Tokias neatsakingus svaičiojimus primenančias perspektyvas atveria viršgarsinis orlaivis „X-51A WaveRider“ su novatorišku „scramjet“ tipo varikliu, kuris leidžia ore per keletą sekundžių pasiekti 7 236 km/val. greitį.

Viršgarsinė skraidyklė šiomis dienomis testuojama virš Ramiojo vandenyno. „X-51A WaveRider“ paprastai startuoja ne nuo žemės, o paleidžiama nuo bombonešio B-52 sparno. Bandomasis orlaivis bus skraidinamas iš Edvardso karinių oro pajėgų bazės Mohavės dykumoje (Kalifornija, JAV) į Point Mugu poligoną, kuris įrengtas Ramiojo vandenyno pakrantėje. Reaktyvinė skraidyklė savarankišką skrydį pradės iškelta į maždaug 15 km aukštį.

Atsiskyrus nuo B-52 sparno, įsijungs raketiniai „X-51A WaveRider“ varikliai, kurie aparatą įgreitins iki maždaug 4,5 macho (machas yra greičio vienetas, apytiksliai lygus garso greičiui arba maždaug 1 224 km/val. greičiui).

Jei viskas seksis sklandžiai, raketinių variklių galia skrydžio metu bus padidinta tiek, kad aparatas pasiektų daugiau kaip 6 machų greitį ir pakiltų į 21 km aukštį. Bandomoji sesija truks 300 sekundžių. Tai kol kas yra ilgiausias šiam bandomajam skraidymo aparatui patikėtas skrydžio laikas. Atlikęs skrydį, bandomasis aparatas nukris į Ramųjį vandenyną – naudoti jį pakartotiniuose skrydžiuose neplanuojama.

„Hipergarsiniai skrydžiai – kai skriejama 5 ir daugiau sykių už garsą didesniu greičiu – aviacijos ateitis, – tvirtina Karinių oro pajėgų tyrimų laboratorijos Ohajuje atstovas Robertas Mersjė (Robert Mercier). – Tai – panašus žingsnis, koks buvo žengtas pereinant nuo propelerinių prie reaktyvinių lėktuvų. Kad lėktuvai skristų vis greičiau, siekiame nuo pat brolių Raitų laikų. Hipergarsiniai skrydžiai – ateities aeronautikos potencialas. Tikiu, jog jau esame ant slenksčio į naują aviacijos erą.“

Šiuo metu greičiausias pasaulyje keleivinis lėktuvas yra „Cessna Citation X“, kurio maksimalus greitis – 1 125 km/val (arba 0,9 macho). Tiesa, vienu metu jis gali skraidinti tik 7 keleivius. Šiam orlaiviui ant kulnų lipa „Falcon 7X“ su 1 100 km/val. maksimaliu greičiu bei „Gulfstream G550“ su 1 085 km/val. maksimaliu greičiu.

„X-51A WaveRider“ projektą finansuoja NASA ir Pentagonas. Tad tikėtina, jog naujoji reaktyvinė skraidyklė bus naudojama ir kariniais tikslais. „WaveRider“ programos vertė – apie 89 mln. svarų, informuoja karinių tyrimų portalas „Globalsecurity.org“. Programos metu būta visko – pasitaikė ir nesėkme pasibaigusių mėginimų.

Šiame vaizdo siužete – prieš porą metų atliktas sėkmingas „X-51A WaveRider“ bandomasis skrydis: