„Virš Ramiojo vandenyno blogėjant orams priimtas sprendimas atlikti tarpinį nusileidimą Nagojoje ir laukti, kol sąlygos pagerės“, – sakė šios misijos iniciatorius Bertrand'as Piccard'as.

Lėktuvas anksčiau pirmadienį sukiojosi netoli Japonijos krantų, laukdamas naujos informacijos, kai skrydžio organizatoriai perspėjo, kad kelias tolesnes dienas išsilaikysiantys blogi orai gali sutrukdyti ambicingus planus perskristi Ramųjį vandenyną.

Per septintąjį kelionės aplink pasaulį etapą 62 metų pilotas Andre Borschbergas turėjo skristi virš vandenyno šešias dienas ir šešias naktis, kad įveiktų 8,5 tūkst. kilometrų atstumą nuo Kinijos miesto Nandzingo iki Havajų.

Šis drąsus mėginimas buvo atšauktas po 15 val. Šanchajaus (10 val. Lietuvos) laiku. Organizatoriai sakė, kad lėktuvas turėtų nutūpti Nagojoje pirmadienio vakarą.

„Kai pakilome iš Kinijos, buvo gana aišku, kad gali tekti perskristi (atmosferos) frontą“, – B.Piccard'as sakė tiesioginėje vaizdo transliacijoje portale „YouTube“. – Sakyčiau, kad tai atrodė beveik lengva: meteorologas buvo tvirtai (tuo) įsitikinęs.“

„Dabar tas langas užsivėrė. Frontas per smarkus, per didelis. Lėktuvui tektų skristi per didelius debesų sluoksnius.

„Vienintelis saugus sprendimas – sustoti Nagojoje, palaukti kelias dienas prieš tęsiant.“

A.Borschbergo pilotuojamas „Solar Impulse 2“ atliko pirmąjį visą naktį trukusį skrydį, kai lėktuvo varikliams energija buvo tiekiama vien iš akumuliatorių, kuriuos anksčiau įkrovė fotoelementai.

Skrydis iš Nandzingo į Havajus turėjo būti ilgiausia nepertraukiamo skrydžio atkarpa per pirmąjį pasaulyje saulės energija varomo lėktuvo skrydį aplink Žemės rutulį, kuriuo siekiama paskatinti žaliosios energetikos plėtrą.

Ši kelionė prasidėjo šių metų kovą Abu Dabyje. Planuota, kad ją sudarys 12 etapų, o lėktuvas ore išbus iš viso apie 25 dienas.

Kalbėdamas šeštadienį, likus kelioms valandoms iki skrydžio iš Nandzingo, A.Borschbergas sakė, lėktuvas galės nutūpti Japonijoje, jeigu iškiltų techninių problemų, bet skrendant virš atviro vandenyno tokios galimybės nebūtų.

„Solar Impulse 2“ varikliams energiją tiekia daugiau negu 17 tūkst. fotoelementų, sumontuotų ant sparnų, kurių mojis – 72 metrai – didesnis negu keleivinio lainerio „Boeing 747“ ir panašus į superlainerio „Airbus A380“.