Bendrovė „Omnitel“ dar šių metų gegužę kreipėsi į Ūkio ministeriją bei Ministrą Pirmininką, nurodydama CPO sistemos bei paraleliai veikiančios CVP IS problemas, siūlydama keisti tvarką, tačiau jokie pokyčiai nebuvo įgyvendinti.

„Egzistuojanti tvarka lėmė, kad šiuo metu yra perkamos ne paslaugos, o kaina, kuri yra vienintelis kriterijus CPO sistemoje. Tačiau visi konkursuose dalyvaujantys operatoriai pateikia vienodus įkainius, o kitų kokybinių kriterijų tiesiog nėra numatyta, vadinasi realios konkurencijos taip pat nėra“, – sakė „Omnitel“ viceprezidentas pardavimams Rytis Ambrazevičius.

Šiuo metu, perkant judriojo telefono ryšio paslaugas per CPO, laimėtojas yra atrenkamas pagal pokalbio minutės ir žinutės siuntimo kainą, tačiau nėra numatoma, kad paslaugos, kuriomis perkančioji organizacija naudojasi daugiausiai, turėtų didžiausią vertinamąjį koeficientą. Taip pat nėra vertinama tiekėjų siūlomų paslaugų kokybė, tinklo aprėptis ir kokybė, galimybės operatyviai spręsti technines problemas, įsigyti reikalingą įrangą, papildomas paslaugas ir panašiai. „Omnitel“ nuomone, atrenkant laimėtoją turėtų būti vertinamas kompleksinis tiekėjo pasiūlymo naudingumas perkančiajai organizacijai per visą laiką, kuriam sudaroma pirkimo sutartis.

Be to, CPO taisyklės numato, kad, tiekėjams pateikus vienodas kainas, laimi ta kompanija, kuri pirmoji pasiūlymą pateikė ne konkrečiai perkančiajai organizacijai jau perkant paslaugas (tai vadinama atnaujintu varžymusi), o ta, kuri pirmoji pateikė pasiūlymą, kai 2010 metais buvo pasirašyta preliminarioji sutartis tarp CPO ir konkretaus judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjo dėl judriojo telefono ryšio paslaugų teikimo per CPO. Kadangi CPO nuolat skelbia operatorių siūlomas kainas, šiuo metu kainos suvienodėjo.

„Taigi, jei siūlomos vienodos kainos, o pastaruoju metu jos ir siūlomos iš esmės vienodos, iš anksto aišku, kad pirkimą laimės tas pats operatorius, kuris pirmas pateikė pasiūlymą 2010 metais. Mes neneigiame, kad kaina yra svarbu, tačiau, nesant galimybės konkuruoti kainomis, reikia ir kitų vertinimo kriterijų. Turėtų būti atsižvelgiama į vertę, kurią tiekėjo pasiūlymas suteikia konkrečiam pirkėjui, atsižvelgiant į jo specifinius poreikius“, - teigė R. Ambrazevičius.

Preliminarią sutartį 2010 metais su CPO pirmoji sudarė bendrovė „Tele2“, kurios atstovas taip pat siūlo atsisakyti pirmumo pagal šį kriterijų privilegijos, jeigu taip pat būtų panaikintas minimalaus abonentinio mokesčio ribojimas (dabar CPO neįmanoma nurodyti mažesnio nei 15 litų abonentinio mokesčio).

DELFI primena, kad organizacijos, ryšį pirkusios per centrinę perkančiąją organizaciją už pokalbio minutę moka vidutiniškai po 0,03 - 0,04 lito, o institucijos, viešuosius pirkimus organizavusios savarankiškai, nurodė ryšio operatoriams mokančios vidutiniškai po 0,11 Lt - 0,16 lito už pokalbio minutę.

Centralizuotai vykdomi pirkimai organizuojami nuo 2009 m. birželio. Iš viso įvyko 207 konkursai. „Tele2“ juose laimėjo 97 kartus, „Omnitel“ – 93, „Bitė Lietuva“ – 17 kartų. Po šių konkursų sudarytos sutartys dėl paslaugų 9279 abonementams. „Omnitel“ pradėjo teikti paslaugas 6262 abonementams, „Tele2“ – 2487, „Bitė Lietuva“ – 530.

Nuo gegužės iki rugpjūčio, įvyko 46 konkursai. Iš jų 27 laimėjo „Tele2“, 18 – „Omnitel“, 1 – „Bitė Lietuva“. „Tele2“ duomenimis, nuo 2009 m. birželio mėn. buvo penki konkursai (iš 207), kuriuose laimėtoją nulėmė preliminaraus pasiūlymo pateikimo laikas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją