Rinkos tyrimus atliekančios firmos "Strategy Analytics" duomenimis, daugiausia trečiąjį ketvirtį padidėjo "Samsung Electronics" ir "LG Electronics" rinkos dalys. LG net sugebėjo aplenkti penktą stambiausią pasaulyje mobiliųjų telefonų gamintoją - bendrą Švedijos ir Japonijos įmonę "SonyEricsson". Tuo tarpu "Samsung" tik per plauką neaplenkė antros didžiausios pasaulyje mobiliųjų telefonų gamintojos "Motorola".

Nors "SonyEricsson" pasaulinės rinkos dalis trečiąjį ketvirtį augo lėčiau nei Pietų Korėjos konkurenčių, ji taip pat priartėjo prie šios srities milžinių: Suomijos "Nokia", Vokietijos "Siemens" bei JAV bendrovės "Motorola".

"Strategy Analytics" analitikas Neilas Mawstonas sakė, kad Pietų Korėjos ir Japonijos kompanijos savo gaminamuose telefonuose sparčiau diegia spalvotus ekranus, fotoaparatus bei kitus modernius priedus. "Tai sietina su Japonijos ir Pietų Korėjos rinkomis, kurios yra gerokai pažengusios. Šių šalių paklausa verčia sparčiau ieškoti ir diegti naujoves", - sakė ekspertas.

Šiuo metu Azijoje ypač auga fotografuojančių mobiliųjų telefonų populiarumas. Štai 2000 metais Japonijoje iš visų parduotų telefonų fotografuojantys sudarė tik 1 proc., o pernai ši dalis pasiekė 95 proc. "Vos per trejus metus jie užkariavo rinkas", - sakė N.Mawstonas.

Be to, Pietų Korėjos ir Japonijos kompanijos sparčiau nei konkurentės ėmė fotoaparatus diegti ir pigesniuose mobiliųjų telefonų modeliuose. Tai leido joms atsirėžti dalį rinkos iš "Nokia", kurios pozicijos Japonijoje nėra itin stiprios.

"Strategy Analytics" skelbia, kad trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, mobiliųjų telefonų pardavimai išaugo 25 proc. - iki 168 mln. vienetų. Prognozuojama, jog per visus šiuos metus gamintojos parduos 670 mln. telefonų, palyginti su 520 mln. pernai.

Daugiausia įtakos tokiam prieaugiui turės klestinti paklausa besiplečiančiose rinkose - Kinijoje, Rusijoje, Brazilijoje ir Indijoje. Tuo pat metu jau išsivysčiusiose rinkose vartotojai pamažu ima keisti senuosius mobiliųjų telefonų modelius į naujus, su spalvotais ekranais ir fotoaparatais.

Numatomas 30 proc. prekybos prieaugis šiais metais primena pardavimų bumą dešimtajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje, kuomet apyvarta šoktelėjo 50 proc. Tačiau N.Mawstonas prognozuoja, kad ateinančiais metais prekybos augimo tempas sulėtės iki 8 proc. - 726 mln. mobiliųjų telefonų.

Tyrimų firma nesitiki prekybos mažėjimo, kaip šio dešimtmečio pradžioje. Šiuo metu kyla mažiau prekių atsargų problemų, o mobiliojo ryšio operatoriai vis rečiau parduoda telefonus pigiai, mainais į sutartis dėl naudojimosi vienos ar kitos bendrovės tinklu. 2001 metais išaugus telefonų atsargoms bei mobiliojo ryšio operatoriams atsisakius prekybos telefonais mainais į sutartis, ženkliai smuko pardavimai.

Trečiąjį šių metų ketvirtį "Nokia" išlaikė pirmaujančias pozicijas, iš esmės - dėl pigių mobiliųjų telefonų modelių. Tačiau Suomijos gamintojai trūko patrauklių naujų modelių, todėl jos pasaulinės rinkos dalis nuo 33,8 proc. sumažėjo iki 30,6 proc.

"Motorola" dalis nuo 15 proc. smuktelėjo iki 13,9 proc., nes bendrovė daugiau dėmesio skyrė pelno, o ne pardavimų rodikliams. Tuo tarpu "Samsung" dalis išaugo nuo 11,2 iki 13,5 proc. Tiesa, jos rinkos dalis, palyginus su antruoju šių metų ketvirčiu, taip pat šiek tiek sumažėjo.

"Siemens" rinka sumažėjo nuo 8,9 iki 7,5 proc. Jai ant uodegos lipa LG, kurios dalis ūgtelėjo nuo 5,7 iki 7 proc., o "SonyEricsson" - nuo 5,3 iki 6,4 proc.

Kitos mobiliųjų telefonų gamintojos yra per mažos, kad bent jau artimiausiu metu keltų grėsmę pasaulinės rinkos milžinėms. "Japonijos "Sharp" ir Prancūzijos "Sagem" padėtis yra gera. Tačiau be susiliejimų ar įsigijimų jos vargu ar gali pretenduoti į subrendusių rinkų dalį", - sakė N.Mawstonas.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją