Renginio metu net 40 mokinių bendrovių, 160 mokinių iš visos Lietuvos pristatė ir prekiavo savo paslaugomis ir produktais, o mugės pabaigoje paaiškėjo geriausia metų komanda, kuri vyks į tarptautinę mugę Serbijoje, kur galės savo startuolį pristatyti Europai.

Geriausiu pripažintas startuolis, sukūręs Kauno „Žalgirio“ programėlę

Nugalėtoja tapo Junior Achievement Mokomoji mokinių bendrovė „Make IT Simple“ iš Alytaus Švento Benedikto gimnazijos, kurianti mobiliųjų aplikacijų šablonus, rašoma pranešime žiniasklaidai. Jaunimo bendrovė, kurią kuruoja jų ekonomikos ir verslumo mokytojas Modestas Raudonis, jau dabar dirba su tokiomis įmonėmis kaip Kauno Žalgirio klubas ir MT group.

„Planuojame viską pradėti nuo nulio ir šimtu dešimt procentų geriau. Visada yra kur tobulėti, gavę sveikos kritikos norime viską padaryti dar aukštesniu lygiu“, – savo planais ir džiaugsmu dalinasi komanda, kuri vasarą keliaus į Serbiją, atstovauti Lietuvai Europos geriausių bendrovių konkurse.

„Džiaugiuosi kuriančia Lietuva ir verslia jaunąja karta, kuri šiemet augino savo verslumo raumenis. Tai moksleiviams unikali, daug gyvenimiškų pamokų suteikusi patirtis ir būtina kiekvienam 21 amžiaus žmogui, kuris turi nuolat tobulinti savo kompetencijas šiame sparčiai besivystančiame technologijų pasaulyje: tai finansinis raštingumas, medijų raštingumas, inovatyvumas ir kūrybiškumas, mokėjimas mokytis, kritinis mąstymas ir analitiškumas, komandinis darbas. Tai buvo puikus projektas šioms kompetencijoms ugdyti ir tobulinti. Linkiu, kad ši patirtis moksleiviams praverstų ateityje, kuriant tikrus verslo milžinus“, – sako Jurgita Petrauskienė, švietimo ir mokslo ministrė.

Tarp geriausių šalies komandų buvo išmaniųjų programėlių kūrėjai, 3D spausdintuvo pagalba sukurti produktai, išorinės baterijos pagalba šildomi rūbai, lempiniai stiprintuvai, tautiniai aksesuarai, namų kvapai, elektros lemputėse sukurtos ekosistemos, privatumą saugantys akiniai ir kiti įdomūs produktai bei paslaugos, sukurti jaunimo mokymosi procese.

„Jaunuolių pristatytos idėjos parodė, kad šiuolaikinis jaunimas pirmenybę teikia inovacijoms, jas geba integruoti ir pritaikyti iš esmės visose gyvenimo srityse. Todėl SEB bankas siekia savo ekspertine patirtimi pasidalyti ir su jaunąja karta, padėti kurti būtent tokią pokyčiams ir inovacijoms įkvepiančią aplinką, padrąsinti aktyviai dalyvauti vaikų verslumo ugdymo stovyklose, įgyti verslo kūrimo pradmenų bei daugiau sužinoti apie inovacijų svarbą versle.

Kai moksleiviai pradeda kurti dar mokyklos suole, domisi verslu, po truputį kuria verslus, galima tikėtis, kad tokia imli karta taps savo verslo savininkais arba puikiais darbuotojais. Tikime, kad artimiausioje ateityje sutiksime vis daugiau jaunų žmonių, kurie norės imtis nuosavo verslo, gebės tapti finansiškai stabiliais ir profesine prasme sėkmingesniais“, – sako SEB banko valdybos narys, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius Vaidas Žagūnis.

Kasmet Lietuvoje per pasaulinio Junior Achievement tinklo programas realų verslą išbando keli šimtai mokinių komandų. Šiais metais buvo įkurta 193 Junior Achievement Mokomosios mokinių bendrovės, kuriose veikė net 1228 mokinių, išplatintos 7165 akcijos.

„Džiugu matyti, kad mokiniai šiandien daug dėmesio skiria vertybėms ir inovacijoms. Verslus kuria bendradarbiaudami su senelių namais, į komandas įtraukia negalią turinčius asmenis, kuriamas technologijas pritaiko savanorystės skatinimui ir taip atsigręžia į bendruomenę. Šiandien svarbus aspektas mokiniams yra ne tik kokį verslą jie kuria, bet ir kaip jie jį kuria. Kokia pridėtinė šių verslų vertė visuomenei, aplinkai ir ekonominiam progresui“, – komentuoja Lietuvos Junior Achievement vadovė Andželika Rusteikienė.

Programa, kuri veikia per daugiau kaip 300 Lietuvos mokyklų suteikia galimybę mokiniams dar mokyklos suole įkurti mokomąją, pagal UAB modelį veikiančią įmonę. Dalyvaudami šioje programoje jaunuoliai patiria visą realaus verslo procesą: generuoja verslo idėją, įkuria bendrovę, kuria verslo, marketingo, finansų planus, juos įgyvendina, vysto ir plėtoja produktą, atsižvelgdami į savo klientų poreikius, o mokslo metų gale uždaro bendrovę, atsiskaito su akcininkais ir pateikia veiklos ataskaitą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)