– Kaip kilo idėja vesti jogą nuotoliniu būdu?

– Joga su pertraukomis praktikuoju jau bene 10 metu. Prieš tapdama dviejų nuostabių vaikų mama, dirbau marketingo ir viešųjų ryšių srityje, tačiau po motinystės „atostogų“, grįžusi prie senos veiklos, pajutau, jog tai jau tarsi išaugau, palikau praeityje ir noriu kažko kito.

Nevisai sėkmingai paeksperimentavusi keliose skirtingose veiklos srityse, pajutau, jog išties jaučiuosi pasimetusi ir pirmiausiai privalau atkurti gilesnį ryšį su savo vidumi bei meile sau, kad suvokčiau, ko toliau noriu iš gyvenimo. Sulaukusi šeimos palaikymo bei paskatinimo, nusprendžiau trumpam nuo visko atsiriboti bei viena pati išvykau į Indiją, kur baigiau jogos mokytojų kursus. Jaučiausi labai dėkinga ir pakylėta, kad pagaliau turėsiu šansą pabūti viena, džiaugiausi, kad mano vyras bei mama puikiai pasirūpins mūsų mažyliais, kol būsiu išvykusi.

Tikrai nepulsiu tvirtinti, jog Indija pakeitė mano gyvenimą, tačiau joga – taip. Išvykusi ir po ilgo laiko vėl pabuvusi vienumoje, aš ne tik atkūriau gilesnį vidinį ryšį ir meilę sau, bet ir galutinai įsimylėjau jogą. O tada pajutau, jog noriu ta meile dalintis. Vos grįžusi namo, į Ruandą, pradėjau gyvai vesti jogos pamokas.

Ruandos sostinėje Kigalyje, kur kartu su vyru ir vaikais gyvename jau beveik 8-erius metus, nuomojamės didelį namą ant kalno, su erdvia lauko terasa, tapusia mano jogos Shala (sanskrit. jogos namai), kur vedžiau pamokas iki pandemijos. Per karantiną viskas buvo sustoję, iki kol gavau žinutę iš vienos nuolatinės klientės: „Ei, pravesk man virtualią jogos pamoką. Sumokėsiu. Pasiilgau tavo energijos!“. Tai tarsi atvėrė akis ir paskatino pradėti vesti nuotolines jogos bei meditacijos pamokas, prie kurių kasdien jungiasi 10, 20, o kartais ir 40 žmonių iš Ruandos, Lietuvos bei kitų pasaulio šalių. Neseniai pradėjau vesti online praktikas didelei tarptautinei organizacojai, kurioje priešakinėse linijose dviejose šalyse dirba 160 žmonių – daug medikų, seselių, jiems ypač svarbus emocinis, dvasinis stabilumas, bet taip pat ir fizinė mankšta. Po karantino planuoju persikelti į šiuo metu įrenginėjamą savo naują jogos studiją Ruandos sostinės širdyje.

Aistė
Foto: Asmeninins albumas

– Iš kokių šalių jungiasi moterys? O gal ir vyrai?

– Jungiasi žmonės iš Lietuvos, Ruandos, Japonijos, Amerikos, Vokietijos, Portugalijos, Indijos, Ugandos, Prancūzijos, Islandijos, Austrijos, Liuksemburgo, Didžiosios Britanijos, Maroko, Pakistano, Egipto, Belgijos, Lenkijos, Italijos, Pietų Afrikos Respublikos, Rusijos, Airijos…

Kone 95 proc. mano jogos klientų sudaro moterys, bet po truputį daugėja ir vyrų. Dažnai pradžioje skeptiškai nusiteikę vyrai, jau po pirmos jogos praktikos pakeičia savo požiūrį ir nustemba, kad šis sportas yra kur kas sunkesnis, nei jie iš pradžių mane.

Aš praktikuoju ir mokau Ahtanga jogą, kuri yra sukurta XX amžiuje bei dar yra vadinama moderniųjų laikų joga. Šis jogos stilius yra vienas iš daugiausiai jėgų bei ištvermės reikalaujantis. Įdomus faktas, jog Ashtanga joga buvo sukurta stipriems bei aktyviems indų paaugliams ir būtent berniukams, todėl joje apstu sudėtingų, ne tik daug fizinių jėgų, bet ir nepaprasto lankstumo reikalaujančių pozų.

– Kaip vyksta pamokos? Kiek laiko trunka?

– Pamokos vyksta gyvai, per Zoom programą. Kiekvienas gali prisijungti prie mano Facebook grupės „Yoga with Aiste“, kur ir dalinuosi visa informacija.

Pamokas pradėjau vesti „donation based“ principu, arba – mokėk kiek jauti/gali. Vis tik daugelis klausia – koks būtų siūlomas, priimtinas užmokestis? Tuomet atsakau, kad standartinis mokestis už jogos pamoką yra 5-7 eurai. Visos pamokos trunka valandą laiko, išskyrus ilgąją, lėtąją, vėlyvo sekmadienio ryto praktiką, kuri, kartu su meditacijos ir kvėpavimo pratimais užtrunka beveik 90 minučių.

– Ką reikia turėti, norint daryti jogą? Kiek erdvės, kokius „įrankius“?

– Norint praktikuoti jogą namuose, ofise ar bet kur kitur tereikia turėti jogos kilimėlį. Taipogi praverstų sportinis stropas/raištis bei blokas, bet juos galima pakeisti platesniu diržu ir stora knyga.

Jei turite galimybę, kviečiu pasirinkti ramesnę vietą, užsidaryti nuo žmonių ir garsų, galbūt užsidegti aromatinę žvakę ar smilkalą, įsijungti tylią, atpalaiduojančią muziką. Be abejo, tai tikrai ne visada yra įmanoma. Yra nemažai moterų, kurios įsijungia į mano jogos pamokas, aplink žaidžiant ir zujant vaikams ar net praktikuoja kartu su jais, nes neturi kitos išeities, ir tai yra visiškai pateisinama bei normalu, ypač šiomis neįprastomis karantino aplinkybėmis.

Aistė
Foto: Asmeninins albumas

– Kokia kalba vedate pamokas?

– Kadangi prie mano pamoku jungiasi klientai iš viso pasaulio, pamokas vedu anglų kalba. Tiesa, turiu ir nemažai lietuvių klientų, todėl per treniruotes visada pasisveikinu, juos užkalbinu bei pajuokauju ar paskaičiuoju ir gimtąja lietuvių kalba. Kitataučiai juokiasi, kad mokosi ne tik jogos, bet ir lietuvių kalbos pradmenų.

– Kokia jogos nauda organizmui? Fiziškai? Dvasiškai?

– Jogos nauda žmogui yra labai visapusiška ir daugialypė. Man pačiai joga visų pirma gerina emocinę, psichologinę savijautą, didina energingumą, leidžia atsipalaiduoti tiek protui, tiek kūnui bei atrasti tarp jų balansą. Be to, po jogos bei meditacijos praktikų, aš tiesiog jaučiuosi laimingesnė, lengviau susitvarkau su sunkumais, nuovargiu ir stresu.

Vis tik daugelis jogą traktuoja kaip sportą ir tai nėra klaidinga. Aš pati į jogą ilgai žiūrėjau kaip į fizinę veiklą, bei, kaip ir daugelis kitų, pradėjau ją praktikuoti, norėdama sustiprinti kūną, įgauti gražesnes formas. Bet visas jogos stebuklas ir yra tame, jog joga, stiprina bei puoselėja ne tik kūną, bet ir lavina sąmoningumą.

Štai dar keli mokslininkų įrodyti jogos privalumai: joga gali mažinti stresą, nerimą, migreną, padeda kovoti su depresija, stiprinti širdies ir plaučių raumenis, mažinti lėtinius sąnarių bei raumenų skausmus, gerinti miego kokybę, lankstumą ir fizinę bei emocinę pusiausvyrą, stiprinti viso kūno raumenis.

– Jei moters tikslas numesti svorio, ar joga tinkama tam priemonė?

– Taip, tačiau norint atsikratyti antsvorio, reiktų rinktis energingesnes jogos rūšis, tokias kaip Ashtanga ar Vinyasa bei derinti jas su kardio pratimais.

Aš pati, kaip jogos mokytoja, visada įsiklausau, ko nori, kas patinka mano klientams, tad į savo praktikas įtraukiu ir porciją kardio pratimų, daugiau dinaminių judesių, papildomų pratimų pilvo preso raumenims.

Man patinka, kai po mano vedamų užsiėmimų, žmonės išeina sušilę, gerai prasitampę, besišypsodami, pakilusiu tonusu bei jausdami, jog iš širdies ir visų jėgų pasimankštino.

Aistė
Foto: Asmeninins albumas

– Kokius rezultatus ir kada dažniausiai pajunta žmonės po jogos?

– Joga stiprina vidinius, gilesnius raumenis, kurie ne iš karto pasimato, bet yra gyvybiškai svarbūs, todėl kartais jogą praktikuojantis atletas gali ir neatrodyti fiziškai labai pajėgus bei raumeningas, tačiau dažniausiai jis be jokio vargo atsistos ant galvos, ant rankų arba padarys daugiau atsispaudimų, nei raumenų kalnas treniruoklių salėje. Aš mėgstu juokauti, kad jogai ir jogės turi nematomų super galių.

Joga taip pat didina kūno lankstumą, ištvermę. Praktikuojant jogą, visa žmogaus laikysena ilgainiui tampa daug grakštesnė, eisena lengvesnė.

Jau po pirmųjų jogos užsiėmimų gali pagerėti nuotaika, padaugėti energijos, atsirasti daugiau pozityvių minčių. O praktikuojant jogą bent 2-3 kartus per savaite, jau po pirmojo mėnesio galite pajusti ir teigiamus kūno pokyčius.

– Kas jus pačią žavi šiame užsiėmime?

– Aš dievinu susitikti su žmonėmis gyvai, dalintis savo žiniomis, užsidegimu ir meile jogai bei skleisti pozityvą, šviesą. Man patinka mokyti, koreguoti savo praktikantus, jausti jų nuotaikas, savo pamokų metu atiduoti visą energiją, entuziazmą.

Jogos, meditacijų bei kvėpavimo praktikų metu dažnai vyksta didžiulės transformacijos – man dažnai tenka matyti ir džiaugsmo ar streso iššauktų ašarų. Tai mane pakrauna, leidžia pasijusti reikalingai, naudingai bei toliau siekti savo tikslų.

Kiekvienai savo jogos pamokai, nesvarbu ji vyksta gyvai ar virtualiai, aš nuoširdžiai ir ilgai ruošiuosi, stengiuosi išvengti monotonijos, nuobodulio.

Netgi jeigu esate skeptiškai nusiteikę dėl virtualių užsiėmimų, siūlau pamėginti. Kitos išeities dabar neturime ir online susibūrimai yra daug geriau negu visai nieko. Juk mes esame socialinės būtybės, mums reikia bendravimo, dalinimosi. Mums yra gera padėti vieni kitiems augti, stiprėti, išlaikyti vidinę ramybę. Mums tiesiog būtina jausti glaudesnį tarpusavio ryšį, dalintis žiniomis ar tiesiog jausmais. Visokios naujos virtualios veiklos tikrai gali būti jūsų karantino išsigelbėjimas, iššūkis ar projektas bei tikras, mažas stebuklas.