Tie žmonės – tiesa, dažniau jaunesnio amžiaus – kurie neturi nei laiko, nei noro vaikščioti po prekybos centrus, supranta, kad įsigyti internetu knygas, baldus, buitinę techniką ar drabužius taip pat paprasta, kaip ir sumokėti komunalinius mokesčius.

Vieni pirmųjų prieš daugiau nei porą metų pasiūlę drabužius pirkti internetu parduotuvės www.dress.lt atstovai prisiminė, jog tuomet ši naujovė rinkoje buvo sutikta gana palankiai, nors ir atrodė gana rizikinga.

„Kiekvienas verslas yra rizika, Reikėjo nemažai aiškinti klientams, kaip saugu, patikima ir paprasta pirkti internetu. Iš karto pastebėjome dvi didžiausias pirkėjų kategorijas – tai jauni vilniečiai ir klaipėdiečiai, kurie jau įpratę pirkti internetu ir nekenčia parduotuvių. Kita nemaža dalis pirkėjų – rajonų gyventojai, kuriems internetu pirkti yra daug patogiau, nes šalia nėra prekybos centrų“, – pasakojo „dress.lt“ projektų vadovė Monika Samulevičiūtė.

Iš pradžių manyta, kad didžiausią paklausą turės vaikiški drabužiai, tačiau, anot pašnekovės, didesnio susidomėjimo visgi sulaukė vyriškos prekės ir moteriški drabužiai. M. Samulevičiūtės teigimu, pirkėjų aktyvumas sunkiai prognozuojamas ir nuo sezoniškumo nepriklauso, išskyrus kalėdinį laikotarpį, kai prekybos apimtys paprastai padvigubėja.

Internetinės parduotuvės projektų vadovė elektroninei prekybai prognozuoja kuo geriausią ateitį. Mat pastebėjo, jog net ir krizės bei ekonominio sąstingio akivaizdoje žmonės renkasi kur pigiau ir paprasčiau: „Pirkti tokioje parduotuvėje žymiai pragmatiškiau, nes perki konkretų daiktą, kurio norisi. Be to, daug lemia kaina. Juk į elektroninės prekybos kaštus neįeina prekybos plotų nuoma, personalo apmokymai. Beje, jei rūbas netiko ar nepatiko, galima jį drąsiai grąžinti.“ Specialistė įsitikinusi – kuo daugiau atsiras virtualių parduotuvių, tuo daugiau bus ir perkančiųjų.

Pirkinys – per dvi dienas

Į per kelerius metus išsiplėtusį internetinių parduotuvių tinklą neseniai įsijungė ir lietuviškų drabužių gamintojas „Utenos trikotažas“. Imtis prekybos virtualioje erdvėje penktą dešimtmetį skaičiuojančią Utenos įmonę paskatino interneto parduotuvių populiarėjimas ir besikeičiantys pirkėjų įpročiai.

Lietuviško trikotažo galima įsigyti visą parą veikiančioje virtualioje parduotuvėje www.ut.lt arba www.open24.lt/ut/ . Jei tik interneto ryšys nenutrūkęs, pižamą arba marškinėlius galima nusipirkti antrą valandą nakties sėdint, pavyzdžiui, Nidoje arba už lango siaučiant pūgai. Tačiau nenuostabu, jog daugeliui žmonių prieš perkant drabužį norisi jį pamatyti, paliesti ar apsivilkti. Visgi remiantis statistikos duomenimis, pernai aprangos pardavimai internetu visame pasaulyje išaugo 54 proc.

Nusipirkti prie kūno glundančius medvilninius marškinėlius ar trumpikes internete, anot įmonės atstovų, itin paprasta net neturint kreditinės kortelės – už pirkinius galima sumokėti naudojantis internetine bankininkyste arba grynaisiais pristatymo metu, o savo pirkinį gauti per 1–2 dienas. Beje, internetinėje parduotuvėje rūbai pigesni nei įprastame prekybos salone. Pavyzdžiui, „Utenos trikotažo“ berankoviai marškinėliai vyrams kainuoja nuo 13 litų, moterims – nuo 19 litų, vaikams – nuo 8 litų.

Prekyba internetu išaugo

Pusantrų metų veikiančios internetinės parduotuvės „Open24.lt“ direktorius Martynas Tinfavičius tikino, jog per dieną į parduotuvę užsuka 1500–2000 lankytojų, bet vidutiniškai iš jų perka maždaug 15. Tačiau prekyba, anot jo, palyginti su praėjusiais metais išaugo kone 50–70 proc.

Paklausus, ar lietuviai nesibaimina drabužio ar batų įsigyti nepasimatavę – tarsi „katės maiše“, parduotuvės vadovas patikino, jog konsultantė klientui dvejojant visada pataria renkantis drabužio ar batų dydį.

„Pavyzdžiui, 92 proc. pirkėjų pataiko avalynės dydį ir yra patenkinti prekėmis. Iš tų 8 proc., kurie grąžina prekes, 7,2 proc. ją tiesiog pakeičia į kitą dydį. Tad tik 0,8 proc. visų pirkėjų prekę gražina“, – paaiškino pašnekovas ir pridūrė, jog, remiantis statistikos duomenimis, Didžiojoje Britanijoje daugiau kaip 50 proc. internetu pirktos avalynės yra grąžinama arba keičiama.

M. Tinfavičiaus manymu, internetinių parduotuvių kultūra kol kas dar nėra prigijusi Lietuvoje, ko nepasakysi apie kultūrą pirkti bilietus internetu ar mokėti mokesčius. Tačiau internetinės parduotuvės vadovas tikisi, jog ateityje elektroninė prekyba populiarės.