Kuriant kompanijas, paprastai pradedama nuo vienos šalies, tačiau joms augant, pamažu plečiasi ir verslo geografija. Tuo pačiu tampa svarbu palaikyti gerą reputaciją ne tik lokaliai, bet ir už gimtosios valstybės ribų, tarptautinėje aplinkoje. Kokia gi to paslaptis? Būtent tai nusprendė išsiaiškinti Niujorke (JAV) įsikūrusi privati konsultacinė firma „Reputation Institute”.

Iš viso reitingo sudarinėtojai nustatė 28 aukščiausio lygio tarptautinį pripažinimą pasiekusias kompanijas. Šių metų pradžioje buvo atlikta apklausa, kurios tikslas buvo įvertinti 600 didžiausių (pagal apyvartą) kompanijų įsitvirtinimą jų gimtosiose šalyse. Vėliau 24 valstybėse gyvenantys vartotojai apklausų būdu vertino 54 pirmajame etape geriausiai įvertintas kompanijas. Iš viso buvo surinkta 181000 tokių reputacijos įvertinimų balų skalėje nuo 0 iki 100. Vertinant buvo atsižvelgiama į produktus ir paslaugas, inovacijas, darbo sąlygas, valdymą, paplitimą pasaulyje, finansinius rodiklius ir lyderystę.

Galutinio geriausiųjų dešimtuko viršūnėje atsidūrusios kompanijos pasižymėjo vienu bendru aspektu - inovacijomis. Pirmosios dvi – „Google” ir „Sony” surinko atitinkamai 78,62 ir 78,47. Daugiausia prie jų įvertinimo prisidėjo vartotojų „žavėjimasis” jų gyvenimą veikiančiomis naujomis technologijomis. Abi kompanijos savo gyvavimo metu ne kartą sukurdavo laiką aplenkiančius produktus, kurie tiek racionaliai, tiek emociškai įtakodavo jomis besinaudojančius asmenis.

„Google", greta 6,7 milijardo dolerių pajamomis iš reklamos (per pirmąjį 2010 metų ketvirtį, 23 proc. padidėjimas lyginant su praėjusiais metais) teikia gausybę nemokamų paslaugų, tokių kaip elektroninis paštas ir žemėlapiai. „Sony" yra antras pagal dydį pasaulyje plataus vartojimo elektronikos gamintojas, pagal mastus atsiliekantis tik nuo Pietų Korėjos kompanijos „Samsung". „Sony” turi sukaupusi 54 metų patirtį vienų geriausių pasaulyje muzikos grotuvų ir televizorių srityje. Abi šios kompanijos neseniai paskelbė bendradarbiausiančios diegiant naujos kartos internetinę televiziją.

Į lyderių penketuką taip pat įėjo japonų elektronikos gamintoja bendrovė „Sony“, amerikiečių korporacija „The Walt Disney Company“, ir vokiečių automobilių gamybos gigantai „BMW“ ir „Merceres-Benz“. „iPhone“ ir „iPad“ įrenginių gamintoja korporacija „Apple“ užėmė šeštąją vietą, o septintoje vietoje įsikūrė suomių mobiliųjų įrenginių gamintoja „Nokia“. „Intel“ atiteko dešimtoji vieta, o programinės įrangos kūrimo gigantei „Microsoft“ – vienuoliktoji.