Perkamiausi telefonai – tie, kuriuos subsidijuoja mobiliojo ryšio bendrovės, o aparatų keitimo ciklas sutampa su sutarčių galiojimo laikotarpiais. Tačiau, kitaip nei prieš keletą metų, į klausimą „kokie telefonai yra populiariausi?“ nebegalima atsakyti „tie, kurie kainuoja 1 litą“.

Pusė milijardo litų

Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, Lietuvoje mobiliojo ryšio abonentų yra daugiau nei gyventojų – vienam šimtui gyventojų tenka 143,5 abonento. Rinka telefonų gamintojams per metus atneša iki pusės milijardo litų pajamų.

Nors oficialūs skaičiavimai operatorių neteikiami, „Sony Ericsson“ atstovybės vadovo Audrio Leimonto teigimu, Lietuvoje kasmet parduodama apie milijoną mobiliojo ryšio telefonų. Vidutinė vieno telefono kaina – 400–500 litų.

Šių aparatų rinkoje tvirtai jau daug metų laikosi didžiausia pasaulyje mobiliųjų telefonų gamintoja „Nokia“. Pasaulyje kas trečias parduodamas telefonas yra pagamintas šios Suomijos kompanijos.

Telefonais prekiaujančios bendrovės „Mobili linija“ interneto svetainėje pateikiama populiariausių telefonų statistika rodo, kad „Nokia“ užima apie 80 proc. rinkos. Tarp trisdešimties perkamiausių telefonų, 25 yra „Nokia“, o pirmajame penketuke yra tik vienas ne „Nokia“ telefonas – pigusis „Motorola F3“.

Operatorių duomenimis, populiariausių telefonų gamintojų penketukas visose kainų grupėse išsidėsto maždaug taip: „Nokia“, „Sony Ericsson“, „Samsung“, „Motorola“ ir LG.

Kaina, kaina, kaina

Pasak A.Leimonto, daugiau nei pusę parduodamų telefonų sudaro pigiausios kategorijos (200–300 litų) apa-ratai. Tačiau pamažu populiarėja 500–700 litų kainuojantys telefonai.

„Bitės“ duomenimis, daugiausiai žmonės nuperka 170–200 litų kainuojančių telefonų. Antroje vietoje atsiduria aparatai už 200–280 litų, trečioje pozicijoje – 500–800 litų kainuojantys telefonai.

„Telefonų pardavimo tendencijos priklauso nuo tuo metu vykdomų kampanijų, akcijų, specialių pasiūlymų“, – sakė „Bitė Lietuva“ generalinio direktoriaus pavaduotojas rinkodarai Paulius Dambrauskas.

O bendrovės „Omnitel“ klientų aptarnavimo ir pardavimo direktoriaus Žydrūno Stankevičiaus teigimu, matyti tendencija, kad pirkėjai yra linkę pridėti maždaug 200–300 litų prie operatoriaus siūlomos subsidijos ir įsigyti brangesnį telefoną.

Telefonus lietuviai atnaujina kas dvejus-trejus metus – šis laikotarpis dažniausiai sutampa su sutarties galiojimo trukme.

Mylimųjų nuotraukos telefone

Pasak „Bitės“ atstovo P.Dambrausko, lietuviai vis dažniau renkasi telefonus, turinčius daugiau modernių funkcijų ir galimybių.

Kaip funkciją, kurios pageidauja pirkėjai, operatorių bei gamintojų atstovai vienbalsiai įvardijo įmontuotą fotoaparatą. Tiesa, žmonės nėra labai išrankūs – juos tenkina bet kokių charakteristikų fotoaparatas.

Pasak Ž.Stankevičiaus, telefone neretai žmonės laiko savo mylimųjų nuotraukas. „Moterys juose neretai laiko savo vaikų nuotraukas, kad galėtų parodyti draugams. Galima sakyti, kad artimųjų nuotraukos iš piniginių persikėlė į mobiliuosius telefonus“, – tvirtino jis.

Be to, jo teigimu, fotografuoti telefonu populiarina ir architektai, dizaineriai – kurdami būsto interjerą jie telefonais fotografuoja rastus patikusius daiktus ir siunčia klientams pažiūrėti. Skatina tai daryti ir pačius klientus. „Pats tai dariau pirkdamas šviestuvus“, – prisipažino Ž.Stankevičius.

Kitos pageidaujamos funkcijos – muzikos grotuvas, interneto naršyklė. Anot jo, jų populiarėjimą skatina mažėjančios kainos ir didesnis funkcionalumas, kuris domina vis daugiau klientų. „Bitės“ generalinio direktoriaus pavaduotojas rinkodarai P.Dambrauskas teigė, kad šiuo metu auga poreikis turėti elektroninį paštą mobiliajame telefone, dėl to ir didėja išmaniųjų telefonų populiarumas.

Elektroninio pašto, spartesnio interneto poreikis telefone didina ir trečiosios kartos mobiliojo ryšio (3G) aparatų paklausą. Tačiau P.Dambrauskas pabrėžė, kad klientų pamėgtos programos ir paties telefono išvaizda yra svarbesnis kriterijus renkantis naują telefoną, nei 3G ryšys.

Kaip ilgai veikia baterija?

Nepaisant visų naujovių, diegiamų į telefonus ir atrandančių kelią į pirkėjų širdis, dažniausiai užduodamas klausimas, renkantis naują mobiliojo ryšio telefoną, vis dar yra „kiek laiko veikia baterija?“

Pasak Ž.Stankevičiaus, daugelis žmonių itin didelę reikšmę teikia šiai telefonų savybei, veikiausiai prisimindami prieš ketverius penkerius metus populiarius „Nokia“, „Siemens“ telefonus, kurie vieną kartą įkrovus veikdavo visą savaitę.

„Pirkėjai netgi nustebę kreipiasi, klausdami ar įkrovus trumpiau veikiantis naujas telefonas nėra sugedęs, – aiškino Ž.Stankevičius. – Telefonai mažėja, kartu ir baterijos, atsiranda daugiau funkcijų, dėl to suvartojama daugiau energijos ir trumpėja telefono veikimo trukmė.“