Iš pirmo žvilgsnio kova neatrodo lygiavertė. Štai "Microsoft" rengiasi paskelbti apie 28,9 mlrd. JAV dolerių pernykštę apyvartą, o atitinkamas "Opera Software" rodiklis 2003 metais tesiekė 9 mln. eurų, arba maždaug 0,03 proc. "Microsoft" apyvartos. Tačiau mažumas ir paslankumas iš tikrųjų gali būti norvegų įmonės stipriosios pusės.

Atrodo, kad "Microsoft" dalyvauja iš esmės visuose kompiuterių ir interneto rinkų segmentuose. Tuo tarpu vos 140 darbuotojų teturinti "Opera Software" greitai pasirinko siaurą nišą - naršykles mobiliesiems telefonams - ir tapo šios rinkos lydere.

"Supratome, kad nenugalėsime "Microsoft" stalinių kompiuterių rinkoje, - sakė "Opera Software" vyriausiasis finansininkas Christianas Jebsenas (Kristianas Jebsenas). - Todėl pagalvojome apie kitas rinkas, kurioms galėtume skirti dėmesį, ir pasirinkome mobiliuosius telefonus".

Tai nereiškia, kad 1996 metais įsteigta "Opera Software" negauna pajamų asmeninių kompiuterių rinkoje. Aštuoni milijonai interneto vartotojų nusigręžė nuo "Microsoft" kuriamos "Internet Explorer" ir AOL siūlomos "Netscape", pasirinkdami parsisiunčiamą "Opera Software" interneto naršyklę, kuri pačių norvegų teigimu, yra suderinama su beveik visomis operacinėmis sistemomis.

Vis dėlto "Opera Software" savo stalinių kompiuterių programinę įrangą telaiko eksperimentu, paruošiančiu dirvą tikrajai bendrovės aistrai - mobiliųjų telefonų interneto naršyklei.

Šioje srityje nedidelė Norvegijos bendrovė jau pasiekė stulbinamos pažangos. Dalis didžiausių mobiliųjų telefonų rinkos dalyvių, tarp jų "Nokia", "Sony Ericsson", "Motorola" ir "Symbian", jau leido "Opera Software" įdiegti savo naršyklę kai kuriuose jų telefonuose.

"Tiesiogiai nekovojame su "Microsoft", - aiškino K. Jebsenas. - Sėdime ant savo klientų, kurie kovoja su "Microsoft", pečių. Jei "Microsoft" norėtų mus sutriuškinti, ji pirma turėtų sutriuškinti "Nokia" ar "Motorola".

"Opera Software" vyriausiojo finansininko pasitikėjimas jau artimiausiu metu gali būti išbandytas. "Microsoft" dar nepradėjo agresyviai skverbtis į interneto naršyklių mobiliesiems telefonams rinką, tačiau, anot sektoriaus ekspertų, to nereikės ilgai laukti.

"Didelį tyrimų ir taikomosios veiklos biudžetą turinti "Microsoft" galiausiai pradės į šią rinką skverbtis naršykle, kuri bus bent jau neblogesnė (už "Opera Software"), - sakė specializuoto leidinio "Computerworld" norvegiško leidimo redaktorius Christianas Jahras (Kristianas Jaras). - Tačiau "Opera Software" privalumas yra tai, kad mobiliosios telefonijos rinkoje "Microsoft" negali tikėtis tokios pat dominuojančios pozicijos, kokią užima kompiuterių rinkoje".

Anot K. Jaro, mobiliųjų prietaisų gamintojai matė, kaip buvo monopolizuota interneto naršyklių rinka, todėl nenori priklausyti nuo vieno, savo sąlygas diktuosiančio tiekėjo. "Techniniu požiūriu "Opera Software" rinkoje yra geriausia, - teigė "Computerworld" redaktorius. - (Tačiau) iššūkis susijęs ne su technologijų, o su verslo lygiu".

Be to, tikrasis mūšis dar neprasidėjo. Mobiliojo interneto rinka susiformuos tik išplitus trečiosios kartos (3G) telefonijai. Nors ir teigiama, kad tai turtėtų įvykti artimiausiu metu, procesas jau buvo keletą kartų atidėtas.

Kai tai įvyks, "Opera Software" tikisi užimti nemažą rinkos dalį. "Tai nebus nei 0 proc., nei 100 proc.", - sakė K. Jebsenas.

"Opera Software" rengiasi balandį pradėti listinguoti savo akcijas Oslo vertybinių popierių biržoje ir tikisi, kad jos rinkos vertė sieks net 32 mln. eurų. Žinoma, kyla klausimas, ar to pakaks, kad norvegai turėtų galimybę nugalėti "Microsoft", kai ši stos į kovą.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją