Iš paprasčiausio aliuminio nebrangų ir lengvą akumuliatorių, kurio talpa viršija ličio jonų akumuliatoriaus talpą devyniais kartais, savo garaže sukūrė britų inžinierius Trevoras Jacksonas. Svarbiausia, kad jis naudoja tokį saugų elektrolitą, kad jį galima gerti.

Buvęs Rolls-Royce ir BAE Systems inžinierius bei buvęs Jos Didenybės karinio jūrų laivyno karininkas Trevoras Jacksonas su aliuminio-oro baterijomis savo garaže eksperimentuoti pradėjo dar 2001 metais. Per 18 metų jis sukūrė ekologiškai švarų akumuliatorių, kurį galima naudoti elektromobiliams, sunkvežimiams ir netgi lėktuvams. Jis pasirašė daugiamilijoninę sutartį dėl masinės gamybos su Britanijos kompanija „Austin Electric“.

T. Jacksono elektrolitas ne tik nekenksmingas, jis turi ir kitą svarbų pranašumą — gali veikti ir su žemos kokybės metalu, pavyzdžiui, su perdirbtomis gaiviųjų gėrimų skardinėmis. Tačiau elektrolito formulė laikoma griežčiausioje paslaptyje.

Jacksono išradimą techniškai tiksliau būtų vadinti kuro elementu, o ne akumuliatoriumi. Kaip ten bebūtų, tačiau įrenginys toks lengvas ir galingas, kad gali sukelti revoliuciją angliavandenilių nenaudojančiame transporte, rašo Daily Mail.

Tuo tarpu, apie Jacksono pasiekimus mažai kas girdėjo. Nuo tada, kai prieš dešimt metų inžinierius parodė savo prototipą, jis jautė automobilių pramonės spaudimą, tvirtina „Austin Electric“ direktorius Danny Corcoran. Bateriją vadino nepatikrinta, o jos galimybes – pervertintomis.

Tačiau nepriklausomų ekspertų vertinimu, kurį 2017 m. atliko UK Trade and Investment agentūra, Jacksono baterija „labai patraukli“, paremta „gerai įsisavinta technologija“ ir iš kilogramo tiekia gerokai daugiau energijos, nei standartiniai analogai, rašo Daily Mail.

Sumontavus analogiškos masės tokią bateriją Tesla Model S, elektromobilio rida nuo 600 km padidėtų iki 4300 km, o jeigu sumontavus tokio paties dydžio — iki 2400 km. Vidutinei britų šeimai tokio automobilio įkrovimu tereikėtų pasirūpinti kelis kartus per metus. O jos kaina maždaug šešis kartus mažesnė už ličio jonų.

Ličio jonų akumuliatorius

Dabar „Austin Electric“ pradės gaminti aliuminio-oro akumuliatorius pagal Jacksono receptą — iš pradžių triračiams azijietiškiems tuktukams, paskui – elektriniams dviračiams, o galiausiai – įprastų benzininių ar dyzelinių automobilių perdarymo į elektromobilius komplektus. Toks rinkinys kainuos 3500 svarų sterlingų ir rinkoje pasirodys jau 2020 metais.

Prieš metus Korėjos mokslininkai sukūrė naują elektromobilių baterijų tipą. Jų nereikia įkrauti — panaudoti aliuminio-oro akumuliatoriai paprasčiausiai pakeičiami naujais, tai reiškia, kad jų nereikia daug valandų krauti.