Viešbučių tinklas pranešė, kad į dukterinės įmonės „Starwood“ svečių registravimo sistemą buvo įsilaužta. Paaiškėjo, kad nusikaltėliai galėjo pavogti duomenis, kauptus nuo 2014 metų.

Įmonė ketina informuoti visus, kurių duomenys galėjo būti nutekinti.

„Starwood's“ priklauso šie viešbučių tinklai: „W Hotels“, „Sheraton“, „Le Méridien“, „Westin Hotels & Resorts“ ir „Four Points by Sheraton“.

Pranešama, kad nusikaltėliai galėjo pavogti tokius duomenis: klientų vardus, el. pašto adresus, telefono numerius, pasų numerius, banko sąskaitų informaciją, gimimo datas, lytį, atvykimo ir išvykimo laikus.

Šį incidentą tiria teisėsaugos institucijos.

Nukentėjusiems ar nerimaujantiems dėl to, kad jų duomenys galėjo būti pavogti, viešbučių tinklas sukūrė svetainę, kurioje galima rasti daugiau informacijos.

Šiais metais balandžio mėnesį ir Vilniuje buvo atidarytas pirmasis Baltijos šalyse „Courtyard by Marriott“ viešbutis, taip pat veikia keli „Le Méridien“ tinklo viešbučiai.

„Šis incidentas susijęs tik su „Starwood“ viešbučių tinklo rezervacijos sistema ir liečia tik klientus, kurie buvo apsistoję šiam tinklui priklausančiuose viešbučiuose iki šių metų rugsėjo 10 dienos.

Nors „Starwood“ ir „Marriott“ viešbučių tinklai prieš keletą mėnesių susijungė, „Marriott“ viešbučiai kol kas naudoja atskirą rezervacijos sistemą. Todėl „Marriott“ klientų šis incidentas, kaip rodo tyrimas, nepalietė, jų duomenys buvo ir yra saugūs. „Marriott“ klientams nereikia imtis jokių papildomų atsargumo priemonių“, – teigia viešbučio „Courtyard by Marriott Vilnius“ direktorė Sigita Rudzevičienė.

Atsargumo priemonių turėtų imtis tik tie klientai, kurie iki šių metų rugsėjo 10 d. (imtinai) buvo apsistoję ar atlikę rezervaciją su „Starwood“ tinklu susijusiuose viešbučiuose. Tarp jų – šie prekės ženklai: „W Hotels“, „St. Regis“, „Sheraton Hotels & Resorts“, „Westin Hotels & Resorts“, „Element Hotels“, „Aloft Hotels“, „The Luxury Collection“, „Tribute Portfolio“, „Le Méridien Hotels & Resorts“, „Four Points by Sheraton“ and „Design Hotels“. Šių viešbučių klientų duomenys galėjo būti paveikti užfiksuoto incidento.

„Starwood“ klientams taip pat rekomenduojama imtis proaktyvių atsargumo priemonių:

1. Registruotiems „Starwood Preferred Guest“ (SPG) programos dalyviams – peržiūrėti ir sekti savo SPG paskyrą dėl bet kokių įtartinų veiksmų.

2. Reguliariai keisti prisijungimo slaptažodį, naudoti sudėtingus slaptažodžius.

3. Patikrinti mokėjimo kortelių operacijų išrašus, o užfiksavus įtartinų operacijų – nedelsiant kreiptis į kortelę išdavusią finansinę įstaigą.

4. Saugotis galimų sukčių, kurie bandys pasinaudoti paskelbta žinia ir ims siųsti melagingus laiškus, juose talpins nesaugias nuorodas. Būkite atidūs. „Marriott“ nei telefonu, nei el. paštu neprašys pateikti Jūsų slaptažodžių. O el. laiškus siųs iš šio el. pašto adreso: starwoodhotels@email-marriott.com

5. Jeigu turite įtarimų, kad jūsų asmeniniai duomenys galėjo būti pavogti ar neteisėtai panaudoti, kreipkitės į nacionalinę duomenų apsaugos instituciją ar teisėsaugą. Lietuvoje reikėtų kreiptis į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją, A. Juozapavičiaus g. 6, 09310 Vilnius, (8 5) 212 7532, (8 5) 271 2804, el. paštas ada@ada.lt

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)