Tai primena 3D efektą. Taip būtų galima apibūdinti mano makiažą. Ant skruostų jaučiu storą skaistalų sluoksnį. Jei nebūčiau pasidariusi kruopštaus makiažo (pagrindas, maskuoklis, bronza, pudra, dviejų tipų kontūrai, švytėjimo priemonė, šešių atspalvių šešėliai), atsitiktinai sutiktas kolega būtų pastebėjęs iš gėdos nuraudusius mano skruostus. Tačiau su „instagramo veidu“ to pamatyti yra neįmanoma.

Nepaisant apšvietimo, mano veidas atrodė idealiai – panašus į lėlės veidą. Atrodžiau pribloškiamai ir seksualiai. Nuotraukose taip pat buvau nepriekaištinga. Daugiau kaip valandą fotografavau save įvairiais rakursais. Nuotrauka po nuotraukos.

Mano įprastą makiažą sudaro tik penkios kosmetinės priemonės ir autobuse pakeliui į darbą jis užima vos 4 minutes ir 37 sekundes. Tačiau nepasakyčiau, kad aš nesistengiu. Atvirkščiai, mėgstu eksperimentuoti, pirkdama kosmetiką ir darydama skirtingus makiažus. Dėl to man atrodė, kad eksperimentas su ƒ„instagramo veidu“ bus vieni niekai. Tačiau viskas buvo kitaip.

„Instagram“ pasaulis

Taigi, nusprendžiau savaitę pagyventi su „instagramo veidu“ – makiažu, kuris pastaruosius trejus metus dominuoja socialiniuose tinkluose. Atlikite paiešką pagal raktažodį „asmenukių makiažas“ ir sužinosite, kas tai yra.

Unikalūs trūkumai, kurie paverčia mus tuo, kuo esame, ir kurie išryškina mūsų įgimtą patrauklumą, pakeičiami vienodu veidu – „instagramo veidu“. Ideali oda, išryškinti skruostikauliai, plačios ir ryškios migdolų formos akys ir putlios lūpos – būtent tai yra „instagraminė“ išvaizda.

„Dienos metu tau bus sudėtinga būti su šiuo makiažu“, - įspėjo visažistė Zoe Moore. Kad padarytų man „Instagram“ makiažą, ji pasitelkia 25 skirtingas kosmetikos priemones.

„Toks veidas yra ne kas kita kaip visų trūkumų maskavimas“, - aiškino Zoe. Ji dirba visažiste jau 10 metų ir stebi, kaip „instagramo veidas“ daro įtaką makiažo meistrų darbui ir klienčių pageidavimams.

„Piešti tokį veidą visada yra sudėtinga. Kaip visažistei, tau tenka ne išryškinti kažkokius bruožus ar sukurti kažką unikalaus, bet išlyginti veidą, užmaskuojant bet kokį individualumą“, - sakė Zoe.

Pavyzdžiui, nosis turi būti miniatiūrinė. Toks efektas pasiekiamas padengiant kontūravimo priemone abi nosies puses – tai sukuria optinę mažos nosies iliuziją. Akys ir lūpos visada turi būti kuo didesnės.
„Merginos, kurios seka šia tendencija, patiria didžiulį spaudimą“, - įsitikinusi visažistė.

Alexandra Jones

Tikrame gyvenime

Pačiame dienos viduryje judrioje Londono gatvėje su tokiu idealiu instragramo makiažu jaučiuosi tarsi suaugusi moteris (man yra 29 metai), kuri trokšta atrodyti jaunesnė. Keli sluoksniai makiažo pagrindo, kontūravimo priemonės, skaistalai, švytėjimo priemonė ir visa kita. Dėl šešėlių mano akys atrodo didžiulės ir gundančios. Tačiau jos netinka prie mano aprangos, kuri atrodo pernelyg kasdieniškai, palyginus su mano makiažu.

Einu susitikti su viena bičiule. Mano galva nunarinta žemyn. Nenoriu, kad mano akys susitiktų su praeivių žvilgsniais, ir su kiekvienu žingsniu jaučiuosi atrodanti vis komiškiau.

Kad pakelčiau sau nuotaiką, pasidarau kelias asmenukes. Šios fotografijos, kuriose mano veidas atrodo toks tolimas mano tikrajai išvaizdai, yra tarsi karštas šokoladas sielai.

Greitai įkeliu vieną nuotrauką į „Instagram“, paaiškindama, kad išbandau naują įvaizdį. Pranešimų signalai pradeda pypsėti kiekvieną sekundę.
Mano paskyrą seka tik draugai ir šeimos nariai, o mano įrašai paprastai surenka apie 40 patiktukų. Patikrinu savo puslapį. Per 10 minučių sulaukiau jau 35 paspaudimų „Patinka“. Juntu, kaip tai virsta priklausomybe. Panašu, kad užkibau.

Vakare, kai šiek tiek sutemsta, makiažo kiekis ant mano veido tampa ne toks pastebimas. „Dabar man pradeda patikti tavo veidas, - sako draugė. – Tai tarsi tu, tik seksualesnė“.

Galbūt šio veido paslaptis ir yra ta, kad reikia mažiau šviesos?
Dar kartą prisimenu Z. Moore pastabą, kad dienos metu su tokiu makiažu yra sunku.

Panašiai kalba ir žurnalo „Stylist“ grožio direktorė Anita Bhagwandas. „Tai įvaizdis nuotraukoms. Tokio makiažo technikos primena tas, kurios buvo naudojamos Holivude, kai reikėdavo sukurti dramatišką efektą ekrane. Tokius dalykus kaip kontūravimas meistrai atlieka fotosesijoms ar televizijai. Šiais laikais visi gali rasti šias technikas „YouTube“ ar „Instragram“, - teigė ji.

A post shared by Alex Jones (@alexliviajones) on Jul 25, 2018 at 9:55am PDT

Kaip uždirbama iš idealių asmenukių

Kitą dieną jaučiuosi kupina energijos nuo tos reakcijos, kurią sukėlė mano naujasis veidas tinkle „Instagram“: daugiau kaip 100 patiktukų, daugybė komentarų ir aistringų simbolių su prierašu „Atrodai pribloškiamai“. Taip pat 20 naujų sekėjų. Ir visa tai dėl vienos fotografijos.

Mano smegenys užlietos dopaminu.

Kiekvieną kartą, kai sulaukiame socialinio pritarimo, mūsų organizmuose įvyksta neurocheminė reakcija. Mes jaučiamės puikiai ir trokštame tai pakartoti. Žvelgiant iš evoliucijos pusės, tokie įpročiai padėjo žmonijai išlikti (nuo sekso, kuris pratęsia giminę, taip pat išsiskiria dopaminas).

Tačiau šiuolaikiniame patiktukų pasaulyje mokslininkai būgštauja, kad ši dopamino sistema išsigimsta. Galimybė sulaukti daugybę meilės ir patiktukų yra pernelyg reali: tokia reali, jog gali priversti su „Instagram“ makiažu vaikščioti kiekvieną dieną.

Šį rytą pirmą kartą pamėginau pati „nusipiešti“ instagramo veidą. Tačiau supratau, kad man pritrūks laiko: prabudau tik 20 minučių anksčiau, negu įprastai. Be to, man trūko kosmetikos priemonių: savo kosmetinėje neturėjau skysto apvado akims, paletės veido kontūravimui ir lūpų kontūro. Per pietų pertrauką reikės apsilankyti kosmetikos parduotuvėje.

Beje, prekės ženklai sėkmingai išnaudoja „instagramo veidą“. Jie net išleidžia specialias pamokas, kaip jį pasidaryti. Kodėl jie reklamuoja idealų makiažą? Nes jam reikia daug kosmetikos priemonių. „Prekėms ženklams tai tėra geras verslas“, - sako Z. Moore.

Alexandra Jones

Šių metų pradžioje žurnalas „Forbes“ savo numerio apie moteris milijardieres viršelį papuošė Kylie Jenner fotografija.

Ši įžymybė per trejus metus sugebėjo uždirbti 900 mln. dolerių, pardavinėdama lūpų blizgesį ir kitas kosmetikos priemones. Jos „Instagram“ yra pati tikriausia kosmetikos prekių parduotuvė.

Panašiai susiklostė ir tinklaraštininkės Hudos Kattan istorija. Per penkerius metus H. Kattan iš paprastos grožio tinklaraštininkės virto verslininke, kurios apyvarta per metus sudaro 550 mln. dolerių. Savo svetainėje ji pardavinėja 140 kosmetikos produktų, skirtų „instagramo veidui“.

Kiekvieną dieną stengiuosi sutrumpinti makiažui skirtą laiką. Šiandien man pavyko jį pasidaryti per 45 minutes. Tačiau koreguoti makiažą teko visą dieną.

Mano kolegė Vicky prisipažino: „Aš pamirštu, kad tai eksperimentas. Matydama tave su tokiu makiažu, pradedu manyti, kad ir man reikia daugiau dažytis“.

Kitas kolega Benas, atvirkščiai, pareiškė, kad jam mane stebėti yra labai linksma.

Tirpstantis veidas

Mano eksperimentas vyksta per pačius karščius ir aš bet kokia kaina stengiuosi vengti saulės. Verčiau negausiu vitamino D, negu leisiu savo nupaišytam veidui pietų metu ištirpti. Taip, būtent ištirpti. Keletą kartų buvau susitikusi parke su bičiuliais ir pajutau, kaip mano makiažas tiesiog varva.

Aš prakaituoju, ir kruopščiai nubrėžti kontūrai gali išsikraipyti. Kelis kartus autobuse per valandos trukmės kelionę į darbą pajutau prakaito lašelius virš viršutinės lūpos. Pradėjau panikuoti ir bandžiau sugerti juos pudra, kad jie nesugadintų mano lūpų linijos.

Žmonės – daugiausia vyrai - viešajame transporte kalbėjo, kad man nereikia naudoti tiek daug kosmetikos. Viena moteris, sėdėjusi priešais, davė pastabą, kad taip sugadinsiu savo veido odą.

Nusistebėjau, kaip dažnai viso eksperimento metu praeiviai komentuodavo mano išvaizdą. Pora kartų gatvėje iš vyrų apie save išgirdau nepadorių komentarų.

Viena draugė pastebėjo: „Matant, kaip tokiame karštyje tu nešioji dirbtines blakstienas, nenoromis susimąstai, kam moterys visa tai daro“.
Gali būti, kad „instagramo veidas“ tėra vyrų fantazija, kaip turėtų atrodyti moteris. Putlios lūpos, didžiulės akys.

Alexandra Jones
Beje, mano vaikinas tokiai nuomonei nepritarė. „Tau tai patinka?“ – paklausiau jo. „Ne, tai ne tavo veidas“, - diplomatiškai atsakė jis.

Savaitės pabaigoje, nepaisydama jau nusistovėjusios dienotvarkės, džiugiai atsisveikinau su savo „instagramo veidu“. Beje, nuplauti makiažą prieš naktį užima beveik tiek pat laiko, kiek ir jį pasidaryti.
„Instagram“ veidas yra mūsų asmenukių manijos produktas. Tai makiažas, sukurtas specialiai asmenukėms ir fotografijoms.

Man beveik 30 metų. Kai buvau paauglė, „Instagram“ dar neegzistavo. Tačiau ką tai reiškia šiuolaikinėms paauglėms, dėl kurių „instagramo veidas“ buvo išleistas į rinką? Kai kurioms iš jų savo išvaizdos koregavimas yra virtęs pagrindiniu gyvenimo užsiėmimu. Mano atveju sunkiausia buvo rasti tam laiko.

Kiek anksčiau BBC skelbė, kad smarkiai padaugėjo plastinių operacijų, kurios paverčia mus panašiais į tobulas, perfiltruotas asmenukes. Anot apklausos, 56 proc. JAV plastinės chirurgijos specialistų pastebi išaugusį klientų iki 30 metų skaičių.

Be „instagramo kaukės“ mano veidas vargu ar patrauktų jūsų žvilgsnį gatvėje. Nusprendžiau grįžti prie lengvo makiažo ir savaitgalį nuvykau į vienerias vestuves. Niekas nekomentavo mano išvaizdos ir aš pasijutau šiek tiek nusivylusi. Per savaitę sugebėjau priprasti prie padidinto dėmesio.

Tačiau užėjusi į vonios kambarį veidrodyje išvydau gyvo žmogaus atvaizdą. Pažiūrėjusi į tikrąją savo „aš“, nuėjau linksmintis. Juk dabar viską galima daryti šimtu procentų: prakaituoti, šokinėti – ir nė minutės nereikia sukti galvos dėl savo veido.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (65)