Sparčiai besiplečiančio verslo idėja Jurijaus galvoje gimė viso labo 2010 metais, prisiminus perskaitytą futuristinį straipsnį: „Kadaise skaičiau straipsnį, jog ateityje žmonės prieš eidami į parduotuvę kainas palygins internete, tuomet gimė idėja tai įgyvendinti šiandien, - prisimena Jurijus, - Išnagrinėjęs panašius produktus internete ir dar labiau įsitikinęs savo idėja pradėjau ieškoti programuotojo. Susisiekiau su Andriumi Poznanskiu, buvusiu savo klasioku. Jis – geriausias programuotojas kokį tik galėjau įsivaizduoti. Pasisekė, jog nors buvo ką tik palikęs ankstesnę savo darbovietę ir, jau beveik priėmęs naują darbo pasiūlymą, vis vien sutiko dirbti su manimi.“

Anot Jurijaus, „PriceOn“ vystyti pradėtas be lėšų, tačiau po kurio bičiuliai nutarė ieškoti finansavimo savo kuriamam verslui. „Prisikaitę protingų straipsnių ir patarimų nusprendėme ieškoti pinigų šaltinio. Pasiruošę paprastą prezentaciją išsiuntinėjome ją daugumai Silicio slėnio fondų tikėdamiesi 10 milijonų JAV dolerių. Nežinau ko mes tikėjomės, bet nieko iš to nesigavo. Vietoje pinigų gavome begales mandagiai neigiamų atsakymų, nemažai su patarimais mesti projektą ir visas idėjas šalin.“, - prisimena Jurijus.

Nepaisant to, kolegos nenuleido rankų ir toliau tikėdami savo projektu, jie pritraukė šiek tiek lėšų projekto vystymui, o po pusmečio įvyko pirmasis pokalbis su Tado Karoso valdomu „LTk Capital“ investiciniu fondu. E-komercijos verslus plėtojančio fondo įkalbinėti nereikėjo, anot Jurijaus, investavimo sutartis buvo pasirašyta praėjus mėnesiui po pirmojo susitikimo.

„Geriausias būdas pritraukti investicijas yra kalbėtis su tais investuotojais, kurie supranta patį projektą ir jo galimybes. Taip pat svarbu kalbėtis apie investavimą tik tada, kai tiksliai žinai ką darysi su pinigais. Tai nuspręsti gana sudėtina kuomet prieš tai viską, kas buvo įmanoma pasiekei be pinigų.“,- savo patirtimi dalinasi „PriceOn“ įkūrėjas. „Nemažiau svarbu turėti rimtą komandą, kuri ne tik tinkamai atlieka darbus, bet yra pasiruošusi skirti daug laiko ir pastangų projekto plėtrai.“

Jurijus įsitikinęs, jog jiems pasisekė surinkti tinkamą komandą ir pasirinkti perspektyvią verslo idėją. „Aš esu vienas iš įkūrėjų, Andrius atsakingas už programinės dalies vystymą. Praėjusių metų sausį prie komandos prisijungė patyręs programuotojas Emilis Dambauskas, o nuo spalio nusamdėme marketingo, projektų vadovus ir žmones, kurie rūpinasi informacijos įvedimu į sistemą.“, - apie įmonės plėtrą pasakojo Jurijus. Šiandien „PriceOn“ jau dirba keturiolika darbuotojų, dar keletas žmonių darbuojasi įmonės valdyboje.

„PriceOn“ projektas išsiskiria suteikdamas galimybę rasti ir palyginti kainas ne tik su internetinėmis parduotuvėmis, bet ir su įprastomis prekyvietėmis net neprisijungus prie interneto. „Informacijai surinkti numatyti automatiniai importo moduliai, tačiau šiuo metu jie gali rinkti tik internetinių parduotuvių informaciją. Kol nesusitarsime su partneriais, informaciją tenka rinkti rankiniu būdu – skanuojame prekių barkodus ir į duomenų bazę įvedame kainas, pavadinimus ir kitą reikiamą informaciją“,- sistemos veikimą paaiškino Jurijus.

Panašus verslo modelis Mysupermarket.co.uk veikia Didžiojoje Britanijoje. „Mūsų žiniomis jiems neblogai sekasi. Jų tinklas labai platus – naudojasi milijonai žmonių. Kitur pasaulyje paplitę iš pirmo žvilgsnio panašios kainų palyginimo svetainės – Pricegrabber.com , „Yandex Market“, tačiau jų verslo modelis iš esmės skiriasi nuo mūsų projekto.“

Lietuvoje plėtoti šį verslą kiek kitaip verčia ir prekybos tinklai. Šiuo metu „PriceOn“ aktyviai kviečia bendradarbiauti pardavėjus Lietuvoje, tačiau jie nerimauja dėl projekto įtakos jų įvaizdžiui ir kainodarai. „Į kainų rinkimą prekybos centruose daugelis apsaugos ir administracijos darbuotojų reaguoja priešiškai. Kartais naudojama net fizinė jėga. Yra buvę situacijų, kai nebuvo apseita be policijos įsikišimo.“,- nemalonumus prisimena Jurijus.

„Didžiausi iššūkiai yra informacijos rinkimas ir sistemos kūrimas. Partneriai neskuba patys skelbti sau jautrios informacijos, taip pat gana aktyviai trukdo tai daryti mums. Pakankamai rimti iššūkiai - duomenų sudarymas taip, kad jie atitiktų vartotojų lūkesčius.“

Paklausus Jurijaus apie iššūkius savo kuriamam verslui pritraukti investiciją Lietuvoje, sulaukėme kiek skeptiško atsakymo: „Manau, jog investavimas Lietuvoje yra pirminėje savo stadijoje. Čia tikrų rizikos kapitalistų ar verslo angelų patirtis dažniausiai labai ribota. Problema, jog nėra pakankamai sėkmės istorijų, kurios suteiktų pakankamą pasitikėjimo IT rinka mūsų šalyje.“

„Šiuo metu planuojame įsitvirtinti Lietuvoje, išbandyti verslo modelį čia ir tuomet plėstis į užsienį, greičiausiai Rusiją“, - apie ateities planus užsiminė pašnekovas. Paklaustas, ko jo komandai šiuo metu trūksta labiausiai, sulaukėme atsakymo su šypsena veide: „Vienareikšmiškai – miego.“

Išgirsti Jurijaus Laneckij istoriją gruodžio 6 dieną ketvirtadienį nemokamai galima „Barcamp Lithuania“ renginyje restorane „Neringa“. Drauge su Jurijumi kalbės „FridayLabs“ įkūrėjas ir vadovas šiuo metu kuriantis BuyDeeper.com išmanųjį sonarą žvejams.

Nemokamas „BarCamp Lithuania“ renginys organizuojamas KTU „StartupSpace“ verslumo centro jaunimui. Registracija ir daugiau informacijos internete.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (27)