Iš pradžių prekyba skambučių melodijomis tebuvo reklaminis muzikos įrašų ir mobiliojo ryšio bendrovių triukas. Tačiau dabar pasauliniai melodijų pardavimai sudaro maždaug 10 proc. muzikos rinkos, kurios vertė siekia 32,2 mlrd. JAV dolerių.

Standartinius skambučius keliais Elvis Presley (Elvio Preslio) kūrinių ar kitos muzikos taktais pirmieji ėmė keisti apie technologijas nusimanantys paaugliai, paslauga susidomėję dešimtojo dešimtmečio pabaigoje.

Vėliau prekyba skambučių melodijomis išpopuliarėjo ir tapo viena iš nedaugelio gerų žinių muzikos įrašų sektoriui. Pastarajam pakenkė piratavimas internete ir vartotojų nuostatos, kai pinigai mieliau leidžiami vaizdo žaidimams, o ne kompaktiniams diskams.

Prekyba skambučių melodijomis užtikrina svarbias pajamas ir prasiskolinusioms mobiliojo ryšio bendrovėms, kurios dideles sumas investavo į trečiosios kartos (3G) ryšio tinklų plėtrą.

Pajamas iš prekybos skambučių melodijomis pasidalina įrašų bendrovės, jų atlikėjai ir mobiliojo ryšio operatorės. Londone įsikūrusios telekomunikacijų sektoriaus konsultacinės bendrovės "The Arc Group" duomenimis, vidutinė skambučio melodijos kaina siekia 0,6 JAV dolerio.

"Tai tapo labai pelninga sritimi, ir ateityje laukia didelis augimas", - teigė "The Arc Group" analitikas Richardas Jesty (Ričardas Džestis). Pasak jo, skambučių melodijų kainos įvairiuose regionuose skiriasi. Pavyzdžiui, didžiausia Pietų Korėjoje mobiliojo ryšio operatorė "SK Telecom Co" vieną skambučio melodiją siūlo už 0,2 JAV dolerio, tuo tarpu britų "Vodafone" už tą pačią paslaugą ima apie 1,5 svaro sterlingų (2,76 JAV dolerio).

R. Jesty prognozavo, kad skambučių melodijų pardavimai bus dideli iki pat 2008 metų, kai jų metinė vertė pasieks 5,2 mlrd. JAV dolerių. Tačiau rinkoje pasirodant galingesniems telefonams, vartotojai vis labiau domėsis vaizdo žaidimų ar trumpų klipų parsisiuntimu.

Piratavimo problema kamuoja ir skambučių melodijų rinką, mat kai kuriuose interneto tinklalapiuose pigiai siūloma parsisiųsti melodijas, nors šie tinklalapiai ir nėra gavę sutikimo iš muzikos įrašų bendrovių.

Skambučių melodijų rinka vis dar yra gerokai mažesnė už tradicines pajamas iš teksto žinučių. Anot R. Džesčio, šios pajamos, kurios pernai siekė 40 mlrd. JAV dolerių, gerokai padidės, kai vartotojai įpras siųsti daugialypės terpės ir vaizdo žinutes.