„Google“ atstovai mano, kad „Xiaomi“ kelia itin didelį pavojų „Android“ ekosistemai, kadangi kinų kompanija skatina vartotojus naudotis alternatyviomis tarnybomis bei programėlėmis, kurios nesusijusios su „Google“ produktais.

Jei Vakarų rinkose mažai kas įsivaizduoja „Android“ mobilius įrenginius be prieigos prie „Google Play Store“, tai „Xiaomi“ jau kuris laikas turi savo mobilių programėlių el. parduotuvę, taip pat paieškos sistemą, skirtą norimoms prekėms rasti.

Šiandien „Xiaomi“ pajamos iš programinių produktų dar nėra didelės, kadangi paslaugos siūlomos tik Kinijos rinkoje, tačiau kinų kompanija jau galvoja apie plėtrą į Vakarus. Būtent tai ir kelia nerimą kompanijai „Google“.

Šiuo metu „Android“ įrenginių gamintojai, kurie nori naudotis el. parduotuve „Play Store“, privalo įdiegti praktiškai visų kitų „Google“ tarnybų palaikymą – „Gmail“, „Youtube“, „Maps“, „Drive“, „Chrome“, „Google+“ ir kitas. Jų piktogramos pateiktos gerai matomoje „Android“ įrenginių darbastalio vietoje.

„Xiaomi“ jau šiandien savo išmaniųjų telefonų naudotojams siūlo susikurti „Mi“ paskyrą, o ne „Google“, pagrindiniame ekrane netalpina „Google“ tarnybų piktogramų, tuo tarpu „Play Store“ piktograma gerai matoma tik tuose „Xiaomi“ telefonuose, kurie skirti ne Kinijos rinkai.

„Google“ nerimą gali stiprinti ir tai, jog didžiausias pasaulyje „Android“ išmaniųjų telefonų gamintojas „Samsung“ greitu metu gali pasinaudoti „Microsoft“ paslaugomis („Bing“, „OneDrive“ ir t.t.) – pastarosios tarnybos gali pakeisti anksčiau naudotus „Samsung“ firminius sprendimus. Tokie partnerių veiksmai tik dar labiau sumažintų „Google“ įtaką rinkoje, o kartu ir pajamas.