„Estee Lauder“ – šeimos verslas, pusė jo akcijų ir 91 proc. akcininkų balsų priklauso korporacijos įkūrėjų šeimai. Jos nariai – aukščiausio rango kompanijos vadovai.

Estee Lauder (Josephine Esther Mentzer) gimė 1908 m. liepos 1 d. Niujorke, Kvinso rajone. Jos tėvai buvo žydų ir vengrų kilmės emigrantai. Mažoji Esther nuo mažens norėjo būti panaši į savo gražuolę mamą.

1930 m. nebaigusi mokyklos Esther ištekėjo už buhalterio Josepho Lauderio ir kartu su vyru pradėjo gaminti kremus namuose. Esther dėdė Johnas Schotzas buvo chemikas ir gamino veido kremus. Smalsi dukterėčia išbandė tuos kremus ir pati ėmė gaminti juos pagal dėdės receptūrą.

1933 m. Lauderiai išpublikavo savo produkcijos skelbimą telefonų knygoje. Esther siūlė savo kremų ir grožio salonams, Niujorko ir Majamio viešbučiams. Dabar sunku patikėti, kad garsi kosmetikos imperija, turinti parduotuvių visame pasaulyje, prasidėjo kaip mažas Esther ir Josepho Lauderių šeimos verslas.

Esther neapgaudinėjo klienčių – jos kremai buvo puikios kokybės, nors niekas nežinojo, kad jie gaminami naktimis virtuvėje. Kaip tikra moteris Esther suprato – kiekviena moteris gali skirti sau vos 10 minučių ryte ir vakare, per šį laiką oda turi tapti jaunatviška, švytinti.

Todėl koncepcija „greita ir veiksminga“ pasirodė esanti sėkminga, o pagrindiniu verslo šūkiu tapo šis: „Visų svarbiausia – įvaizdis“.

Estee Lauder

Kartą labdaringame renginyje viešbutyje „Waldorf-Astoria“ E. Lauder pristatė svečiams 80 dovanų rinkinių, kuriuose buvo naujų lūpų dažų. Šie skyrėsi nuo daugelio kitų tuo, kad buvo patalpinti į patogius metalinius dėkliukus. Susižavėjusios damos įvertino naujovę. Rezultatas – pirmas kosmetikos užsakymas už milžinišką Esther sumą – 800 dolerių, užsakovas – prestižinė universalinė parduotuvė „Saks“ Penktojoje aveniu. Tai buvo pirmas žingsnis, kuriant imperiją.

1946 m. Lauderiai įkūrė kompaniją „Estee Lauder“, kurios produkciją patys pristatydavo pirkėjams, o gana greitai jų prekybos agentais tapo dideli prekybos centrai. Esther viena iš pirmųjų siūlė klientams prieš pirkimą nemokamai išbandyti parfumeriją ir kosmetiką.

Kita jos idėja – dovanos prie produktų ir prisirišimo prie prekės ženklo formavimas – pvz., kosmetika su mėginukais. Esther tikėjo, kad nemokami mėginėliai labai naudingi. Praėjusio amžiaus šešto dešimtmečio pabaigoje tai buvo naujas dalykas. Nors daugelis konkurentų skeptiškai vertino tokią strategiją, tai davė puikių rezultatų, o galiausiai tapo visuotine tendencija pasaulio kosmetikos industrijoje.

1953 m. sutuoktiniai pradėjo gaminti parfumeriją. Jie investavo 50 tūkst. dolerių į mėginukus, juos nemokamai išsiuntinėjo paštu ir sulaukė daugybės naujų pirkėjų. Iš pradžių kompanija gamino aliejus voniai, vėliau – kvepalus ir tualetinį vandenį. Produkcija greitai tapo populiari, nemažai lėmė ir sumani rinkodara.

Nuo 1960 m. kompanija siūlė vis platesnį asortimentą, užimdavo vis naujų rinkų. Baigiantis 20 amžiui, 18-ai kompanijos prekės ženklų teko pusė kosmetikos pardavimų Amerikos prekybos centruose. Vienas iš naujausių kompanijos pasiekimų buvo pasirodymas sovietų sąjungos rinkoje – produkcija pasirodė Maskvos, tuometinio Leningrado ir Kijevo parduotuvėse. Bet greitai, mirus vyrui, Esther nustojo vadovauti kompanijai, o generaliniu kompanijos direktoriumi buvo išrinktas vyriausias jos sūnus Leonardas.

Smalsi, žavi ir dalykiška moteris iki gyvenimo pabaigos išsiskyrė aistringumu ir ryžtingumu. Ji nemėgo triukšmo, maišaties ir visada sakė, kad svarbiausios jos imperijos vertybės – namai, šeima ir vaikai.

Estee Lauder mirė 2004 m. balandžio 24 d. Manhatane, Niujorke.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)