Bloga žinia ta, kad išmanieji telefonai dažnai išsprūsta iš rankų, dūžta, nesikrauna ir kitaip aikštijasi, pranešime žiniasklaidai pasakoja MTTC remonto skyriaus vadovas Andrius Mieželis.

Gera žinia – būtent dažniausiai pasitaikančios problemos ir yra lengviausiai bei greičiausiai pataisomos. Štai trys atvejai, kuomet neverta pulti į paniką, nes telefonas bus sutaisytas operatyviai:

Pačioje taisykloje jums greitai pakeis ekraną, esant jo skilimui. Tai – dažniausiai pasitaikanti „tragedija“.

Jei dėl USB jungties problemų nesikrauna telefonas, mechaniškai keičiama jungtis bus čia pat pakeista.

Jei telefonas lėtai veikia, stringa – greitai perrašys programinę įrangą.

Šis gedimų sąrašas beveik idealiai sutampa su statistiškai dažniausiai pasitaikančiais išmaniųjų telefonų gedimais. Visų išmaniųjų telefonų incidentų karalius – ekrano sudužimas, kiti dažniausiai pasitaikantys gedimai – mobilaus ryšio ir maitinimo (nesikrovimo) problemos.

Taigi, iš vienos pusės turime pasaulyje sparčiai plintantį reiškinį, kai net laikinas mobiliojo įrenginio praradimas tampa rimtu išbandymu tiek įprastai dienotvarkei, tiek mūsų emocinei būsenai – kai kurie žmonės išsiskyrimą su telefonu išgyvena lyg išsiskyrimą su savo artimu. Iš kitos pusės matome, kad didesnė dalis įrenginių problemų gali būti išsprendžiama palyginti greitai.

Ką daryti? Žinoma, spręsti.

Sprendimo efektyvumą lemia laikas ir resursai, todėl akivaizdu, kad mobiliųjų įrenginių remonto paslaugos tiekėjams, norintiems patenkinti vartotojų poreikius, teks pertvarkyti savo paslaugos teikimo mechanizmą tokiu būdu, kad greitai taisomi gedimai būtų taisomi čia ir dabar.

Kaip tai veikia? Tais atvejais, jei kliento telefone fiksuojamas gedimas, tačiau pats įrenginys veikia, jis patikrinamas iš karto (per 10 minučių), užsakomos reikalingos detalės, o telefonas grąžinamas klientui iki momento, kol bus gautos reikiamos detalės. Sulaukus detalių, pats remontas vietoje trunka tik 45 minutes – tai laiko intervalas, kurį pakankamai komfortiškai gali išgyventi net ir labiausiai nuo telefono priklausomi vartotojai.

Tačiau norint įgyvendinti tokį scenarijų, pačiame remonto salone dirbantys meistrai – būtina sąlyga. Tą mes šiuo metu ir darome, todėl tais atvejais, kai remontas nereikalauja sudėtingesnio sprendimo, įrenginiai taisomi vietoje.

Žmonės, žinoma, turi savo lūkesčių dėl įrenginio taisymo laiko. Vieni tikisi, kad telefonas bus sutvarkytas tuoj pat, greičiau nei per valandą, kiti mano, kad ir 3 darbo dienos – neblogai. Yra ir grupė vartotojų, kurių nebaugina perspektyva palaukti iki 2 savaičių.

Visi šie lūkesčiai yra pagrįsti, o jų išpildymas priklauso nuo tam tikrų aplinkybių. Pavyzdžiui, per valandą telefoną galima sutaisyti tuomet, kai salone yra visos tam reikalingos detalės. Tokiu atveju visas remonto procesas – ardymas, patikra, detales pakeitimas – trunka apie 45 min. Būtų puiku, jei tiek užtektų bet kokio gedimo atveju. Deja, tai neįmanoma.

Tris dienas remontas trunka tuomet, jei telefonas taisomas ne priėmimo salone. Aritmetika paprasta: viena diena – nusiuntimui, viena – patikrai ir remontui, viena – grąžinimui į saloną.

Ilgiausiai remontas trunka, jei jam reikalingų detalių nėra sandėlyje ir reikia jų laukti iš gamintojo – tokiu atveju tenka palaukti iki dviejų savaičių. Remontas užtrunka neišvengiamai ilgiau, jei įrenginys taisomas trečiojoje šalyje – pavyzdžiui, MTTC neatlieka „ just5“, HTC, „Asus“ remonto. Tokiais atvejais įrenginiai persiunčiami į autorizuotus serviso centrus Latvijoje arba Lenkijoje. Koją operatyvumui gali pakišti ir tai, kad net ir gamintojo sandėliuose nėra reikalingų detalių.

Beje, patys klientai gali prisidėti prie to, kad įrenginys būtų suremontuotas kuo greičiau. Vienas žingsnis, kurį patariame visiems, bet anaiptol ne visi klauso – išsisaugoti telefone esančius duomenis prieš įrenginį pateikiant remontui. Paprasčiau tariant – tiesiog periodiškai išsisaugoti svarbiausius duomenis. Tai – kone svarbiausias dalykas, užkertantis kelią bet kokiam stresui dėl telefono gedimo.

Taip pat prašome, kad vartotojai nuimtų telefono užraktus, mat su aktyviu užraktu neįmanoma testuoti įrenginio. Ir dar – būtų labai malonu, jei klientai tais atvejais, kuomet įrenginio patikra nėra skubi, dar registracijos metu nurodytų ribą, iki kokios kainos jam priimtinas remontas. Pasitaiko, kad po patikros, kai norime informuoti apie nustatytus gedimus ir siūlomą kainą, ilgai nebegalime susisiekti su klientu.

Išmanaus telefono gedimas – tikrai ne pasaulio pabaiga. O dažnu atveju – apskritai tik neskausminga proga trumpam atitraukti akis nuo įrenginio delne.