Kad ši reklama būtų netransliuojama, siekė ryšio operatorius „Tele2“, padavęs skundą KT ir prašydamas įvertinti minėtą „Bitės“ reklamą „etikos bei veiklos reguliavimo atžvilgiu“.

„Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas tvirtino, kad „Konkurencijos taryba nenurodė, kad Bitės reklama yra teisinga; ji nurodė, kad Bitės reklama nepažeidžia teisės aktų, o tai – ne tas pats, nes šiuo atveju akivaizdi teisės aktų spraga.“

Remiasi skirtingais matavimais

„Bitė Lietuva“ tvirtina tarnybai pateikusi duomenis, patvirtinančius, kad reklamoje pateikti teisingi duomenys: „Reklamoje pateikiami reklamoje nurodomo laikotarpio duomenys, gauti iš šaltinio „Speedtest.net“ („Ookla“). Be to bendrovės „Bitė Lietuva“ reklamoje buvo pateiktos visos reikalingos nuorodos tam, kad suinteresuotas vartotojas galėtų susipažinti su išsamesne informacija, jei to pageidautų“, – rašoma „Bitė Lietuva“ išplatintoje informacijoje.

Jame taip pat teigiama, kad „Bitė Lietuva“ teikiamos 4G mobilaus interneto paslaugos teritorijos aprėptis buvo pakankama, kad būtent pagal reklamoje nurodyto laikotarpio „Ookla“ taikomos metodikos duomenis interneto paslaugos teikėjas būtų įvardinamas greičiausiu.“ Be to, reklamoje buvo pateikiama nuoroda į bendrovės interneto svetainę, kurioje nurodoma ne tik informacija apie „Speedtest.net“ matavimo rezultatus, bet ir „Bitės“ ryšio žemėlapis.

„Naudojantis „Ookla“ interneto greičio matavimais, duomenys renkami minios apklausos būdu (angl. k. crowdsourcing). Už šiuos matavimus nė vienas operatorius nemoka, nes tai atlieka jų ryšio paslaugomis besinaudojantys žmonės. Mes esame įsigiję licenciją naudoti šios kompanijos prekinį ženklą“, – apie „Bitės“ santykius su kompanija, siūlančia interneto spartos matavimo paslaugas, yra sakęs „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius Pranas Kuisys.

Jis tvirtino, kad kompanija „Ookla“ greičio testo metu surinktus duomenis naudoja tinklo plėtros strategijai formuoti: „Mes tikriname, kur daugiausia klientų, kokį interneto greitį jie gauna, kada jie interneto kokybe patenkinti ir kur jiems jos pritrūksta. Pagal tai sprendžiame, kur reikia plėsti tinklą“, – teigė P. Kuisys.

„Tele2“ atstovas A. Baranauskas savo ruožtu tvirtino, kad „Remiantis Ryšių reguliavimo tarnybos tyrimais, kad Bitės internetas yra lėčiausias. Nepriklausomų tyrimų, publikuotų žiniasklaidoje, rezultatai rodo, kad Bitės internetas yra lėčiausias. Žurnalistų atlikti matavimai rodo, kad Bitės internetas yra lėčiausias“. Jis pridūrė, kad „galiausiai – bet kuris vartotojas gali pats tuo įsitikinti. Ir tik „Bitės reklamose internetas yra sparčiausias.“

A. Baranauskas tvirtina, kad „Bitė“ šiose reklamose naudojasi „Speedtest.net“ duomenimis, kurių teisingumo pagrįsti ji neprivalo: „Kitaip tariant, net jei tie duomenys klaidingi, pakanka to, kad „Speedtest.net“ juos skelbia viešai. Palyginimui – lygiai taip pat viešai skelbiami kito tyrėjo „OpenSignal“ duomenys rodo, kad sparčiausias yra Tele2 internetas.“

„Mes negalime patikrinti, ar Speedtest.net duomenys yra klaidingi, ar teisingi, nes nei „Bitė“, nei tyrimą atlikusi įmonė jų neatskleidžia – ir įstatymai nereikalauja, kad jie tai darytų“, – rašė A. Baranauskas ir pridūrė, kad ši situacija atskleidžia teisės aktų spragą.

Bendrovės atstovas tvirtino, kad šiuo metu „Tele2“ pažindinasi su Konkurencijos tarnybos pranešimu, o vėliau svarstys tolimesnius veiksmus.

Kodėl greičiausias, jei neveikia

Vartotojų teisių gynimo centro pirmininkas Paulius Mereckas pripažino, kad jų nevyriausybinė organizacija taip pat svarsto, kokių veiksmų imtis toliau: „Šiuo metu rengiame raštą Konkurencijos tarnybai. Žiūrėsime, kaip ji sureaguos.“

P. Mereckas aiškino, kad pagrindinė priežastis, kodėl ši nevyriausybinė organizacija prisijungė prie šios diskusijos yra nepatenkinti vartotojai, kurie skambina ir sako, kad jiems neveikia „Bitės“ internetas: „Šis ryšio operatorius skelbia, kad jo internetas greičiausias, o tuo pat metu mums skambina nepatenkinti vartotojai ir skundžiasi, kad kai kuriuose miestuose ir miesteliuose ryšio visai nėra.“

Vartotojų teisių gynimo centro pirmininkas sakė, kad „kad ši situacija turi privesti prie susitarimo: turi būti viena sistema ir viena metodologija, kuria remiantis ryšio kokybę būtų galima įvertinti itin tiksliai, neklaidinant vartotojų. Manome, kad šiuo metu išnaudojamos visos spragos, o duomenimis piktnaudžiaujama“, – sakė P. Mereckas.

DELFI primena, kad kovo viduryje paskelbti Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) matavimai rodo, kad „Omnitel“ klientai naudojasi sparčiausiu 4G mobiliuoju internetu didžiausioje Lietuvos teritorijoje. Antrą vietą duomenimis užėmė „Tele2“, o trečioji vieta liko „Bitei“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)