Tikrai netrumpą darbo stažą turinti mados dizainerė lig šiolei vadovauja nuosavai įmonei, pati kuria visas drabužių kolekcijas ir negaili jėgų kovai už klimato tausojimą bei žmogaus teises.

Kaip rašoma portale hausvoneden.com, vienas mėgstamiausių V. Westwood posakių – „Pirk kuo mažiau, pasirink kuo tinkamiau ir pasirūpink, kad tai ilgai tarnautų!“

Pats metas išsamiau papasakoti apie V. Westwood – mados dizainerę, aktyvistę ir unikalią asmenybę.

Kas yra toji pankų karalienė?

Vivienne Isabel Swire buvo vyriausia duktė tris vaikus auginančioje šeimoje. Ji gimė nedideliame Anglijos miestelyje. Įgijusi tipinį išsilavinimą, moteris įsidarbino vienoje Londono mokykloje. Tiesa, vieną semestrą ji mokėsi Harou meno mokykloje, tačiau ją metė, manydama, kad niekada nesugebės sėkmingai dirbti pasirinkusi kūrybinę profesiją. Visgi jau tuo metu ji trykšte tryško vidine energija, tik dar nežinojo, kaip ją panaudoti. Po skyrybų su sutuoktiniu Dereku Westwoodu, Vivienne susipažino su vėlesniu savo partneriu Malcolmu McLarenu ir net 20 metų artimai su juo bičiuliavosi.

Santykiai su M. McLarenu, vėliau tapusiu legendinės pankroko grupės „Sex Pistols“ vadybininku, paskatino V. Westwood vėl užsiimti siuvimu. Savarankiškai besidarbuodama, ji sugebėjo sukurti naują ir ypač savitą stilių. Minėtina, kad tuo metu Anglijoje plito pankų kultūra ir V. Westwood buvo atsidūrusi pačiame jos epicentre. Pirmoji V. Westwood drabužių parduotuvė duris atvėrė Karaliaus kelyje, Londone. Ji labiau priminė menininko studiją negu butiką. Bėgant metams, taip pat su kiekviena nauja kolekcija parduotuvės pavadinimas buvo atitinkamai keičiamas (keletas pavadinimų – „Let it rock at paradise garden“, „Too fast to live, too young to die“, „Sex“, „Seditionaries“).

Pankiška ideologija ir „pasidaryk pats“ braižas

Iš pradžių V. Westwood pakerėjo 6-uoju dešimtmečiu populiarus retro stilius, tačiau kurdama drabužius dizainerė jį savaip dekonstravo: gatavus apdarus ir senų laikų dindžiams pritinkančius kostiumus ji išardydavo, pakeisdavo, modifikuodavo, kelis kartus nukopijuodavo ir vėl susiūdavo. Ribos tarp mados, meno ir muzikos darėsi vis blankesnės. Drabužiai atrodė taip, it susiūti kaip pakliūva, be to, savadarbiai, kaip ir dera save gerbiančiam pankui. Būdingiausiais akcentais tapo atspausti užrašai ir piešiniai, latekso detalės, užtrauktukai, grandinės, kniedės ir žiogeliai. V. Westwood kuriama mada vis labiau traukė bohemos atstovus, įvairaus plauko autsaiderius ir aktyvistus.

„Tuo metu nelaikiau savęs mados dizainere. Mus domino maištą prieš valdžią atspindintys motyvai. Taip atsirado pankai“, – yra sakiusi V. Westwood.

Posūkis į piratų erą

Galų gale V. Westwood pristatė primą profesionalią, podiumo vertą rudens ir žiemos drabužių kolekciją. Jos pavadinimas – „Piratai“. Maždaug tuo metu buvo pakeistas butiko pavadinimas į ligi šiolei egzistuojantį „World‘s End“. Piratų temai skirta kolekcija tapo dizainerės atsisveikinimu su pankų kultūra, mat ji, iš pradžių reiškusi alternatyvą, pamažu ėmė virsti meinstrymu. Per vieną iš interviu V. Westwood prisipažino, kad daugiausia dėmesio vertas dalykas – visa ką griaunanti provokacija.

„Rūpėjo išsiaiškinti, kaip stipriai galima pakeisti situaciją atakuojant sistemą“, – pasakė ji.

Netrukus V. Westwood suprato, kad vien ant marškinėlių atspaustais šūkiais ko nors pakeisti nepavyks.

„Valdžios tai ne šokiruoja, o, atvirkščiai – ją peni“, – samprotavo ji.

Taigi, „Piratų“ kolekcija ženklina naujos krypties V. Westwood kurtame mados žemėlapyje pradžią. Tada subrandintų idėjų aktualumu dizainerė neabejoja ir šiandien. Dominuojantys naujojo stiliaus bruožai – iš XVIII ir XIX amžių atkeliavę įvaizdžiai, papildyti literatūroje ir mene išreikštomis idėjomis. Britų režisierės Lorna Tuck sukurtoje dokumentinėje juostoje „Westwood: Punk, Icon, Activist“ V. Westwood labai aiškiai sako, kad viskas, ką ji kuria, privalo turėti charakterį.

Mados ikona ir aktyvistė

V. Westwood darbuose akivaizdžiai susiduria mados istorijos ir tai, kas neįprasta. Tradicinius langelius, tvidą, korsažus ir kitus elementus dizainerė panaudoja taip, kad jie nebepaklūsta jokiam mados diktatui ar taisyklėms.

Ji, kaip dizainerė, nori daryti įtaką žmonių mąstymui. Kodėl? Todėl, kad šiandien jie vartoja vien tik tai, ką jiems pasiūlo propagandos pramonė. Būtent dėl šios priežasties V. Westwood niekada nenutolsta nuo politikos ir dažnai inicijuoja kokias nors akcijas.

Kovai už žmogaus teises, tvarumui arba gamtos apsaugai skirtas kampanijas dizainerė paprastai derina su mados šou, neretai tampančiais scena griežtiems ir tiesmukiems pareiškimams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)