„Kartą sūnui grįžus iš mokyklos ir gavus pastabą atsiprašyti už patyčias, pradėjome kalbėtis apie tai. Supratau, kad vaikas neskiria kas yra patyčios, o kas – juokas. Bandėme išsiaiškinti, kada darosi nebejuokinga, ir sūnus staiga tarė: „Tėti, bet to reikia išmokinti visus vaikus, nes visiems vaikams tai buvo juokinga“. Supratau, kad dauguma vaikų tyčiojasi ne todėl, kad to nori, o todėl, kad nesupranta, jog kartais „nekaltas juokelis“ gali labai skaudinti kitą“, – prisimena A. Jarušaitis.

Po keleto dienų, projekto „Už saugią Lietuvą“ pasitarime Lietuvos Respublikos prezidentūroje, verslininkas pristatė šią problemą bei idėją ir dar po šešių mėnesių kartu su komanda pavertė realybe. IT profesionalai, psichologai bei animatoriai, konsultuodamiesi su Prezidentūra ir emocinės paramos tarnyba „Vaikų linija“, sukūrė sužaidybintą testą primenančius „ReverseTest“ sprendimu grįstus internetinius mokymus, kaip atskirti patyčias nuo pajuokavimų.
Aidas Jarušaitis

„ReverseTest“ sprendimas paremtas psichologine žmogaus elgsena bei moksliniais tyrimais. Siekiant maksimalaus informacijos įsisavinimo, mokymosi procesas sukuriamas taip, kad informacija besimokančiajam pateikiama, kai jis pasiekia didžiausią koncentraciją ir susidomėjimą. Atbulinio mokymosi modelis skatina pirmiausia užduoti klausimą, taip sukeliant susidomėjimą, priverčiant mąstyti ir pasirinkti atsakymą. Pasirinkus testo klausimo atsakymą, kai moksleivis būna pasiekęs aukščiausią susikaupimo lygį, jam pateikiamas vaizdo komentaras, perteikiantis teorinę medžiagą.

Siekiant maksimalaus moksleivių susidomėjimo, įmonės komandos sukurtame teste „Kaip atpažinti patyčias?“, atsakymus komentuoja žymūs žmonės, pavyzdžiui, krepšininkas Jonas Valančiūnas. Neteisingai atsakius mokinys gauna trumpa paaiškinimą, kaip reikėtų elgtis sudėtingose socialinėse situacijose ir gali iš naujo atsakyti į testo klausimą.

Kauno mokslo ir technologijų parko inovacijų bendruomenėje veikiančio verslininko iniciatyva buvo apdovanota prezidentės Dalios Grybauskaitės, o sulaukti teigiami atsiliepimai skatina toliau vystyti technologijų pritaikymą internetiniams mokymams.