Mičigano valstijos gubernatorė Gretchen Whitmer paskelbė apie pirmo šalyje kelio su nuotoliniu elektromobilių įkrovimu tiesimą. Valstijos valdžia pasirašė sutartį su Izraelio startuoliu ElectReon, kuris montuos įkrovimo įrangą 1,6 km ilgio kelio ruože, o reguliatoriai skirs 1,9 mln. dolerių finansavimą. Pirmoji atkarpa bus nutiesta Detroito priemiestyje, ir jei viskas rezultatai bus teigiami, patirtis galės būti pratęsta kituose valstijos keliuose, rašo PCMag.

„Siekiame būti mobilumo ir elektrifikacijos ateities priešakyje, didindami elektromobilių gamybą ir mažindami vartotojų išlaidas. Belaidžio krovimo sistema kelyje — kita tvarumo siekimo dėlionės dalis“, — pareiškė Whitmer.

ElectReon technologijos pagrindas — DWPT platforma iš varinių ričių, analogiška naudojamai belaidžiuose telefonų krovikliuose, tik gerokai didesnė. Šios ritės montuojamos po paprastu asfaltu ir perduoda energiją magnetinės indukcijos principu — virš įkroviklio pravažiuojant elektromobiliui, imtuvą turintis baterijų blokas automatiškai pradeda krautis. ElectReon sistemoje DWPT valdymo blokas turi būti šalikelėje, o imtuvas — prisijungiančio transporto šasi.

Tokį krovimą taikyti asmeniniams automobiliams gali būti keblu — kiekvieną mašiną tektų derinti prie startuolio technologijos. Todėl, kūrėjų manymu, pirmiausia užteks paslaugą tiekti visuomeniniam transportui. ElectReon kartu su valdžia planuoja padaryti ekologiškesnius autobusus, ir tuo pačiu paspartinti miesto tarnybų transportą, nes elektrobusams rečiau reikės grįžti įsikrauti.

„Elektrifikuoti keliai gali paspartinti elektromobilių diegimą tiek vartotojams, tiek ir autobusų parkams. Jie užtikrins nepertraukiamą transporto priemonių veikimą ir pavers gatves saugiomis ir tvariomis energijos platformomis“, — pridūrė Mičigano gubernatorė.

Valstijos iniciatyva, prie ElectReon darbo dar kelios kompanijos, tarp kurių Ford, DTE Energy, NextEnergy ir Jacobs Engineering Group. Amerikos tiekėjai aprūpins startuolį įranga, pateiks elektromobilius bandymams ir palaikys pilotinį testavimą. Pirmąjį JAV įkrovos kelią planuojama atverti pirmoje 2023 metų pusėje.

Per pastaruosius tris metus ElectReon įgyvendino kelis panašius projektus Izraelyje, Švedijoje, Vokietijoje ir Italijoje. Per bandymus Tel Avive startuolis elektrinį Renault Zoe įkrovė 8,5 kW galia — kompanijos teigimu, proceso efektyvumas tada siekė 91%. Inžinieriai pažymėjo, kad 8,5 kW — ne riba ir ateityje DWPT galia išaugs iki 15 kW.