Tai reiškia, kad interneto milžinė nusprendė žengti drąsų žingsnį į 180 milijardų dolerių vertės pramonę.

„Stadia“ leis kūrėjams naujus žaidimus kurti tiesiog platformoje, o tai suteiks žaidėjams galimybę prisijungti prie veiksmo internetu, užuot investavus į brangias konsoles ar asmeninius kompiuterius. Bendrovė taip pat pristatė savo nuosavą žaidimų valdiklį, kuris generuos konsolės tipo žaidimus kompiuteryje ar išmaniajame telefone. Niujorke „Alphabet Inc.“ akcijos išaugo mažiau nei 1 proc.

„Google“ jau siūlo galybę žaidimų „Android“ programėlių parduotuvėje, vienoje populiariausių mobiliųjų žaidimų įsigijimo vietų. Vis dėlto „Google“ ir kiti technologijų milžinai, tokie kaip „Amazon.com Inc.“, „Facebook Inc.“ ir „Apple Inc.“, vaidina nepakankamai svarbų vaidmenį pelningoje „rimtų“ žaidimų rinkoje, kurioje vis dar karaliauja „Sony Corp“ su savo konsole „PS4“ ir „Microsoft Corp“ su „XBox“, ir kuri pagimdė didžiulę e-sporto pramogų industriją. Su „Stadia“ „Google“ tikisi savo vartotojams pristatyti sudėtingesnius žaidimus.

„Technologijos turėtų taikytis prie žmonių, o ne atvirkščiai, – konferencijoje teigė bendrovės generalinis direktorius Sundaras Pichai. – Esame kuo rimčiausiai nusiteikę pasiekti, kad technologijos būtų prieinamos visiems.“

„Google“ neišduoda, kokį mokestį ims iš vartotojų, o gal remsis reklamos pardavimais, kaip daugumoje kitų savo verslų. „Stadia“ paslauga bus pasiekiama vėliau šiais metais, tačiau bendrovė nepranešė, su kuriais aukščiausio lygio žaidimų kūrėjais ketina bendradarbiauti.

„Nė žodžiu neužsimenama apie kainas, neaišku, koks bus pajamų modelis, – svarsto Joostas van Dreunenas, žaidimų tyrimų įmonės „SuperData“ įkūrėjas. – Tarsi sakytum, kad atidarysi restoraną, bet dar neįsivaizduoji, ką jame gaminsi.“

„Stadia“ veiks bendrovei priklausančioje „YouTube“ vaizdo transliacijos platformoje, pasinaudodama plačiu „Google“ duomenų centrų tinklu. Nors bendrovė nepatikslino paslaugos kainos, ji patvirtino, kad padaryti tokį produktą įmanomu leido dirbtinio intelekto technologija. Savo pristatyme „Google“ pabrėžė, kad jau vien techninės galimybės leidžia žengti žingsnį į ateities žaidimų pramonę. Ne kartą buvo paminėta debesijos skaičiavimo galia ir „YouTube“, o tai reiškia, kad paslauga sukurta tam, kad pritrauktų daugiau vartotojų šiems produktams, kurių pardavimų augimu investuotojai yra susirūpinę.
„Stadia“

Vis dėlto „Google“ iš pradžių turės įtikinti kūrėjus kelti savo turinį į „Stadia“, jei norės pritraukti žaidėjus, pastebėjo „Bloomberg Intelligence“ vyresnysis interneto analitikas Jitendra Waralas.

„Google“ sprendimas pasinaudoti infrastruktūra ir „YouTube“, kad vartotojai galėtų žaisti debesų žaidimus, yra logiškas bendrovės stiprybių pratęsimas, – svarsto J. Waralas. – Tik kyla klausimas, ar siūlomas turinys galės konkuruoti su „Sony“ ir „Microsoft“ produktais.“

„Google“ gali laukti nemenkos investicijos, „nes turinys ir toliau karaliaus, nepriklausomai nuo technologijos“, – sakė jis.

Štai apie ką turėtų galvoti investuotojai kelis artimiausius mėnesius: ar „Google“ pavyks įtikinti didžiuosius žaidimų kūrėjus prisidėti prie „Stadia“ vystymo, ir kokia kaina, teigia J. Van Dreunenas. Interneto milžinei tai gali kainuoti šimtus milijonų dolerių.

„Google“ taip pat pareiškė, kad jau renkama studija, kurioje bus kuriami „Google“ žaidimai, o jai vadovaus Jade Raymond, buvusi žaidimų bendrovės „Ubisoft Entertainment SA“ vadovė. „Google“ nepranešė, kiek ketina išleisti šiai iniciatyvai.

Aukščiausio lygio transliacijos kokybė, apie kurią „Google“ kalbėjo savo pranešime, bus prieinama tik turintiems greitą interneto ryšį, pastebėjo J. Waralas. „Kad infrastruktūra ir vartotojai būtų pasirengę šiam žingsniui, turėsime palaukti dar porą metelių.“

„Stadia“ gali tapti dar vienu augančių kaštų šaltiniu, nes „Google“ plečia debesijos verslą ir įdarbina tūkstančius žmonių stebėti „YouTube“ turinį. „Google“ ne tik turės pirkti naujus vaizdo žaidimus, bet ir atnaujinti kai kuriuos savo duomenų centrus, kad šie susitvarkytų su žaidėjų srautais, kuriuos pritrauks naujoji paslauga.

Po pranešimo žaidimų kūrėjų akcijos išaugo. „Activision Blizzard Inc.“ pašoko net 5,2 proc., o „Take-Two Interactive Software Inc.“ pakilo 3,2 proc. „Electronic Arts Inc.“ sumažėjo net 2,7 proc. „Take-Two“ atstovas spaudai komentuoti atsisakė, o kitų kūrėjų atstovai komentarų dar nepateikė.

„Google“ paskelbė bendradarbiausianti su lustų gamintoju „Advanced Micro Devices Inc.“. Po pranešimo „AMD“ akcijos išaugo daugiau nei 11 proc.