„Pagal dabar galiojančius įstatymus baudos taikomos tik tiems asmenims, kurie skambino ar už telerinkodarą atsakingiems asmenims. Šiuo metu parengėme atitinkamus teisės aktus, kurie numato ir juridinių asmenų atsakomybę. Pažeidėjams bus taikomos ir didesnės baudos nei dabar“, - trečiadienį spaudos konferencijoje sakė J. Bernatonis.

Anot jo, šiuo metu baudos už neteisėtą telerinkodarą siekia nuo 500 iki 2 tūkst. litų, o priėmus siūlomus teisės aktus, už Reklamos įstatymo pažeidimą bauda sieks iki 30 tūkst. litų.

„Parengtame įstatymo projekte yra numatyta bauda nuo 1 tūkst. litų iki atitinkamo lygio (30 tūkst. litų - BNS)“, - kalbėjo J. Bernatonis. Pasak jo, įstatymo projektas šiuo metu pateiktas derinti atsakingoms institucijoms ir po to turėtų keliauti į Vyriausybę.

Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė teigė, kad siekiant išvengti pažeidimų, baudos turi būti atgrasančios.

„Mobiliojo ryšio operatoriams pradėjus kovoti dėl rinkos, kova vyksta be taisyklių ir teisės aktai aiškinami, kaip jiems patiems yra naudingiau“, - spaudos konferencijoje sakė A.Armanavičienė.

Teisingumo ministro teigimu, nustačius pažeidimą bus baudžiama įmonė, kuri siūlo prekes ir paslaugas be vartotojų sutikimo, o ne jas užsakiusi bendrovė.

„Dideles kompanijas atgraso ne tik baudos, bet ir pats klausimų nagrinėjimas, viešinimas, kai yra tokia konkurencija“, - sakė J.Bernatonis, paklaustas, ar siūlomos baudos nėra per mažos.

Lietuvos vartotojų institutas balandį kreipėsį į teismą dėl mobiliojo ryšio operatorių „Bitė Lietuva“, „Omnitel“ ir „Tele2“ telerinkodaros. „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas BNS tuomet teigė, kad sausį paraginti Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) mobiliojo ryšio operatoriai pradėjo ieškoti sprendimų, leisiančių nuo šių metų birželio atsisakyti telerinkodaros.

„Palaikome tokį Teisingumo ministerijos siūlymą, tačiau vien baudų didinimas problemos neišspręs – yra svarbu, kad būtų vykdomi tyrimai, atsižvelgiama į gyventojų skundus ir numatytos baudos taikomos. Mes siūlytume, kad skundą galėtų pateikti ne tik vartotojas, o bet kuris asmuo, turintis informacijos apie pažeidimą. Institucijos turėtų inicijuoti tyrimus ir be skundų. Taip pat svarbu griežtai ir aiškiai apibrėžti, kaip turi būti surenkami ir naudojami gyventojų sutikimai dėl telerinkodaros veiksmų, kad ši veikla galėtų būti vykdoma skaidriai ir nepažeidžiant asmens interesų', - sakė „Bitė Lietuva“ rinkodaros vadovas Pranas Kuisys.