortu gardžiuokitės tik tada. Gražu minėti bendradarbių šventes, bet nebūtina per jas valgyti iš inercijos ir tik todėl, kad kas nors ant stalo padėjo nemokamų užkandžių.

Tokios vaišės – tik nemokamas antsvoris. Už gardumynus nieko nemokėjote, o štai norėdamos atsikratyti nereikalingų kilogramų, suplosite nemenką kainą: jėgų, nervų, kantrybės. Jeigu per tokius kolektyvo susibūrimus jums itin nejauku stovėti tuščiomis, išsirinkite nuo vaišių stalo mažiausiai „kenksmingą“ skanėstą ir suvalgykite jį, jeigu bendruomeniškumo jausmas jums toks svarbus.

Laimei, pas mus ant saldaus stalo šalia konditerijos gaminių populiaru padėti vaisių, tad rinkitės juos – saujelę vynuogių, obuolį, mandariną ar bananą. Ir išmokite pasakyti „dėkui, ne“, kai jums išties lėkštę su gabalu torto. Actas tikrai netampa saldesnis tik dėl to, kad jis nemokamas, nepaisant, ką byloja patarlės.

Išbandymas giminės baliumi

Kam viešint svečiuose neteko patirti šeimininkų vaišingumo? Tai gali prilygti kone terorizmui maistu, ypač jei lankote tėvus, uošvius ar vyresnius giminaičius. Ir čia, išmokite mandagiai, bet labai aiškiai pasakyti „ne“ ir suvalgykite tik tiek, kiek reikia jums, o ne kiek reikalauja šeimininkai.

Jei tai neefektyvu, gudraukite. Paprašykite, kad tą dvidešimt penktą kartą jums siūlomą torto gabaliuką įdėtų į namus. To torto namie jūs nevalgysite, bet svarbiausia šioje situacijoje išsaugoti sveiką avį ir sotų vilką, todėl nesuvalgytas, išsineštas ir šeimininkams nematant išmestas maistas nesukels jiems širdgėlos bei išsaugos jūsų pastangas laikytis mitybos įpročių. Visi laimingi.