Mobiliųjų telefonų gamintojos antrąjį ketvirtį patyrė nuostolių dėl SŪRS (SARS) protrūkio, kuris slopino Azijos rinką, tačiau juos kompensavo išaugę telefonų su spalvotais ekranais bei fotokameromis pardavimai ir atsivėrusi rinkos niša Indijoje.

Gamintojų pardavimai telefonų platintojams išaugo 11 proc. - iki 111 mln. vienetų, tačiau vartotojai nupirko tik 6 proc. mobiliųjų telefonų daugiau - 108 mln. vienetų. "Nokia" antrąjį ketvirtį gavo patį didžiausią pelną, o jos užimama rinkos dalis, palyginus su pirmuoju ketvirčiu, nuo 35 proc. padidėjo iki 37 proc.

Antrą vietą pasaulinėje rinkoje užimančios "Motorola" bendrovės rinkos dalis sumažėjo iki 14,2 proc. nuo pirmąjį ketvirtį buvusių 15,4 proc. Praėjusiais metais kompanija užėmė 17 proc. mobiliųjų telefonų rinkos. Trečiąją vietą užimdavusi "Samsung Electronics" atsidūrė penktojoje: jos dalis rinkoje nuo 12,1 proc. per ketvirtį krito iki 10,8 proc.

"Siemens" padėtis beveik nepakito: jos rinkos dalis lyginamuoju laikotarpiu sumažėjo nuo 7,4 proc. iki 7,3 proc. Tačiau šie duomenys, nepaisant rinkai pasiūlytų naujų telefonų modelių, yra blogesni už praėjusių metų, kai "Siemens" užėmė 8 proc. rinkos.

Bendrai Japonijos ir Švedijos įmonei "SonyEricsson" antrasis šių metų ketvirtis buvo sėkmingas. Kompanijos rinkos dalis per ketvirtį nuo 5 proc. išaugo iki 6 proc., prieaugį lėmė nauji gaminiai, kuriais itin susižavėjo Japonijos ir Europos vartotojai.

Prieš trejus metus viena "Ericsson" valdė 10 proc. pasaulinės mobiliųjų telefonų rinkos. Prieš 18 mėnesių įkurta bendra įmonė "SonyEricsson" dabar sugeba gauti pelno, turėdama tik 7 proc. rinkos. "LG Electronics" padėtis suprastėjo: pirmąjį ketvirtį bendrovė užėmė 5,2 proc. rinkos, o antrąjį - 4,8 proc.