Jungtinėse Amerikos Valstijose sporto lažybos paskatins apie 40 proc. didesnį televizijos žiūrimumą 25-34 m. amžiaus vyrų grupėje.

Tarptautinė audito ir konsultacijų įmonė „Deloitte“ 18-ąjį kartą paskelbė technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų sektoriaus prognozes „TMT Predictions 2019“, kur spėjama, jog 2019 m. išmaniosios garso kolonėlės sugeneruos 7 mlrd. JAV dolerių ir taps sparčiausiai augančia į tinklus jungiamų prietaisų kategorija, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Išmaniosios garso kolonėlės ir toliau bus „šluojamos“ iš lentynų, parduodant 164 mln. vnt., vidutiniškai po 43 JAV dolerius už vienetą. Bendros šios pramonės šakos pajamos išaugs 63 proc., palyginus su 4,3 mlrd. dolerių 2018 metais.

Vis dėlto šiai pramonei reikės įveikti kylančias įvairias kliūtis, kad būtų pasiektas visas augimo potencialas. Kalbos atpažinimo technologijos toliau tobulės, tačiau reikės plėtoti platesnį kalbos palaikymą, kad technologija taptų visuotinai pritaikyta.

„Kaip ir kasmet, naujausios „Deloitte“ TMT prognozės – tai visuma kažko akivaizdaus ir neįtikėtino, tiksliau – netikėto. Visuomet smalsu ir naudinga sužinoti, į ką kitais metais siūlo atkreipti dėmesį Deloitte TMT konsultacijų praktikos lyderiai“, – teigė UAB „Deloitte verslo konsultacijos“ projektų vadovas Mindaugas Paulauskas.

Dirbtinio intelekto (AI) demokratizacija

Prognozuoja, kad 2019 m. bendrovės vis daugiau naudos debesijos pagrindu pagrįstą dirbtinio intelekto (AI) programinę įrangą ir paslaugas.

Iš visų įmonių, naudojančių dirbtinį intelektą, net 70 proc. įgis daugiau pajėgumų dėl debesijos pagrindu veikiančios įmonių programinės įrangos, o 65 proc. kompanijų sukurs AI išmaniąsias programėles, veikiančias AI pagrindu. Iki 2020 m. įmonių programinės įrangos, kartu su įdiegtu AI, skvarbos lygis bei debesijos pagrindu veikiančio AI plėtros paslaugos pasieks atitinkamai 87 ir 83 procentus.

„Iki šiol daugiausiai pirminės naudos iš dirbtinio intelekto sulaukė technologijų milžinai, turintys gausius finansinius išteklius, gerai išvystytą IT infrastruktūrą ir itin specializuotą žmogiškąjį kapitalą, – teigė Deloitte Global TMT sektoriaus lyderis Paul Sallomi. – Kaip bebūtų, debesijos sprendimai lems išaugusį našumą ir efektyvumą bei didesnę investicijų grąžą“.

Naujasis bevielis ryšys

Penktos kartos bevielis ryšys (5G), užtikrins spartesnį ryšį tiek individualiems vartotojams, tiek įmonėms ir suteiks telekomunikacijų bendrovėms dideles galimybes užsidirbti.

Judraus ryšio operatoriai savo išteklius investavo į 5G bevielio ryšio plėtrą. Iš tiesų, apie 70 operatorių šiuo metu bando/testuoja 5G ryšį. „Deloitte“ prognozuoja, kad 2019 m. dar bent 25 bevielio ryšio operatoriai pradės teikti 5G bevielio ryšio paslaugą, o iki 2020 m. 5G ryšį teikiančių operatorių padvigubės. Tikimasi, kad 2019 metais bus parduota daugiau nei milijonas 5G ryšio telefonų. Šis skaičius iki 2020 m. turėtų išaugti iki 15-20 mln. vienetų. Spėjama, kad per 2019 m. turėtų būti parduota apie vieną milijoną 5G modemų.

„Plataus masto 5G priemonių pritaikomumas užtruks, tačiau tikime, kad 2019-ieji bevielio ryšio rinkoje bus didelių pokyčių pradžia, – teigė Craig Wigginton, „Deloitte Global“ telekomunikacijų sektoriaus vadovas. – Lyginant su 4G bevieliu ryšiu, 5G gali šimtus kartų patobulinti duomenų srauto pajėgumus ir tinklo efektyvumą – visa tai ateityje sukurs dideles galimybes telekomunijacijų sektoriui visame pasaulyje“.

Kitos pronozės:

Modernizuoti Kinijos telekomunikacijos ryšiai skatins naujus skaitmeninius verslo modelius. Prognozuojama, kad 2019 m. Kinija išsiskirs iš kitų valstybių pažangiausiais telekomunikacijų tinklais. Progresyvi Kinijos ryšių infrastruktūra sudarys sąlygas atsirasti mažiausiai trims svarbioms naujoms pramonės šakoms, iš kurių kiekviena iki 2023 m. galėtų kasmet generuoti dešimtis milijardų JAV dolerių;

Sporto transliacijų lažybos. „Deloitte“ prognzuoja, kad lažybose dalyvaus 60 proc. Šiaurės amerikiečių vyrų nuo 18 iki 34 m., stebėsiančių sporto varžybas per televiziją. Taigi Jungtinėse Amerikos Valstijose 25-34 m. amžiaus vyrų grupėje sporto varžybų žiūrimumas sudarys apie 40 proc.

3D (trimačio) spausdinimo proveržis. Komercinių 3D spausdintuvų, medžiagų ir paslaugų pardavimai 2019 metais viršys 2.7 mlrd. JAV dolerių ir pasieks 3 mlrd. JAV dolerių 2020-aisiais. Šie pardavimai turėtų augti apie 12.5 proc. kiekvienais metais. 3D būdu spausdinamų medžiagų sąrašas per penkerius paskutinius metus išaugo daugiau nei dvigubai, o tai, kartu su kitais patobulinimais, lėmė pramonės augimo potencialo atsigavimą.

Elektroninis sportas (eSports) ir toliau populiarės. Elektroninio sporto rinka Šiaurės Amerikoje išaugs 35 procentais. Didžiausią įtaką šiam augimui padarys reklama, transliavimo licencijavimas ir franšizės pardavimai. Šiaurės Amerikos elektroninio sporto franšizės lygos, sekdamos profesionalaus sporto modeliu, turėtų išplisti po įvairius miestus.

Radijas – vis dar svarbus. „Deloitte“ prognozuoja, kad išsivysčiusiose pasaulio šalyse daugiau nei 85 proc. suaugusiųjų klausysis radijo bent kartą per savaitę (panašiai kaip ir 2018 metais). Besivystančiose valstybėse radijo pasiekiamumas skirsis priklausomai nuo vietos. Deloitte spėja, kad 2019 metais apie 3 mlrd. žmonių visame pasaulyje klausys radijo kas savaitę, o Jungtinėse Amerikos Valstijose daugiau nei 50 proc. jaunimo (18-34 m.) taip pat bent kartą per savaitę turėtų klausyti radijo. Manoma, kad ši amžiaus grupė iki 2025 m. praleis daugiau laiko klausydamasi radijo nei žiūrėdama televiziją.

Kvantinė kompiuterija. Per ateinantį dešimtmetį kvantinė kompiuterija taps viena iš didžiausias pajamas generuosiančių naujų technologijų, tačiau vargu ar pakeisianti tradicinius kompiuterius. Prognozuojama, kad ateityje kvantinės kompiuterijos rinka bus panaši į superkompiuterių rinką ir iki 2030 m. sugeneruos apie 50 mlrd. JAV dolerių per metus.

Kinija plėtos technologines galimybes. Pajamos už Kinijoje pagamintus puslaidininkius ūgtelės 25 procentais iki 120 mlrd. JAV dolerių. Kinija įsitvirtins kaip reikšmingas pasaulinio lygio žaidėjas gamybos bei dirbtinio intelekto plėtojimo (AI) srityse. 2019 m. Kinija taip pat turėtų pirmauti ir telekomunikacijų srityje.

„Kaip ir pernai, tradiciniai žiniasklaidos kanalai – televizija ir radijas – vis dar užima stabilias pozicijas. Persiorientavę į naujas auditorijas, jie ir toliau išliks vienais didžiausių produktų bei paslaugų reklamos kanalais“, – teigė M. Paulauskas.

„Šiemet kiek netikėtai didesnis dėmesys TMT prognozėse yra skiriamas Kinijai. Daugeliui žinoma, kad ši šalis yra pagrindinė technologijų gamintoja, tačiau Kinija yra ne tik patentų naudotoja, o, vis daugiau investuodama į nuosavus tyrimus, tampa ir „know-how“ eksportuotoja“, – sako M. Paulauskas.

„2019 metais paaiškės, kaip naujosios technologijos palengva pakeis ir patobulins visų mūsų gyvenimą ir darbą, – teigė „Deloitte Global“ Telekomunikacijų ir žiniasklaidos sektoriaus vadovas Mark Casey. – Nuo išmaniųjų garso kolonėlių iki 5G bevielio ryšio, pažangių technologijų prieinamumas sparčiai gerėja. Kadangi įvairių nesklandumų ir toliau mažės, geresnio ryšio ir inovacijų potencialas sparčiai išaugs“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)