„Lufthansa“ taip modifikavo apie 200 lėktuvų. Darbas nėra labai sunkus, bet tam reikia specialistų ir laiko, todėl tai kainuoja. Nors pats gumbelis yra mažas ir pagamintas iš santykinai nebrangaus aliuminio, forma yra gerai apgalvota. Bet ar jis gali ką nors nuveikti tokio, kad „Lufthansa“ galėtų džiaugtis savo milijoninėmis investicijomis, po kurių gali parodyti tik mažus gumbelius po „Airbus A320“ sparnais?

Iš tikrųjų, šis gumbelis maždaug 2 dB sumažina lėktuvo skleidžiamą triukšmą. Akustinė tarša yra milžiniškas iššūkis, su kuriuo komercinė aviacija sunkiai tvarkosi. Oro uostai yra statomi toliau nuo miestų, bet miestai dažnai auga oro uostų link ir greitai įvedami papildomi triukšmo ribojimai. Pagal juos koreguojamos lėktuvų tūpimo/kilimo trajektorijos, bet dėl to dažnai sunaudojama daugiau degalų.

Airbus A320 įmontuoti triušmą slopinantys gumbeliai. Shutterstock/Lufthansa nuotr.

Lėktuvo fiuzeliažo paviršiuje yra nemažai mažesnių ir didesnių skylių. Visos jos yra svarbios - kai kurios iš jų slepia prietaisus, kitos yra skirtos slėgių subalansavimui. Pavyzdžiui, lėktuvui naudojant degalus bakuose gali susidaryti nepageidaujamas neigiamas slėgis.

Problema ta, kad apvalios po „Airbus A320“ sparnais esančios angos skrendant ūžia tarsi kas pūstų priglaudęs lūpas prie stiklinio butelio kakliuko. Ir štai čia padeda tas nedidelis metalinis gumbelis.

Airbus A320 įmontuoti triušmą slopinantys gumbeliai. Shutterstock/Lufthansa nuotr.

Tai – sūkurių generatorius. Pasyvus aerodinaminis prietaisas, kuris, kaip supratote iš jo pavadinimo, kuria sūkurius. Tokius gumbelius pamatysite ir ant „Boeing 737“ sparno, ir ant sprotinių automobilių stogo. Šiuo atveju tie sūkuriai sudrumsčia oro srautą ir neleidžia ūžti.

2 dB nėra daug, bet „Lufthansa“ stengiasi sumažinti savo lėktuvų keliamą triukšmą. Taip kompanija prisitaiko prie griežtėjančių standartų ir tiesiog yra draugiškesnė aplinkai.