Tai dar vienas mobiliojo ryšio bendrovių bandymas sumažinti didelius pinigų srautus generuojančio "Lietuvos telekomo" klientų skaičių bei pajamas ir atsigriebti daugiau kaip 600 mln. litų siekiančios fiksuotojo ryšio rinkos dalį.

"Lietuvos telekomo" atstovai tvirtina, jog jų klientams yra palankiau pasirinkti vieną iš siūlomų mokėjimo planų, bei kritikuoja naują "Bitės" pasiūlymą, nes "Bitės namams" vartotojai turi keisti turimą telefono numerį bei negali naudotis interneto paslaugomis.

Apie 700 tūkst. mobiliojo ryšio klientų turinčios "Bitės" generalinio direktoriaus Jespero Theillo Erikseno (Jespero Teilo Erikseno) teigimu, kitų fiksuotojo ryšio paslaugas teikiančių bendrovių klientai turi mokėti abonentinį mokestį "Lietuvos telekomui", todėl realios konkurencijos šioje rinkoje iki šiol nebuvo.

"Yra daug žmonių, kuriems reikalingas namų telefonas. Jei mobiliuoju telefonu skambinate asmeniškai žmogui, tai namų telefonu - į konkrečią vietą", - pirmadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė J. T. Eriksenas.

Mobiliojo ryšio tinklu teikiama paslauga "Bitė namams" turi visus fiksuotojo ryšio atributus - abonentinį bei skambučio sujungimo mokesčius, sekundinį pokalbių trukmės skaičiavimą.

"Bitės namams" mėnesio abonentinis mokestis - 19 litų, pensininkams taikoma 2 litų nuolaida ("Lietuvos telekomo" klientai moka 23 litus), vietiniai ir tarpmiestiniai skambučiai piko metu kainuos 12 centų, ne piko - 3 centus už minutę. "Lietuvos telekomo" klientai už vietinius skambučius moka tiek pat, o už tarpmiestinius - 26 centus už minutę piko metu ir 9 centus ne piko metu.

Pasak "Lietuvos telekomo" Klientų aptarnavimo skyriaus viršininko Gedimino Mažeikos, fiksuotas ryšys išlieka patrauklus dėl siūlomų interneto paslaugų, o "Bitės namams" pasiūlymas negali konkuruoti kaina su telekomo mokėjimo planais.

"Maždaug du trečdaliai mūsų klientų yra pasirinkę vieną iš mokėjimo planų, kuris leidžia praktiškai neribotai kalbėti ne piko metu bei už fiksuotą mokestį suteikia kelias valandas pokalbių piko metu", - sakė G. Mažeika.

Anot jo, "Bitės namams" vartotojai taip pat turi keisti telefono numerį, kuriuo skambindami fiksuotojo ryšio vartotojai mokės kaip už pokalbius į mobiliojo ryšio tinklą. Be to, "Lietuvos telekomo" klientai už pokalbius švenčių dienomis ir savaitgaliais, skirtingai nei "Bitės namams" vartotojai, moka ne piko tarifu.

"Bitės" paslauga konkuruos ne tik su "Lietuvos telekomu", bet ir su kitais mobiliojo bei fiksuotojo ryšio teikėjais", - tvirtino G. Mažeika.

"Bitės namams" vartotojams skambučiai į visus mobiliojo ryšio tinklus kainuos 49 centus už minutę, trumposios žinutės (SMS) kainuos 15 centų. Išėjus iš vadinamosios "namų zonos", skambučiai brangsta iki 80 centų už minutę.

Šių metų gegužę rinkos tyrimų bendrovės "TNS Gallup" atliktos apklausos duomenimis, 390 tūkst. gyventojų Lietuvoje naudojasi tik fiksuotojo ryšio paslaugomis, o 2,16 mln. žmonių yra tiek fiksuotojo, tiek mobiliojo ryšio abonentai.

Tarp tų, kurie turi tik fiksuotojo ryšio telefoną, 8,9 proc. (35 tūkst.) teigė, jog keistų jį į naują mobiliojo ryšio planą namams, o 27,8 proc. (110 tūkst.) svarstytų tokią galimybę. Iš tų, kurie turi tiek fiksuotojo, tiek mobiliojo ryšio telefoną, 7 proc. (160 tūkst.) būtų linkę užsisakyti planą "Bitė namams", o 41,8 proc. (960 tūkst.) svarstytų tokią galimybę.

J. T. Eriksenas teigė, jog apklausos rodo didelį "Bitės namams" potencialą, tačiau atsisakė įvardinti, kiek šios paslaugos vartotojų tikimasi pritraukti.

"Mobiliojo ryšio įmonės "Bitė GSM" bandymas po aršios konkurencinės kovos tarp mobiliojo ryšio operatorių orientuotis į fiksuoto ryšio vartotojus rodo ne ką kitą, kaip naujas pajamų paieškas vietinėje rinkoje", - sakė "Lietuvos telekomo" generalinis direktorius Arūnas Šikšta.

Švedijos telekomunikacijų bendrovės "Tele2" grupės įmonė "Tele2 fiksuotas ryšys" šių metų vasario pabaigoje pradėjo teikti fiksuotojo ryšio paslaugas "Lietuvos telekomo" tinklu. Lietuvoje veikianti mobiliojo ryšio bendrovė "Tele2" pirmojo šių metų ketvirčio pabaigoje turėjo 765 tūkst. klientų.

Fiksuotojo ryšio paslaugos "Tele2.Telefon" vartotojams šiuo metu neteikiamos vietinių pokalbių paslaugos, o tarpmiestiniai pokalbiai yra brangesni nei "Bitės namams" - 24 centai už minutę.

"Tele2" komercijos direktorius Pranas Kuisys Eltai teigė, kad "Bitės" paslaugą visų pirma reikėtų vertinti kaip dar vieną mobiliojo ryšio planą. "Vertinsime, kiek ši paslauga bus konkurencinga, ir jeigu ji turės paklausą rinkoje, į tai atsižvelgsime", - teigė P. Kuisys.

Pernai "Lietuvos telekomo" pajamos iš fiksuotojo ryšio sumažėjo 22,7 proc. iki 630,136 mln. litų. Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, pirmojo ketvirčio pabaigoje Lietuvoje buvo 823,5 tūkst. fiksuotojo ryšio linijų bei 2,501 mln. mobiliojo ryšio vartotojų.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją