Statistika skelbia, kad per ateinančius dvejus metus AR įrenginių kiekis išaugs dešimt kartų, o per ateinančius penkerius metus visame pasaulyje AR įrenginiais naudosis 100–300 milijonų žmonių.

„Turbūt labiausiai AR technologiją išpopuliarino žaidimas „Pokemon GO“, kuris leido visiems pamatyti, kas tai per technologija, o verslui suprasti, kad tai gali būti puikus būdas interaktyviai pasiekti vartotojus. Per visus šiuos metus „Pokemon GO“ žaidimą bent kartą išbandė daugiau kaip 600 milijonų vartotojų. Tai yra be galo dideli skaičiai kaip naujai technologijai“, - pripažįsta su papildytos realybės technologijomis dirbančios Lietuvos įmonės „Mio technologies Ltd“ vadovas Roman Drokov.

Technologiją pradeda taikyti ir statybose

Pastaruoju metu visame pasaulyje populiarėja šios technologijos panaudojimas statybų sektoriuje. Didžiosios technologijų bendrovės pradėjo įgyvendinti projektus šioje srityje. Tai reiškia, kad potencialūs klientai gali realiai matyti, kaip atrodys jų namai po statybų ar įrengimo, arba kaip jų name gali atrodyti vėdinimo sistema ar naujos grindys.

„Prieš kelerius metus mano kolegos įgyvendino didelį projektą Danijos sostinėje Kopenhagoje, kur buvo rekonstruojama stotis, o kiekvienas miestelėnas ir turistas naudodamasis savo išmaniuoju įrenginiu galėjo matyti, kaip pastatas ir jo vidus atrodys po rekonstrukcijos“, - pasakoja R. Drokov.

Jis turi gerų žinių ir lietuviams. Jau dabar statybų ar su namų įrengimu susijusios įmonės pradeda klientams pristatyti savo paslaugas naudodamos AR.

„Šią technologiją jau kurį laiką naudoja ir Lietuvoje veikiančios bendrovės. Ypač tai matoma statybų sektoriuje, kadangi tokiu būdu žmogui galima parodyti, kaip jo namai gali atrodyti ateityje, arba kaip vienas ar kitas namų atributas tiktų virtuvei ar miegamajam. Panaudojimo galimybių yra tikrai daug“, - teigia R. Drokov.

Į parodą atsineškite vonios kambario nuotrauką

Vienintelės Baltijos šalyse specializuotos šildymo, vėdinimo ir santechnikos parodos „Supernamai 2019“, vyksiančios rugsėjo 20-22 dienomis Vilniuje, „Siemens“ arenoje, organizatorius Darius Jokubauskas džiaugiasi, kad inovatyvios AR technologijos jau veržiasi ir į statybų ir būsto įrengimo verslą.

Parodoje bus galima susipažinti su AR technologijomis ir pabandyti jas pritaikyti statybų bei būsto įrengimo srityse.

„Tai pirmoji unikali galimybė ir parodos lankytojams, ir dalyviams, atstovaujantiems šildymo ar vėdinimo technologijas, „pačiupinėti“ gyvai pasaulio inovacijas“, - teigia D. Jokubauskas.

Kadangi 9 kartą Lietuvoje organizuojama paroda „Supernamai“ nemokama visiems žmonėms, tai kiekvienas turi galimybę pats pamatyti visas inovacijas būsto įrengimų versle.

Parodos lankytojai gali atsinešti į parodą savo vonios kambario nuotrauką. Mobiliojo telefono ekrane bus galima sumodeliuoti, kaip jis atrodys, įrengus santechniką ar šildymo, vėdinimo sistemą.

„Šiuo metu dirbame su keliomis įmonėmis, kurios nori naudojant AR technologiją parodyti, kaip atrodo konkreti vėdinimo sistema namuose. Žmogus ar statybininkas atvykęs į namus su mobiliuoju telefonu gali matyti, kas yra sienose, kaip išvedžiota vėdinimo ar šildymo sistema“, - pasakoja D. Jokubauskas.

Ruošiasi AR revoliucijai

Pati AR technologija nėra nauja. Jos ištakos siekia 1990 – uosius, tačiau su interneto ir ypač mobiliųjų įrenginių plėtra šios technologijos panaudojimas tapo vis platesnis. Pradžioje tai buvo naudojama karo pramonėje, vėliau persikėlė į mediciną, o nuo 2005 metų tai pradėta plačiai naudoti ir kitose srityse – architektūroje ar kompiuteriniuose žaidimuose.

Jungtinėse Amerikos Valstijose įsikūręs „International Data Corporation“ analitikos centras 2017 metais atlikto tyrimą Europos Sąjungoje ir nustatė, kad AR technologijų plėtra iki 2022 – tųjų metų ES šalyse sieks po kelis šimtus procentų per metus.

Prognozuojama, kad 2022 – aisiais metais visos ES esančios įmonės AR technologijoms išleis beveik 17 mlrd. eurų. Šios technologijos perspektyvos yra labai teigiamos. Netgi autoritetinga „Gartner“ tyrimų organizacija AR technologiją laiko kaip vieną iš perspektyviausių.
Tokiam augimui daug įtakos turi ir didžiosios technologijų įmonės, kurios į šią naujovę investuoja milijardus dolerių.

Bendrovė „Facebook“ yra įsigijusi net 11 su AR technologijomis dirbančių bendrovių. Akivaizdu, kad technologijų įmonės tame mato didelę perspektyvą – Google neseniai atnaujino „Google Glass“ projektą, Facebook taip pat kuria savo akinių alternatyvas.

„Kitaip tariant, pasaulis ruošiasi AR revoliucijai, ir tam turime ruoštis ir mes“, - sako vienintelės Baltijos šalyse specializuotos parodos organizatorius D. Jokubauskas.

Bendrovė „Facebook“ už didžiausią AR technologijas plėtojančią bendrovę „Oculus“ paklojo rekordinę 2,3 mlrd. JAV dolerių sumą.