Moteris šios žinutės erzina mažiau nei vyrus – atitinkamai 30 proc. moterų ir 40 proc. vyrų atsakė, kad kartais gaunamos reklaminės žinutės erzina. Labiausiai tokia reklama yra nepatenkinti moksleiviai ir studentai bei daugiau uždirbantys sostinės gyventojai. Tolerantiškiausi vadinamajam „spam‘ui“ yra kaimų gyventojai – net 43 proc. jų atsakė, kad kartais gaunami reklaminiai pranešimai į elektroninio pašto dėžutę ar mobilųjį telefoną visai neerzina.

Advokatų profesinės bendrijos „Jurevičius, Balčiūnas ir Bartkus“ advokato Kęstučio Pusčiaus teigimu, nepageidaujami reklaminiai pranešimai telefonu ir elektroninėmis priemonėmis Lietuvoje yra draudžiami Reklamos įstatymo ir Elektroninių ryšių įstatymo, kurie nustato, kad tokios žinutės gali būti siunčiamos tik su išankstiniu gavėjo sutikimu ar jo prašymu. Tokia pati nuostata yra įtvirtinta ir Europos Sąjungos direktyvose elektroninės komercijos ir komunikacijos srityse.

„Spam‘as“ yra draudžiamas, kadangi tokie laiškai ir žinutės yra siunčiami gavėjams be jų sutikimo, reikalauja nemažų laiko ir piniginių sąnaudų siekiant jais atsikratyti, dažnai klaidina gavėjus, pažeidžia jų privatumą ir teisėtus interesus. Minėtos ES direktyvos skatina ES valstybes nares imtis priemonių prieš vadinamąjį „spam‘ą“.

„IBM Lietuva“ užsakymu visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras „Vilmorus“ reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą atliko balandžio 7-9 d.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją