Iš tikrųjų, brangesni daiktai dažnai pasižymi geresne kokybe. Ne visada, bet dažnai. Gamintojai gali sau leisti skirti daugiau laiko gaminio kokybei užtikrinti, todėl siūlės visuomet yra tvarkingai užbaigiamos, sagos prisiuvamos tiesiai, brokuoti gaminiai yra sunaikinami iš karto.

Taip yra ir dėl to, kad didžiausias prabangos prekių gamintojų turtas yra jų vardas ir reputacija. Kokybės suprastėjimas greitai atimtų prestižinio prekės ženklo etiketę. Štai „Armani“ gaminiai jau seniai nebėra laikomi aukštos klasės ženklu dėl gamintojo klaidų – siaubingi marškinėliai su šiuo prekės ženklu per visą krūtinę visiškai sugadino gamintojo įvaizdį, o ir kokybė su metais tik prastėja.

Tačiau Pensilvanijos universiteto mokslininkai analizavo prekės ženklo dydžio ir gaminio kainos ryšį ir padarė kelis įdomius atradimus. Visų pirma, kaip ir galima tikėtis, pigiausi gaminiai įprastai neturi didelių logotipų. Jie yra parduodami būtent dėl to, kad yra pigūs, o ne dėl gamintojo vardo ar garantuojamos kokybės, todėl dideli logotipai tik skelbtų, kad gaminys nėra aukščiausios klasės.

Kuo daiktas brangesnis, tuo prekės ženklai ryškėja. Tačiau peržengus tam tikrą ribą prekės ženklai vėl ima mažėti. Patys brangiausi gaminiai įprastai neturi didelių prekės ženklų – panašiai kaip ir patys pigiausi. Tik kodėl?

Pavyzdžiui, mokslininkai surado ryškius prekės ženklus ant visų tirtų 100-300 dolerių kainuojančių akinių nuo saulės. Tačiau tik keletas brangesnių nei 500 dolerių akinių turėjo matomus logotipus. Ir mokslininkai mano, kad taip gali būti dėl ribotų padirbinėtojų sugebėjimų bei turtingiausių žmonių nenoro demonstruoti savo socialinį statusą.

Atspausdinti logotipą ant akinių yra gana lengva. Padirbinėtojams net nereikėtų daug pastangų – užtektų nusipirkti kelis šimtus pigiausių akinių nuo saulės, atspausdinti logotipus ir parduoti juos dvigubai ar trigubai brangiau. O štai kokybės padirbti beveik neįmanoma. Jei padirbinėtojai galėtų atkartoti pačių brangiausių akinių kokybę, jie drąsiai galėtų juos pardavinėti su savo originaliu prekės ženklu.

Taigi, patys turtingiausi žmonės nenori atrodyti turtingi – jie tiesiog ieško kokybės. Jiems nereikia, kad kiti apie tai žinotų. Tą kokybę pastebi tie, kurie tai supranta – pastebėti iš geresnių medžiagų pagamintus akinius nėra taip jau sunku. Tai – subtilesni ženklai, tačiau nemažai brangiausius daiktus perkančių žmonių tai mėgsta. Todėl norėdami pasirodyti turtingais tokie žmonės dar galėtų ir sutaupyti pirkdami ne 500 dolerius kainuojančius akinius, o 200 dolerius kainuojančius „Ray Ban“. Juk kelyje į sėkmę galiausiai ateina branda, kuomet socialinio statuso rodymas nebėra prioritetas.