Majamyje įsikūrusi įmonė, teikianti IT paslaugas maždaug 40 tūkst. verslo įmonių visame pasaulyje, teigė, kad tarp išpuolio aukų daugiausia buvo jos klientų klientai. Įsilaužėliai už pavogtus duomenis pareikalavo 70 mln. JAV dolerių.

„Manome, kad poveikį iki šiol pajuto kiek mažiau nei 1 500 įmonių – mūsų klientų klientų“, – pirmadienio vakarą savo tinklalapyje parašė „Kaseya“.

Technologijų bendrovė teigė, jog išpirkos išpuolių programa galėjo paveikti maždaug 60 jos tiesioginių klientų.

Ataka, kurią, ekspertų manymu, įvykdė rusakalbių programišių grupuotė, sukliudė klientams naudoti „Kaseya“ programinę įrangą VSA, leidžiančią įmonėms valdyti kompiuterių ir spausdintuvų tinklus iš vieno taško.

„Kaseya“ teigimu, bendrovė rengiasi išleisti savo klientams VSA pataisą, kad jų paslaugos kuo greičiau vėl būtų atkurtos po testavimo.

Pataisa bus išleista praėjus 24 valandoms po to, kai „Kaseya“ serveriai, teikiantys programinę įrangą, bus prijungti prie interneto, o sprendimas bus priimtas antradienio rytą, sakoma pranešime.

JAV Federalinis tyrimų biuras (FTB) palaiko ryšius su įmone dėl tinklo tobulinimo ir klientų sistemų saugumo priemonių po atakos, pridūrė bendrovė.

Tarp netiesioginių išpuolio aukų buvo ir Švedijos prekybos centrų tinklas „Coop“ tinklas, kurio kasos aparatų darbas buvo paralyžiuotas nuo penktadienio, kai ataka paveik tinklo IT subrangovo „Visma Esscom“ sistemas.

Kibernetinio saugumo ekspertai nustatė įsilaužimo paveiktas įmones mažiausiai 17 šalių, o FTB teigimu, išpuolio mastas yra toks didelis, jog gali būti, kad biuras „negalės atsakyti kiekvienai nukentėjusiai įmonei atskirai“.