Lyginant su ankstesniais metais, išmaniųjų telefonų pardavimai paaugo net 38,4 procentais (nors prieš nelabai sėkmingų finansinių rezultatų paskelbimą „Samsung“ guodėsi, jog jų rezultatams smogė mažėjantis susidomėjimas išmaniaisiais įrenginiais). 2012 metais gamintojai pardavėjams išsiuntė 725,3 mln. išmaniųjų telefonų.

Iš visų praėjusiais metais parduotų telefonų, 55,1 proc. buvo išmanieji – 2012 m. jų dalis sudarė tik 41,7 procento.

Skaičiuojant ir paprastesnius telefonus, iš viso per 2013 metus parduota 1,821 mln. telefonų – lyginant su 2012 metais bendras skaičius ūgtelėjo 4,8 procento.

„Milžiniškas kiekis ir stiprus augimas yra ženklas, kad 2013 metais išmaniųjų telefonų populiarumas didėjo. Dar 2011 metais išmaniųjų telefonų buvo parduota 494,4 milijono, o jau po dvejų metų šis skaičius padvigubėjo – tai yra stiprios paklausos iš galutinių vartotojų ir teisingos prekiautojų strategijos siūlant šiuos įrenginius derinio rezultatas“, - sakė IDC mobiliųjų telefonų rinkos tyrimų grupės vadovas Ramonas Llamasas.

Nors „Samsung“ finansinių metų pabaigoje skundėsi sumažėjusia telefonų paklausa, jie išliko akivaizdžiais rinkos lyderiais – net 31,3 proc. visų išmaniųjų telefonų per 2013 metus pardavusi bendrovė savo artimiausius konkurentus lenkia gerokai daugiau nei dešimtimi procentų. Pagrindiniai šios bendrovės pajamų generatoriai buvo „Galaxy S“ ir „Galaxy Note“ serijų įrenginiai.

Apple“ 2013 metus savo istorijoje taip pat galės įrašyti kaip rekordinius - „iPhone“ pardavimus sustiprino stipri plėtra į naujas rinkas. Tiesa, skaičiuojant pardavimų augimo greitį, „Apple“ pardavimai, lyginant su kitais pirmojo penketuko gamintojais, augo lėčiausiai. JAV įmonė atsiriekė 15,3 proc. pasaulinės išmaniųjų telefonų rinkos pyrago dalį.

„Huawei“ išsiveržė į trečią poziciją pasaulyje ir pačioje metų pabaigoje stipriausiai iš visų rinkos lyderių padidino savo rinkos dalį – ji dabar yra 4,9 procento. Pastaruoju metu ši įmonė didina su „Huawei“ prekės ženklu parduodamų telefonų gamybą – anksčiau didelę dalį jų produkcijos sudarė telefonai kitiems gamintojams. Tiesa, toje pačioje Kinijoje, kuri yra „Huawei“ namų rinka, auga ir toli gražu ne vienas stiprus konkurentas.

Ketvirtoje pozicijoje su 4,8 proc. rinkos pyrago dalimi atsidūrę Pietų Korėjos atstovai „LG Electronics“ gebėjimu augintis rinkos dalį neatsiliko nuo „Huawei“ ir „Lenovo“. Tokią sėkmę jiems užtikrino praėjusiais metais stipriai atnaujintas telefonų asortimentas, kuriame dominavo aukščiausios kokybės „Google Nexus 5“ ir „Optimus G“ serijos įrenginiai.

Penktoje pozicijoje esanti taip pat Kinijos bendrovė „Lenovo“ sugebėjo parduoti 4,5 proc. visų išmaniųjų telefonų pasaulyje 2013 metais, nepaisant fakto, kad šios bendrovės įrenginiai nėra pardavinėjami nei JAV, nei Vakarų Europos rinkose. Didžiausia šios įmonės stiprybe – puikūs rezultatai besivystančiose rinkose ir geras produktų asortimento segmentavimas nuo paprasčiausių, prieinamų išmaniųjų iki aukščiausios kokybės modelių su 5 colių įstrižainės ekranais. Ir jeigu šiais metais „Lenovo“ pradės prekiauti JAV bei Europos rinkose, labai tikėtina, kad ji gali šoktelėti net į trečią poziciją kitais metais.