Šių metų spalio pabaigoje priimtais nutarimais mobiliojo ryšio bendrovėms "Omnitel", "Bitė GSM" bei "Tele2" pasiūlyta per dvi savaites pakeisti, panaikinti ar netaikyti nesąžiningų ir vartotojus diskriminuojančių sutarčių sąlygų.

"Įvyko trijų mobiliojo ryšio bendrovių atstovų susitikimai, kuriuose buvo sutarta, kad sutartys bus keičiamos", - BNS sakė "Tele2" atstovas spaudai Justas Vaitkevičius.

"Bitės GSM" teisinio reguliavimo direktorius Mindaugas Jablonskis BNS sakė, jog Nacionalinei vartotojų teisių apsaugos tarybai jau išsiųsti "Bitės" siūlomi sutarčių variantai, kuriuose atsižvelgta į išreikštas pastabas. Tiesa, M.Jablonskis teigė, kad "Bitės" sutartyse buvo nuostatos, kurių pasigedo Taryba, todėl pakeitimai yra labiau redakcinio pobūdžio.

"Omnitel" juridinio skyriaus vadovė Jurgita Šlekytė sakė, jog bendrovė pateikė Nacionalinei vartotojų teisių apsaugos tarybai pastabas dėl sutarčių nuostatų ir prašo į jas atsižvelgti. Pasak jos, šiuo metu "Omnitel" imasi veiksmų, kuriais siekiama suderinti sutartį su Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) patvirtintomis mobiliojo ryšio paslaugų teikimo taisyklėmis, kaip ir rekomenduodavo vartotojus ginanti institucija.

Tyrimo metu nustatyta, kad visų trijų mobiliojo ryšio bendrovių standartinėse sutartyse esanti nuostata numato, kad bendrovės gali vienašališkai keisti paslaugų kainas, vartotojui neturint teisės atsisakyti sutarties, jei galutinė paslaugos kaina tampa didesnė už nustatytą sutartyje. Tarybos teigimu, šios nuostatos atitinka Civiliniame kodekse bei Vartotojų teisių gynimo įstatyme numatytus nesąžiningų sąlygų nustatymo kriterijus.

Taryba taip pat nustatė, kad vartotojus diskriminuoja sutarčių sąlygos, numatančios, kad klientui nevykdant sutarties sąlygų, bendrovės gali vienašališkai nutraukti sutartis, o analogiška teisė vartotojams nesuteikiama. Tipinėje "Bitės GSM" sutartyje taip pat numatyta, kad abonentui neįvykdžius neesminių sutarties sąlygų, vienašališkai nutraukusi sutartį bendrovė gali reikalauti ir netesybų.

"Tele2" sutartyse su abonentais yra įrašyta sąlyga, jog pasibaigus sutarties terminui, vartotojas apie sutarties nutraukimą privalo informuoti "Tele2" Klientų aptarnavimo skyrių. Pasak Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos, ši sutarties sąlyga taip pat nėra sąžininga.

Taip pat nustatyta, kad vartotojus diskriminuoja ir "Omnitel" bei "Tele2" sutartyse įtvirtintos nuostatos, kad klientas turi atlyginti visas įsiskolinimo išieškojimo išlaidas, įskaitant skolų išieškojimą trečiųjų asmenų pagalba. Vartotojų teisių apsaugos tarybos teigimu, tokios sutarties nuostatos nustato neproporcingai didelę vartotojo civilinę atsakomybę už sutarties nevykdymą.