DELFI skaitytojas Sergejus, 2010 metais su terminuota trejų metų sutartimi įsigijo telefoną „Blackberry 9700“, tuomet kainavusį 1799 litus, tačiau pagal sutarties sąlygas jam buvo pritaikyta 1500 litų dydžio „nuolaida“, kuri buvo išskaidyta per visą sutarties laikotarpį. Bet praėjusį mėnesį, praėjus dviems metams nuo sutarties pasirašymo, Sergejus nusprendė sutartį nutraukti – visgi, kaip visai neseniai informavo Ryšių reguliavimo tarnyba, elektroninių ryšių paslaugos sutartims netesybų sąvoka negalioja ir anksčiau laiko nutraukiant sutartį operatorius iš kliento gali reikalauti tik atlyginti tiesiogines operatoriaus išlaidas, kurios buvo išskaidytos per visą sutarties laikotarpį. Optimizmo, kad sutarties nutraukimas nieko nekainuos, teikė „Bites“ savitarnos svetainėje pateikiama informacija, esą, Sergejus operatoriui už jokius telefonus nieko neskolingas. Be to, vyriškis nebuvo tikras, kokios trukmės sutartį pasirašė – dvejų ar trejų metų.

Taigi, klientas nusprendė pasitikslinti ar tikrai sutarties nutraukimas bus nemokamas: „Prieš dvi-tris savaites paskambinau į „Bitę“ ir paklausiau dėl galimybės nutraukti sutartį. Ir man pareiškė, kad turiu sumokėti netesybas už devynis mėnesius, nes pagal sutartį turėjau būti klientu iki 2013 metų rugsėjo. Kompensacijos už telefoną neminėjo“, sakė Sergejus.

Antradienį Ryšių reguliavimo tarnybai išplatinus pranešimą, kad netesybų taikymas mobiliojo ryšio abonentams yra neleistina praktika, o „Bitei“ šiuo pranešimu pasidžiaugus „Facebook“ sienoje, Sergejus vėl nusprendė pasiaiškinti – kodėl jam „Bitė“ taiko tokią didelę baudą už norą nebebūti jos klientu. Ir jam informacijos centro darbuotoja pateikė naują iš koto verčiančią sutarties nutraukimo kainą – beveik 1350 litų.

Po kurio laiko tą pačią dieną Sergejus vėl bendravo su klientų aptarnavimo centro darbuotoja ir, po jos pabendravimo su vadovais, pasak kliento, sutarties nutraukimo kaina buvo sumažinta iki 300 litų už paskutinius devynis sutarties mėnesius, kuomet išsimokama už telefoną.

Situacijos priežastis – nekorektiškas savitarnos svetainės veikimas

„Bitė Lietuva“ atstovė spaudai Laura Bielskė tvirtino, kad šios nemalonios situacijos priežastis yra blogai suveikusi savitarnos sistema: „Savitarnos sistemoje korektiškai rodomi mokėjimai už telefonus, įsigytus atskirai nuo paslaugų teikimo sutarties. 2010 metais telefono įsigijimo ir paslaugų teikimo sutartis buvo suplakta į vieną vienetą, todėl ji nebuvo suskaidyta ir savitarnos svetainėje, bet dabar ši klaida ištaisyta“. Tiesa, šiuo atveju klaidos ištaisymas – papildomas įspėjimas, kad jei išsimokėtinai pirktos įrangos sąrašas yra tuščias, tai nereiškia, kad klientas bendrovei nieko neįsipareigojęs – būkite malonūs, paskambinkite „Bitės“ konsultantams ir pasiaiškinkite.

Kilo klausimas ir dėl sumų, kurias „Bitės“ atstovai pateikinėjo kaip privalomas sumokėti: iš pradžių kalba ėjo apie 800 litų dydžio kompensaciją, vėliau suma išaugo net iki 1349,50 litų. Tačiau po ilgesnių ieškojimų ir aiškinimųsi „Bitė“ Sergejui pranešė, kad jo skola bendrovei yra tik apie 300 litų – ta telefono kainos dalis, kurią jis būtų susimokėjęs per devynis mėnesius (per paskutinius tris terminuotos sutarties galiojimo mėnesius ją ir anksčiau buvo galima nutraukti be nuostolių klientui). L. Bielskė tvirtino, kad tai yra kuriozinė situacija, kai skaičiuojant nekompensuotą telefono vertę buvo du kartus suklysta ir tik iš trečio karto pavyko teisingai suskaičiuoti tikrąją kliento skolą.

Tuo tarpu Sergejus abejojo operatoriaus geranoriškumu: „Tai gerai, kad esu galbūt labiau išsilavinęs, galiu pasidomėti ir galbūt paspausti. O jeigu paprastas žmogus koks paskambintų ir operatorius jam pasakytų tokią sumą... tai kaip būtų?“

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (77)