Pasaulis nėra tobula vieta. Kartais įvyksta visa krūva žmogaus ar gamtos stichijos sukeltų katastrofų. O nutikus nelaimei – pačios pirmosios valandos po įvykio būna svarbiausios, nes būtent tada galima išgelbėti daugiausiai gyvybių. Didžiausia problema, su kuria susiduria gelbėtojai – transporto priemonių, gebančių atsirasti nelaimės vietoje trūkumas.

Štai, tarkime, smogė cunamis, ir pakrantės miestą nušlavė didžiulė vandens banga. Jau po kelių dešimčių minučių virš įvykio vietos atsiras krūva sraigtasparnių. Bet apart to, kad nufilmuos tragiškų vaizdų vakaro žinių laidai, jie nelabai galės kuo pagelbėti. Taip pat atplauks gelbėtojų valtys, tačiau jose gali su savimi pasiimti mažą ir tik nedaug sveriantį krovinį.

Kad išspręsti šią dilemą, DARPA sukūrė transporto priemonę, galinčia važiuoti beveik visais įmanomais paviršiais, o tuo pat metu vežti didelį krovinį. CAAT transporteris (ang. Dubbed Captive Air Amphibious Transporters) gali, pavyzdžiui, išvažiuoti iš laivo pasikrovęs ir be jokių stabtelėjimų plaukti/vykti tiesiai į krantą ar nelaimės vietą.

DARPA skelbia, kad tai tik viena iš keturių kuriamų technologijų, padėsiančių karinių misijų metu ar gelbėsiančių ištikus katastrofoms.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (31)