IBM pasaulinėje programinės įrangos rinkoje užima antrąją vietą. Bendrovė paskelbs apie nuo kitų metų sausio prasidėsiančius strateginius pokyčius, pagal kuriuos programinės įrangos kūrimo ir pardavimų veikla turės dvylikos vertikalių rinkos segmentų struktūrą. Be to, bendrovė išleis šimtus milijonų dolerių, kad paskatintų trečiųjų šalių taikomųjų programų bendroves paremti IBM kuriamą programinę įrangą elektroninio verslo infrastruktūrai.

"Pasikeitė būdai, kuriais klientai nori įsigyti programinės įrangos, todėl kartu turime keistis ir mes, - sakė IBM programinės įrangos padalinio - "IBM Software Group" vadovas Steve'as Millsas (Stivas Milsas). - Šiandien bendrovės nenori pirkti technologijų, jos nori įsigyti jų sektoriui sukurtų verslo sprendimų".

Strategijos pokyčiai reikalaus smarkiai keisti daugiau kaip 13 tūkst. "IBM Software" tiesioginių pardavimų darbuotojų ir aptarnaujančio personalo vaidmenį. Reformos palies ir maždaug 20 tūkst. programinės įrangos inžinierių darbą.

IBM pardavimų personalas bus paskirstytas atsižvelgiant į sektorius, tokius kaip mažmeninė prekyba, gamyba ir finansinės paslaugos. Tūkstančiai pardavimų darbuotojų bus rengiami suvokti konkretaus sektoriaus įmonių poreikius. Tuo tarpu programuotojai kurs 60 atskiriems sektoriams pritaikytų produktų, kuriuos vartotojai galės greičiau pradėti naudoti.

Penki svarbiausi IBM programinės įrangos prekiniai ženklai - "WebSphere", "Lotus", "Tivoli", DB2 ir "Rational" - bus sujungti į konkretiems sektoriams pritaikytus paketus. Tačiau vartotojai galės rinktis ir atskiras paketo programas.

"IBM Software" pertvarkymas yra susijęs su platesnio pobūdžio reformomis, kuriomis IBM siekia daugiau dėmesio skirti kompiuterių sistemoms ir paslaugoms, susijusioms su įvairiais verslo procesais.

Praėjusiais metais IBM už 2,5 mlrd. JAV dolerių įsigijo konsultacijos paslaugų bendrovę "PricewaterhouseCoopers". 30 tūkst. pastarosios konsultantų dabar dirba 60 tūkst. darbuotojų turinčiame IBM verslo konsultacinių paslaugų padalinyje "IBM Business Consulting Services", kurio struktūra yra pagrįsta vertikaliais rinkos segmentais.

Nors verslininkus konsultuojantys IBM darbuotojai programinės įrangos tiesiogiai nesiūlo, jie daro didelę įtaką klientų priimamiems sprendimams dėl įsigijimų. "Jie turbūt turi įtakos 10-15 proc. mūsų pajamų", - teigė S. Milsas (Steve Mills), norintis, kad ši apie 2 mlrd. JAV dolerių sudaranti pajamų dalis būtų dar didesnė.

"IBM Software" strategijos pokyčiai yra susiję ir su bendresnio pobūdžio tendencijomis. "Didėjant programinės įrangos rinkos brandai, sektoriaus bendrovės turės išmokti parduoti (produkciją) vertikaliems segmentams", - sakė JAV verslo strategijos konsultacinei bendrovei "Tech Strategy Partners" vadovaujantis Džordžas Gilbertas (George Gilbert), kuris yra dirbęs vyriausiuoju "Credit Suisse First Boston" programinės įrangos analitiku. Pasak eksperto, IBM veiksmai paskatins konkurentes "Microsoft", "Oracle" ir SAP imtis panašių priemonių.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją