Įmonės bendrosios ketvirčio pajamos augo – 6,7 proc., nuo 31,09 iki 33,17 mln. eur. tą patį laikotarpį 2014 metais. EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) augo net 20 procentų lyginant su praėjusiais metais ir pasiekė 7,52 mln. eur. Bendrovės vadovas Danas Strombergas džiaugėsi, kad augo ir įrangos, ir paslaugų pardavimai.

Įmonės finansiniai rodikliai auga greičiau nei bendri rinkos rodikliai. Pirmą metų ketvirtį, kai, RRT duomenimis, paslaugų rinka pinigine išraiška traukėsi 3,1, proc., „Omnitel“ pajamos iš paslaugų augo 1 procentu. Ta pati tendencija, „Omnitel“ vadovo teigimu, išlaikyta ir pastarąjį ketvirtį.

Anot D. Strombergo, pagrindinės įmonės pajamų augimo priežastys yra klientų, mokančių pagal sutartis, kiekio didėjimas (nuo 919 iki 956 tūkst. klientų per metus) ir vidutinių pajamų iš kliento padidėjimas nuo 5,5 iki 5,9 eurų per mėnesį. Ir nors dalis mokančių pagal sutartis klientų kiekis auga iš dalies dėl to, kad sutartis pasirašo išankstinio mokėjimo klientai, pastarųjų kiekis išliko stabilus. Kaip svarbų augimo užtikrinimo veiksnį D. Strombergas nurodė ir perpus sumažėjusį išeinančių klientų srautą.

„Omnitel“ pajamos iš mobiliųjų duomenų sudaro jau apie 30 bendrų paslaugų pajamų. Per 4G infrastruktūrą atliekamas siuntimas jau sudaro 40 proc. visų siunčiamų duomenų. „Artėja svarbus lūžio taškas – daugiau nei pusė visų duomenų keliaus per 4G ir tai turėtų įvykti jau šiemet“, – sakė D. Strombergas. Tendencija, anot jo, panaši, kaip Skandinavijoje: nuo 4G tinklo paleidimo (Lietuvoje tai įvyko 2011 metais) iki daugiau nei pusės duomenų siuntimo per 4G praeina 4 metai.

D. Strombergas labai džiaugėsi smarkiai augančiu mobiliųjų duomenų vartojimu ir įgėlė konkurentams sakydamas, kad jų tinklu duomenų perduodama daugiau nei kiti du operatoriai persiunčia kartu sudėjus. Dabar 40 proc. „Omnitel“ klientų naudoja išmaniuosius įrenginius, 75 proc. iš jų naudoja mobiliuosius duomenis.

Ypatingai daug duomenų vartojimas išauga į šalį atėjus tokiems skaitmeninės televizijos milžinams kaip HBO bei „Netflix“, tačiau nė viena iš šių kompanijų kol kas neskelbia savo planų plėstis Baltijos šalių rinkose.

Šiandien 77 proc. visų parduodamų telefonų yra išmanieji. 4G/4G+ telefonai sudaro 59 proc. nuo visų parduodamų telefonų. Nors 4G+ įrenginių populiarumas yra kiek mažesnis, nei tikėtasi – jis siekia tik apie 10 procentų.

Mažesnis nei tikėtasi yra ir „Apple Watch“ populiarumas, nors D. Strombergas tai aiškina paprastai – „Apple“ telefonai nėra rinkos lyderiai Lietuvoje, todėl ir jų dėvimieji įrenginiai tiesiog negali būti tokie populiarūs, kaip skirti „Android“ įrenginiams. Be to, ir globali dėvimųjų įrenginių pardavimų tendencija yra ne tokia optimistiška, kaip analitikai tikėjosi.

Ypatingai D. Strombergas didžiavosi pasiūlymu, galiojančiu planų „Išmaniesiems“ naudotojams: jis mobiliųjų duomenų naudojimą užsienyje išaugino net 3,7 karto, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Šių planų naudotojai užsienyje kasdien gali nemokamai išnaudoti iki 35 MB per dieną.

„Kai kurie konkurentai kalba apie 4G padengimą didžiuosiuose miestuose. Bet mobilusis verslas yra susijęs su mobilumu ne be reikalo. Jeigu teikiamas mobilusis ryšys, turi būti užtikrinamas ir padengimas, o ne pririšimas prie miesto, tam tikras klientų fiksavimas“ – sakė D. Strombergas, pabrėždamas, kad „Omnitel“ ir toliau vykdys tinklo plėtrą ir užtikrindamas geresnę ryšio kokybę patalpų viduje.

Pusiau juokais paklaustas, kada „Omnitel“ ketina susigrąžinti mobiliojo ryšio rinkos lyderio poziciją Lietuvoje, D. Strombergas visai rimtai atsakė: „Pirmai pozicijai rinkoje susigrąžinti laiko dar prireiks – ir „Tele2“, ir „Bitė“ yra geri ir gerbtini konkurentai. Svarbu suprasti, kad visiems reikia išlaikyti verslo augimą ir tai yra svarbiau nei vėl tapti rinkos lyderiais. Mūsų pagrindinis tikslas dabar yra ne grįžti į rinkos lyderio poziciją, o augti greičiau nei auga rinka. Ir daryti tai nuolat, kiekvieną ketvirtį. Bet anksčiau ar vėliau vėl būsime lyderiais“.

Apibendrindamas D. Strombergas sakė, kad „Omnitel“ eina teisingu keliu: klientų pasitenkinimas auga, darbuotojų pasitikėjimas savo įmone auga, finansiniai rezultatai taip pat auga. Bet, nepaisant daugybės priežasčių džiaugtis, „Omnitel“ privalo išlaikyti kuklumą – naują įmonės kultūros bruožą, atsiradusį po vadovų pasikeitimo.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (82)