Mobiliųjų paslaugų teikėjai sako pastebintys, kad Lietuvoje vartotojai vertina telefonus, turinčius daugiau galimybių užtikrinančių funkcijų, ir yra linkę mobiliesiems telefonams išleisti daugiau.

Poreikiai plečiasi

Daiva Selickaitė, "Omnitel" ryšių su visuomene grupės vadovė, LŽ teigė, kad pirkdami mobilųjį telefoną žmonės dažniausiai pageidauja, kad jame būtų įdiegtas mobilusis internetas, ypač vartotojams svarbi elektroninio pašto funkcija.

"Taip pat yra aktualus fotoaparatas ir vaizdo kamera. Populiaru, ypač tarp jaunimo, užfiksuotus vaizdus siųsti draugams MMS žinutėmis arba patalpinti internete. Be abejo, tarp dažniausių pageidavimų - kad mobiliojo telefono baterija užtikrintų ilgą budėjimo ir pokalbio laiką", - dėstė ji.

D.Selickaitė sakė, kad dalis žmonių naudojasi tik keliomis pagrindinėmis aparato funkcijomis. "Tačiau vis dėlto tarp mūsų klientų populiariausi mobilieji telefonai, turintys pagrindines funkcijas ir kamerą", - minėjo ji.

Pašnekovė sakė, kad tokių klientų, kurie mobiliuosius telefonus salonuose įsigyja pratęsdami arba sudarydami terminuotą sutartį su bendrove, o ne pirkdami aparatą neprisirišant prie jos sutartimis, yra dauguma.

D.Selickaitės žodžiais, tokiu atveju jiems siūloma nuolaida telefonui, kuri priklauso nuo pasiūlymo ir gali siekti 700 litų. Taip pat klientai gali pasirinkti vieną geriausiai jo vartojimo įpročius atitinkančių naujų mokėjimo planų, suteikiamos kelios valandos pokalbių į visus Lietuvos tinklus. Įsigyjant telefoną be ilgalaikių įsipareigojimų, nuolaidos netaikomos.

"Mobiliųjų telefonų funkcijos tampa vis panašesnės į kompiuterių, jie pakeičia vis daugiau ir kitų prietaisų (muzikos grotuvus, fotoaparatus ir vaizdo kameras, žadintuvus ir kt.). Kita vertus, mobilieji telefonai tampa vis labiau personalizuoti - su konkretaus vartotojo pasirinkta melodija, nuotraukomis, vaizdais, pyptonais ir t. t.", - apibendrindama teigė D.Selickaitė.

Išmanieji - verslui

Išmanieji telefonai, anot pašnekovės, yra populiaresni tarp verslo vartotojų, susidomėjimas jais auga sulig mobiliojo interneto plėtra ir suvokimu, kokią naudą jis suteikia darbo efektyvumui.

Telekomunikacijų bendrovė "Bitė Lietuva", praėjusią savaitę pristatydama aktyviojo pašto paslaugą ir išmaniuosius telefonus "BlackBerry", teigė, kad šalyje padidėjęs išmaniųjų telefonų poreikis. "Bitė Lietuva" generalinio direktoriaus pavaduotojas rinkodarai Manjunath Chandrasekhar teigė, kad Lietuvoje atlikta apklausa parodė, kad elektroniniu paštu mobiliajame telefone naudojasi 5 proc. vartotojų, ir, manoma, iki 2009 metų jų padaugės iki 20 procentų.

Galimybės greitai naršyti internete, skambinti, rašyti SMS ar MMS, bendrauti per interneto pokalbių svetaines esą naudingi mobilųjį darbą vertinantiems vartotojams ir verslininkams.

Šiuo telefonu "Bitė Lietuva" rinkodaros direktoriaus Vytauto Kaikario teigimu, paprasta skambinti, siųsti laiškus, naršyti internete, fotografuoti ir siųsti nuotraukas, klausytis muzikos, žiūrėti vaizdo įrašus, planuoti dienotvarkę ir naudotis įvairiomis verslo ar laisvalaikio programomis. Įsigijus tokį telefoną, mėnesio mokestis, priklausomai nuo pasirinkto plano, yra 100-150 litų.

Užtenka ir paprastų

"Tele2" prekybos vadovas Mindaugas Ubartas LŽ teigė, kad didžioji dauguma šios bendrovės klientų naudojasi įprastinėmis telefono funcijomis - jiems užtenka balso, trumpųjų žinučių, GPRS, WAP funkcijų. "Šiuo metu šias funkcijas užtikrina beveik visi prekyboje esantys telefonų modeliai", - teigė jis.

M.Ubarto žodžiais, pastaruoju metu "Tele2" prekybos tinkle vartotojai linkę pirkti žinomų gamintojų telefonų aparatus už vidutinę kainą. "Vyrauja "Nokia", "Sony Ericsson", "Samsung" telefonų aparatai, kurių mažmeninė kaina (be sutarties) svyruoja nuo 200 iki 600 litų", - minėjo jis. M.Ubartas teigė, kad apie 90 proc. visų telefonų aparatų, kurių kaina yra iki 100 litų, parduodama su sutartimis. "Vartotojas gauna ne tik norimą aparatą, tačiau ir galimybę pasirinkti jo poreikius atitinkantį mokėjimo planą", - dėstė "Tele2" prekybos vadovas.