Bendrovė taip pat prognozuoja, kad kompiuterinės technikos ir jos priedų pardavimai šiais metais didės 15 proc., TV pardavimų augimas sieks iki 30 proc. (tai lems 2012 m. išjungiamos antžeminės analoginės televizijos transliacijos), o „baltosios“ buitinės technikos (šaldytuvų, skalbimo mašinų ir pan.) rinka kils iki 5 proc.

„Topo grupė“ taip pat mano, kad elektroninė prekyba, pernai užėmusi 5 proc. rinkos, šiemet augs nežymiai dėl „neigiamos visuomenės nuomonės“. Prognozuojamas ir planšetinių kompiuterių augimas nuo antros metų pusės. Šie prietaisai, pasak „Topo grupės“, taps antraisiais kompiuteriais namų ūkiuose.

Savo ruožtu Aurelijus Rusteika, „Topo grupės“ valdybos pirmininkas, sako, kad viešojoje erdvėje skelbiami kylantys elektroninės prekybos pardavimai „yra neteisybė“.

„Burbulas, kuris buvo pučiamas, kad (el. prekybos – DELFI) pardavimai kyla, yra neteisybė. Kadangi pardavimai kyla nuo vieneto ar nulio, procentais tai atrodo daug. Šiemet prognozuojame, kad elektroninė prekyba nežymiai augs, mes patys į ją investuojame. Tačiau visuomenė yra nusistačiusi neigiamai dėl kilusių skandalų, kuomet žmonės prarado apie pusę milijono litų. Tai nėra patikima, bet kas gali už 30 Lt išsinuomoti interneto parduotuvę, o klientas neturi jokių garantijų, kad gaus tą prekę, už kurią sumokėjo pinigus“, - kalba A. Rusteika.

Pasak jo, šiemet elektroninės prekybos rinka „augs, bet nežymiai“, o už 3 metų užims apie 10 proc. visų buitinės technikos ir elektronikos pardavimų.

2010 m., bendrovės duomenimis, visa elektronikos ir buitinės technikos rinka kilo 6 proc., o buitinės technikos pardavimai sumažėjo 4 proc. Tokie rezultatai pranoko ankstesnes, daug pesimistiškesnes prognozes.

„Pernai, galima sakyti, Lietuva išėjo iš krizės“, - sako A. Rusteika.

Skaičiai didesni nei skelbiama

Visgi į „Topo grupės“ nuomonę reaguojantis interneto parduotuvės „Pigu.lt“ vadovas Dainius Liulys DELFI teigia, kad minima 5 proc. rinkos dalis iš tiesų yra maždaug dvigubai didesnė, nes šiuos duomenis pateikianti rinkos tyrimų bendrovė „GfK Retail and Technology“ į juos neįtraukia visų šalyje veikiančių interneto parduotuvių.

D. Liulys teigia, kad Lietuvoje kaina vartotojui vis dar yra itin svarbi, o dėl jos pirkėjas yra pasiryžęs keisti savo įpročius, t.y. rinktis interneto, o ne tradicinę parduotuvę. Jis sutiko, kad Lietuvoje pernai garsiai nuskambėjo vienos interneto parduotuvės apgaulinga veikla, tačiau, „Pigu.lt“ vadovo teigimu, pirkėjai gali nukentėti ir tradicinėse parduotuvėse, o siekiant to išvengti, reikėtų rinktis žinomus ir patikimus rinkos žaidėjus.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją