Rezoliucija, priimta 582 balsais prieš 40, Europos Komisija EK raginama išnagrinėti galimybę įvesti universalų kroviklį „siekiant pasiūlyti privalomas nuostatas“.

Raginimas pagaliau pradėti reglamentuoti šį klausimą ES mastu dokumente grindžiamas aplinkosaugos problemomis, kylančiomis dėl plataus kroviklių pasirinkimo rinkoje.

Europarlamentarai jau dešimtmetį stengiasi įpareigoti bendroves gaminti universalius kroviklius, tačiau „Apple“ aršiai priešinasi tokiai iniciatyvai.

Šios JAV kompanijos teigimu, išmaniųjų telefonų „iPhone“ įkrovimui skirtas kabelis „Lightning“ yra „inovacijų“ siekio apraiška.

Be „Lightning“, rinkoje šiuo metu yra krovikliai su dar dviejų rūšių jungtimis: daugumai mobiliųjų telefonų skirta „micro-USB“ ir naujesniems įrenginiams naudojama „USB-C“.

Asortimentas buvo smarkiai sumažintas nuo 2009 metų, kai su telefonais buvo komplektuojami dešimčių skirtingų tipų krovikliai. Dėl šios priežasties kaupėsi išmetamos elektronikos mastai, vartotojams keičiant prekės ženklus.

Tačiau europarlamentarai pareiškė, kad pasaulyje vis dar susidaro 50 mln. tonų elektroninės įrangos atliekų per metus, pabrėždami būtinybę imtis griežtesnių priemonių. Maždaug ketvirtadalis šių atliekų susidaro ES teritorijoje.

„Apple“ – prieš reguliavimą

„Apple“, kuri jau naudoja kai kuriems savo planšetinių kompiuterių „iPad“ ir nešiojamųjų kompiuterių modeliams jungtis „USB-C“, siūlymus įstatymų lygiu įvesti universalų įkroviklį visiems mobiliesiems telefonams Europos Sąjungoje vadina nepagrįstais.

„Manome, kad reglamentavimas, kuriuo būtų primestas visų rūšių jungčių suderinamumas, užgniaužtų novatoriškumą užuot jį skatinęs, ir pakenktų vartotojams Europoje bei visai ekonomikai“, – pažymima bendrovės pareiškime.

„Nemanome, kad reguliavimas reikalingas, nes pramonė jau pradeda naudoti „USB-C“ kalbant apie jungtis ar laidų sistemas“, – priduriama jame.

Tačiau EP narys iš Prancūzijos Geoffroy Didier po balsavimo sakė: „Europos vartotojai nusipelno daugiau nei nepadorūs atliekų ir taršos [mastai], diktuojami kelių pramonės grupių komercinių interesų.“

EK rengia poveikio vertinimą dėl galimybės versti gamintojus pardavinėti tik vienos rūšies kroviklį.

Analizė turėtų būti užbaigta šių metų pabaigoje, o ES pareigūnai paskui spręs, ar pateikti atitinkamą įstatymo projektą Europos Parlamentui, kuris galėtų paversti jį ES reglamentu.

EK artimiausiomis dienomis taip pat turėtų paskelbti „padėties įvertinimo tyrimo“ rezultatus, pranešė vienas atstovas.

Eurokomisaras Marošas Šefčovičius europarlamentarams neseniai pareiškė, jog „svarstome politinių variantų derinį, įskaitant reguliavimo ir nereguliavimo priemones“.