Šiemet į „CeBIT“ iš Lietuvos vyko šešios kompanijos: „Teltonika“, „Ruptela“, „Baltic Car Equipment“, „Sol Trading“, „Mobili Baltija“ ir „Prior Entertainment“.

Draugiška kompanija

Didžiausia lietuvių koncentracija susidarė vienuoliktajame paviljone, kur įsikūrė tikras lietuviškas kvartalas: čia greta įsitaisė net trijų lietuviškų bendrovių stendai. „Štai taip ir gyvename šalia – tuo pačiu ir konkurentai, ir kolegos“ - per pirmąjį susitikimą mostelėjo ranka „Ruptelos“ tarptautinių pardavimų vadovas Ignas Vosylius, rodydamas į tiesiai priešais įsikūrusį „Teltonikos“ stendą.

„Ruptela“ parodoje pristatė savo logistinio sekimo ir monitoringo sistemą. Stende buvo demonstruojama „Android“ pagrindu veikianti GPS sistema, šalia – nedidukas portatyvinis skeneris. „Vairuotojas, apmokėjęs sąskaitą už benziną, gali iškart nuskenuoti faktūrą ir lengvai nusiųsti į biurą.“ - idėją paaiškino I. Vosylius, - „Taip pat sistema leidžia stebėti vairavimo įpročius. Pavyzdžiui, tinkamai vairuojant, galima sutaupyti iki 20 proc. kuro.”

Dėmesio netrūko

„Vienu metu net pradėjome svajoti apie bilietų interesantams išdavimo automatą, kokie būna bankuose“ - juokauja „Teltonikos“ pardavimų direktorė Ilona Petrusevičiūtė. Pasak jos, per vieną parodos dieną „Teltonikos“ siūlomais sprendimais susidomėdavo apie 100 lankytojų. Priminsime, kad paroda truko penkias dienas.

„Teltonika“ „CeBITe“ pristatinėjo kompleksinius logistikos monitoringo sprendimus, į vieną sujungiančius GSM technologijas, vaizdo įrašinėjimo priemones, mobilius maršrutizatorius automobiliams ir t.t. Žaismingumo stendui suteikė ir viduryje pastatytas akvariumas su gyva žuvele, kuriame mirksta ir vienas „Teltonikos“ gaminių – vandeniui atsparus logistikos sekimo modulis.

Ketvirtą kartą „CeBIT“ parodoje dalyvaujanti kompanija duoda ir vertingų patarimų dar tik planuojantiems debiutuoti „CeBITe“: „Svarbu iš anksto padaryti namų darbus – susitarti dėl dalykinių pokalbių, suderinti susitikimus“ - rekomenduoja I. Petrusevičiūtė. Anot jos, vykti vien tam, kad pastovėti stende ir bandyti pritraukti atsitiktinių praeivių dėmesį - tikrai neapsimoka.

Dėmesys ne vien stambioms kompanijoms

"Baltic Car Equipment" komanda "CeBIT 2013" parodoje. A. Rutkausko nuotr./"Naujoji Komunikacija"
Visus lietuvius, dalyvaujančius „CeBIT 2013“ parodoje buvo galima suskirstyti į tris veiklos sektorius: mobilieji autotechnikos sprendimai, didmeninė prekyba mobiliaisiais įrenginiais ir pramogos. Mobiliaisiais sprendimais automobiliams užsiima didžiausioji parodoje dalyvaujančių lietuvių įmonių dalis, bet dauguma taikosi į stambius užsakovus: logistikos kompanijas, verslo bendroves.

„Baltic Car Equipment“ čia – išimtis. BCE taikosi į galutinį vartotoją, paprastą žmogų ar nedidelę įmonę. Kompanija vokiečiams ir pasauliui pristatė kelis savo produktus, vienas iš jų - „CityBee“.

Jei buvote Vilniuje, galbūt matėte nedidelius baltus automobiliukus su „CityBee“ logotipu. Tai – neilgam laikui nuomojami automobiliai, kurių apskaita vykdoma telefonu. Interneto puslapyje išsirenkate ir užsisakote pageidaujamą mašiną, gaunate kodą, atėjus prie automobilio, paskambinate telefonu ir automobilis atsirakina! Pasinaudojote – tokiu pat būdu užrakinate, o po visko gaunate sąskaitą. „Galima pritaikyti ir savarankiškam baldų pervežimui kraustantis“ - plačias paslaugos pritaikymo galimybes aiškino vadybininkas Egidijus Bartušis - „Kam kviestis baldų pervežėją, jei gali pats išsinuomoti automobilį valandai, susivežioti, kur ką reikia ir ramiai sau dirbti toliau?“

Be automobilių nuomos, „BCE“ pristatinėjo ir kitą paslaugą, „automobilį telefone“. Tai mikroprograma, tiesiogiai bendraujanti su Jūsų automobiliu. Įsivaizduokite - esate biure, automobilis kitoje gatvės pusėje ar išvis už kelių šimtų metrų – nematomas, negirdimas. Bet štai, telefone atsiranda žinutė, kad suveikė signalizacija. Ir durys atsidarė! Įjungti imobilizatorių?

Į klausimą, kaip „BCE“ įvertino parodą ir jos rezultatus, E. Bartušis atsakė nė neabejodamas: „Jau užsiregistravome į „CeBIT 2014“! Paklaustas, kokį patarimą duotų parodos debiutantams, Egidijus taip pat pasiūlė iš anksto gerai suplanuoti verslo susitikimus ir neperkrauti stendo detalėmis, nesukišti visko, ką siūlo tavo kompaniją, o pasirinkti tik kelis perspektyviausius produktus ar paslaugas.

E. Bartušis pasakoja ir apie nuolatinius lankytojus. Vienas klientas aplankydavo „BCE“ kiekvienais metais, kai tik jie pasirodydavo „CeBITe“, visus trejus metus iš eilės. Kiekvienąkart klausinėdavo, ką kompanija sukūrė naujo, ir galiausiai paaiškėjo, kad „Baltic Car Equipment“ šiemet pristatė būtent tai, ko klientui ir reikėjo – vieną automobilių sekimo sprendimą.

Lietuviai pamėgo golfą

"Mobili Baltija" komanda "CeBIT 2013" parodoje. A. Rutkausko nuotr./"Naujoji Komunikacija"
Įdomus sutapimas – abi lietuvių kompanijos, užsiimančios prekyba mobiliaisiais įrenginiais, savo stendų apipavidalinimui pasirinko golfo tematiką.

„Daug kas klausia, kodėl golfas“ - pasakoja „Mobiliosios Baltijos“ komandos lyderis Artūras Kvietkauskas - „Taip yra todėl, kad „Mobilios Baltijos“ darbo principai yra kaip ir golfo žaidimo taisyklės: svarbiausia yra patikimumas, pasitikėjimas, greitis, reakcija, strategija.“

Į parodos metu užduotą klausimą, kaip „CeBIT 2013“ parodoje sekasi lietuvių bendrovei „Mobili Baltija“, jos lyderis Artūras Kvietkauskas atsakė plačia šypsena: „O jums kaip atsakyti? Jei lietuviškai – oi, viskas negerai, negerai... Jei ne lietuviškai - na, sekasi, kaip visiems europiečiams!“

UAB „Mobili Baltija“ - didžiausias mobiliųjų telefonų ir jų aksesuarų platintojas Pabaltijyje - „CeBIT“ parodoje dalyvavo pirmą kartą. Kompanija ieškojo partnerių, kurie galėtų pasiūlyti naujų, įdomesnių telefonų aksesuarų Lietuvos rinkai, taip pat žiūrėjo, ką galėtų pasiūlyti pasaulinei rinkai. Ar misija pavyko – tą, kaip ir kitų komandų atveju, turbūt bus galima pasakyti tik vėliau.

A. Kvietkauskas džiaugėsi ir labai geru parodos organizatorių darbu, ypač – greitų problemų sprendimu. Taip pat liko patenkintas ir stendo pozicija - „Planet Reseller“ paviljone, į kurį ribojamas įėjimas – pasak Artūro, būtent čia ir susirenka rimčiausi žmonės, vyksta tiksliniai susitikimai, o paprastų žioplinėtojų čia nėra.

Verslu garsinti Lietuvą

"Sol Trading" vadovas Alvydas Petrošius "CeBIT 2013" parodoje. A. Rutkausko nuotr./"Naujoji Komunikacija"
„Vienas iš mano tikslų – darant verslą, tuo pačiu ir garsinti Lietuvą“ - prisipažįsta UAB „Sol Trading“ direktorius Alvydas Petrošius - „Praėjusių metų „CeBIT“ parodoje buvome vieninteliai lietuviai, savo stende turėję Lietuvos vėliavą“. Ir iš tiesų – visos „Sol Group“ grupės stende (kurį, beje, suprojektavo ir įrengė taip pat lietuviai) tarp kitų šalių, kuriose veikia „Sol Group“ biurai, vėliavų matyti ir mūsų trispalvė.

„Sol Trading“ lietuviškasis padalinys klientų Lietuvoje neturi, o „verslas verslui“ tipo pardavimus vykdo tolimose Azijos šalyse, Rytų ir dalyje Vakarų Europos. „Lietuvoje gyvena mažai žmonių, bet daug – protingų žmonių, kurie sugeba daryti verslą kitose šalyse“ - šypsosi Alvydas, mobiliųjų įrenginių versle dirbantis 14 metų.

Į „CeBIT“ „Sol Trading“atvyksta taip pat ne tiek naujoms pažintims megzti, kiek atnaujinti senųjų. „Ilgalaikiai klientai mus jau įsidėmėję – atėję prisimena, kad pernai mūsų stendo tema buvo kazino, šiemet žaidžia golfą.“ - džiaugėsi A. Petrošius.

Pakartotinai vykti į parodą, A. Petrošiaus teigimu, naudinga ir todėl, kad pastoviai atsiranda naujų žaidėjų, kurie nelabai dalyvauja interneto prekyboje ir mėgsta gyvą kontaktą – tai ypač pažymėtina apie Afrikos šalis.

„Sol Trading“ vadovas didžiuojasi ir įtaka, kurią platintojų (angl. reseller) paviljonui daro lietuviai: „Dar pernai visi prekybininkų stendai buvo vienodi, mes pirmieji pasirinkome teminį apipavidalinimą. Šiemet jau mačiau kelis kazino, yra ir kitokių. Lietuviai savo įtaką daro!“

Šiemetinę „CeBIT “ parodą „Sol Trading“ vertina 8 balais iš 10-ies.

Bręsta lietuviškas „Spotify“?

„CeBIT 2013“ dalyvavę „Prior Entertainment“ - UAB „Prioro įrašų grupė“ - ne tiek reprezentavo savo veiklą, kiek ieškojo techninių partnerių savo projekto įgyvendinimui.

„Prior Entertainment“ kuria pramoginio turinio (muzikos, filmų) srautinio transliavimo (angl. streaming) sistemą, kuri bus prieinama Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje - kalbant pavyzdžiais, kažką panašaus į „Spotify“ ar „Youtube“.

Projektas dar tik pradedamas, ir už techninę jo dalį atsakingas Robertas Kriščiūnas parodoje domėjosi techninės įrangos pasiūla - serveriais, platformomis ir kitais IT sprendimais.

„CeBIT“ ar „World Mobile Congress“?

Europoje panašiu metu vyksta du panašūs renginiai - „World Mobile Congress“ Barselonoje ir „CeBIT“ Hanoveryje. Jei kompanija užsiima mobiliaisiais sprendimais – į kurį labiau apsimoka važiuoti?

Egidijus Bartušis iš „Baltic Car Equipment“ esant galimybei siūlo važiuoti į abi: „Tai, kad dalyvavome ir Barselonoje, mums labai padėjo. Ten buvo sukurtas įvaizdis, parodytas prekinis ženklas. Tie patys žmonės atėjo ir į „CeBIT“. Barselonoje jie tiesiog domėjosi – ką siūlome, o čia jau atėjo su konkrečiais tikslais – pristatyti savo viziją, ieškoti sąlyčio taškų.“

Šiemetinėje „CeBIT“ parodoje dalyvavo daugiau nei 4000 kompanijų iš 70 šalių, renginys per penkias dienas sutraukė apie 285 000 lankytojų. Kita „CeBIT“ paroda vyks 2014-ųjų kovo 11-15 dienomis – ten, kur jau vyksta nuo 1970-ųjų metų: Vokietijoje, Hanoveryje, didžiausioje pasaulyje parodų komplekse „Messegelände Hannover“.