Jeigu jais naudosis plačioji visuomenė (o tai dar nėra aišku), botai galės tapti svarbiais naujais kanalais prekybai, klientų aptarnavimui ir net žiniasklaidai, rašo theverge.com.

Tarp paskelbtų įrankių yra aplikacijų programavimo sąsaja (API), leidžianti programuotojams kurti pokalbių botus „Messenger“ ir pokalbių valdiklius internetui. Per pristatymus bendrovės F8 programuotojų konferencijoje daugiausia dėmesio buvo skiriama komercijai.

Tačiau botų platforma taip pat yra atvira žiniasklaidai ir leidžia leidėjams tiesiogiai siusti naujienas bei kitą informaciją prenumeratoriams. Per F8 konferenciją „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas pademonstravo botus iš CNN ir „1-800-FLOWERS“. CNN botas siųsdavo naujienas, kurios su laiku tapdavo suasmenintos. Gėlių atveju vienas asmuo užsisakė gėlių, naudodamas šnekamąją kalbą. „Jums daugiau nebereikės skambinti „1-800-FLOWERS“, - sakė M. Zuckerbergas.

„Facebook“ nėra pirmoji bendrovė, pristačiusi botų parduotuvę savo žinučių programai. „Telegram“ ir „Kik“ taip pat jau turi botų parduotuves. Tačiau „Facebook“ parduotuvė bent jau iš pradžių išsiskiria savo mastais: kiekvieną mėnesį „Messenger“ programėle naudojasi daugiau kaip 900 mln. žmonių, o toks kiekis nustelbia daugumą kitų konkurentų. Milijonams žmonių „Messenger“ gali tapti pirmąja programėle, kurioje jie susidurs su pokalbių botu. Jeigu žmonės palankiai įvertins botus, tai gali sukelti didžiausią kompiuterinių programų plėtojimo aukso karštinę nuo tų laikų, kai „Apple“ atidarė „App Store“.

„Microsoft“ taip pat daug tikisi iš botų ir praėjusį mėnesį per programuotojų konferenciją „Build“ paskelbė apie savo pačios botų platformą. „Slack“ botų ir kitų paslaugų plėtojimui sukūrė 80 mln. dolerių fondą. Prie didžiųjų įmonių taip pat jungiasi virtinė botus kuriančių ir gerai finansuojamų startuolių, įskaitant „Howdy“, „Fin“, „Chatfuel“, „Msg.ai“, „X.ai“ ir „Luka“.